خواندنی

آموزش شنا در منزل با مستر سوییمر

نظرتان راجع‌به اینکه بتوان در منزل شنا آموخت چیست؟ شاید قبلا آموزش هر چیز دیگری در منزل، مثل نویسندگی، برنامه‌نویسی، انواع هنرهای تجسمی و … را شنیده باشید یا در موردش مطلب خوانده باشید اما اینکه بتوان آموزش شنا در منزل با مستر سوییمر داشت را قبلا شنیده‌اید؟ قطعا این مورد جدید است چراکه به‌طورکلی آموزش شنا در منزل موضوع جدیدی است.

این آموزش چگونه انجام شده و چه موضوعاتی قرار است در آن آموزش داده شود؟ راستش خود ما هم نمی‌دانیم. بهتر است از مستر سوییمر بپرسیم که ما را در این مورد راهنمایی کند. مستر سوییمر نام موسسه آموزش شنایی است که این آموزش را فراهم کرده است.

دوره آموزش شنا در منزل با مستر سوییمر کلیک کنید

آموزش انواع شنا

قبل از اینکه درمورد آموزش شنا در منزل با مستر سوییمر از نماینده رسمی آن سوال کنیم، بهتر است بپرسیم که انواع شنایی که قرار است در این دوره آموزشی تعلیم داده شود کدام است.

مستر سوییمر: به طور کلی در هر دوره آموزش شنایی بنابر استانداردهایی که فدراسیون جهانی شنا (FINA) تعریف کرده است، باید 4 سبک اصلی شنا یعنی شنای قورباغه، شنای کرال سینه، شنای کرال پشت و شنای پروانه آموزش داده شود.

ما هم در دوره‌های آموزشی خودمان بخصوص دوره آموزش شنا در منزل هر 4 سبک را آموزش می‌دهیم تا بتوانید مطابق با استانداردهای روز دنیا ورزش شنا را بیاموزید. مسیر آموزش نیز اینگونه است که در ابتدا شنای قورباغه تعلیم داده می‌شود که ساده‌ترین سبک شنا است، سپس شنای کرال سینه و پشت که نیازمند مدت زمان بیشتری است و در نهایت شنای پروانه که حرفه‌ای‌ترین سبک شنا است.

خدمات مستر سوییمر

چه جالب و کامل. پس تا اینجا فهمیدیم که ثبت‌نام در آموزش شنا در منزل با مستر سوییمر باعث می‌شود که شناگر بتواند در 4 سبک اصلی شنا حرفه‌ای شود. اما سوال بعدی این است که در دوره آموزش شنا در منزل، دقیقا چه چیزهایی آموزش داده شده و چگونه این عملیات انجام می‌شود؟

ممنونم که این سوال را مطرح کردید. ما بعد از سال‌ها تجربه این موضوع را دریافتیم که بسیاری از شناگران به‌خاطر دوری از موسسات آموزش شنا و در دسترس نبودن خدمات اینچنینی از آموزش حرفه‌ای شنا باز می‌مانند.

در واقع بالای 70 درصد کسانی که خواهان یادگیری شنا هستند، به‌خاطر همین موضوع در دسترس نبودن دوره‌ها و خدمات نهایتا یک تجربه زودگذر از استخر رفتن و تمرین شنا با دوستان‌شان خواهند داشت که درنهایت خروجی مثبتی هم ندارد.

این موضوع باعث شده که امروزه موسسه مستر سوییمر با برنامه‌ریزی دقیق شنا در منزل خود را معرفی و برگزار کند. در این دوره‌ها روش آموزش اینگونه است که اگر شناگر قصد در منزل خود دسترسی به استخر داشته باشد، مربی شنا بصورت خصوصی در هر نقطه از شهر هم که باشد به منزل ایشان رفته و کار آموزش را انجام می‌دهد.

برای کسانی که در منزل خود استخر ندارند، دوره‌ها در نزدیک‌ترین استخر به منزلشان بصورت خصوصی برگزار خواهد شد. اینکه چگونه سبک‌های مختلف شنا آموزش داده می‌شود را در دو بخش بعدی با استفاده از مثال توضیح خواهیم داد.

آموزش پای شنا پروانه

یکی از دشوارترین حرکاتی که در شنا پروانه باید روی آن تمرکز داشت و با تمام توان در آموختن آن کوشش کرد، حرکت پای شنا پروانه است. در شنای پروانه شناگر باید سعی کند با حرکات دست و سر ویژه‌ای که به‌وی آموزش داده می‌شود، بدن خود را در آب پیش ببرد.

آموزش پای شنا پروانه با مستر سوییمر

قسمت سخت ماجرا این است که به شناگر بیاموزیم وقتی روی حرکات دست‌وسر تمرکز دارد، از حرکات پا غافل نشده و بتواند همه را با هم هماهنگ کند. به‌همین‌خاطر تمریناتی برای انجام این هماهنگی و البته درست اجرا کردن آن به شناگر داده می‌شود تا بتواند به‌خوبی از پس حرکات پای شنا پروانه برآید. یکی از این تمرینات استفاده از فین و البته تخته شنا است.

آموزش پای شنا پروانه

آموزش پای شنا قورباغه

هرچند همه مربیان و شناگران اذعان دارند که آموزش و یادگیری شنای قورباغه ساده‌تر از دیگر سبک‌های شنا است، اما این به‌معنای غافل شدن از درست اجرا کردن حرکت ظریف پای قورباغه نیست. در شنای قورباغه، شناگر باید سعی کند تا با حرکات دست‌وپا مشابه با قورباغه، بدن خود را در آب پیش برد. نکته مهم در این سبک شنا اهمیت بالای حرکت پا است.

آموزش پای شنا قورباغه با مستر سوییمر.

آموزش پای شنا قورباغه

در حرکت پای شنا قورباغه، شناگر باید پاهایش را در شکم جمع کرده و سپس همزمان با حرکات دست، آنها را از هم بازکرده و زانوها را در فاصله 15 سانتی‌متری از هم قرار دهد. همزمان با این حرکت شناگر باید سعی کند کف پاهاش را بصورت عمود بر سطح آب قرار داده و با اینکار آب پشت‌سر خود را به عقب براند. تمرین این حرکت نیازمند دقت و تمرکز بالا است؛ چراکه اگر حرکت پای شنا قورباغه درست انجام نشود عملا شنای قورباغه بی‌معنی خواهد بود.

 

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا