خواندنی

ابعاد و اندازه استاندارد کوسن مبل (مربع، گرد، مستطیلی)

کوسن‌ها یکی از اجزای بسیار مهم در زیبایی مبلمان محسوب می‌شوند. برای تغییر چیدمان و دکور منزل گاهی احتیاج نیست هزینه های زیاد انجام دهیم برای تغییر گاهی وسایل کوچک نیز بسیار موثر هستند، یکی از این وسایل، کوسن مبل ها می باشد که با هزینه بسیار کمتر میتواند زیبایی زیادی به دکوراسیون شما ببخشد. در ادامه این مقاله از کارمادیو قصد داریم نکات مهم در انتخاب اندازه مناسب کوسن را با شما به اشتراک بگذاریم:

۱. اندازه مناسب کوسن مبل

ابعاد و اندازه مناسب کوسن بسیار وابسته به اندازه مبل شماست. کوسن‌هایی با ابعاد ۴۰ تا ۵۰ سانتی‌متر،برای مبل‌های بزرگ مناسب هستند. برای مبل‌های کوچک، کوسن‌های کوچک با ابعاد ۳۰ سانتی‌متر انتخاب کنید، تا چیدمان مبلمانتان هماهنگ به نظر برسد.

۲. نوع مبلمان

بسته به نوع مبل و چیدمان شما، کوسن‌های بر روی مبل می‌توانند با هم متفاوت باشد. به طور مثال مبل هایی که دارای پشتی بلند هستند، به کوسن پشتی نیازی ندارند و فقط کوسن‌های کوچک برای دست گرفتن در این گونه مبل‌ها مناسب به نظر میرسد.

در مورد مبل ها با پشتی کوتاه؛ باید علاوه بر کوسن‌های کوچک دستی، کوسن‌های پشتی با ابعاد بزرگتر نیز داشته باشند تا نشستن راحت باشد. نکته مهم دیگر ست کردن کوسن با مبلمان منزل شماست.

۳. نوع کوسن

کوسن‌ ها در شکل‌های متنوعی تولید می شوند. از جمله پرکاربردترین نوع کوسن ها به ترتیب شامل: کوسن‌ های مربع، کوسن‌ های استوانه شکل، کوسن‌ های مستطیل شکل و کوسن‌ های دایره‌ای هستند.

نوع و شکل این کوسن‌ ها در انتخاب اندازه مناسب کوسن بسیار مهم است.

اندازه کوسن مبل مربع

اندازه کوسن مبل مربع cusion

کوسن‌های مربع شکل کلاسیک ترین نوع کوسن ها هستند که به هر شکل قابل استفاده‌ هستند، اگر بخواهید روی مبل قرار دهید یا روی تخت می‌توان از آن استفاده کرد. اندازه مناسب کوسن مربع برای هر ضلع ، از ۳۰ سانتیمتر تا ۶۰ سانتی متر متنوع است. البته بهترین سایز کوسن مربع بین سایز ۳۵ تا ۴۵ میباشد.

ابعاد و سایز کوسن مبل دایره‌ای

اندازه کوسن مبل دایره ای cusion

کوسن‌های دایره‌ای بسیار دکوراتیو و محبوب هستند. قطر استاندارد کوسن دایره ای برای روی مبل معمولا ۳۵ سانتیمتر است.

ابعاد استاندارد کوسن مبل مستطیلی

ابعاد استاندارد کوسن مبل مستطیلی

کوسن‌های مستطیلی دارای شکل و ترکیب متفاوتی هستند و به فضا را زیبایی متفاوتی می‌بخشند، این نوع کوسن ها برای بلندتر نشان دادن طول مبل و صندلی استفاده میشوند و نظرها را به خود جلب می‌کنند. اندازه مناسب کوسن مستطیلی معمولا ۳۵ سانتی متر در ۵۵ سانتی متر است.

اندازه کوسن مبل استوانه‌ای

این نوع کوسن‌ها معمولا از فوم پر شده‌اند و سفتی زیادی دارند. ولی شما می‌توانید آن‌ها را با مواد دیگر، مانند پر و کاموا، و پشم شیشه پر کنید تا نرم‌تر شوند. اندازه مناسب کوسن استوانه‌ای طول ۵۰ سانتی متر و قطر ۱۸ سانتی متر است.

کوسن مبل cusion

نکته مهم دیگر این است که میتوانید از کوسن های طرح دار با ابعاد کوچک و بزرگ در کنار هم استفاده کنید تا زیبایی دکور منزلتان بیشتر نمایان شود. همچنین می توانید از انواع کوسن ها در کنار هم استفاده نمایید. مثلا کوسن مستطیل را همراه با کوسن مربع در کنار هم قرار دهید.

 

3.5/5 - (10 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا