فیلم و سریال

بهترین فیلم‌ های امیلیا کلارک

امیلیا ایزابل یوفمیا رز کلارک ( معروف به امیلیا کلارک ) (Emilia Isobel Euphemia Rose Clarke) متولد ۲۳ اکتبر ۱۹۸۶ و بازیگر انگلیسی است. او در مرکز درام لندن تحصیل کرده‌است و در شماری از اجراهای بر روی صحنه حضور داشته‌ است. او در تلویزیون کار خود را با نمایش تلویزیونی آبکی پزشک‌ها که توسط بی‌بی‌سی وان در سال ۲۰۰۹ ساخته شده بود آغاز کرد. در همان سال، او از سوی اسکرین اینترنشنال به عنوان «یکی از ستارگان فردای بریتانیا» به خاطر نقشش در حمله تریاسی نامیده شد. او پس از بازی در نقش دنریس تارگرین در مجموعه تلویزیونی اچ‌بی‌او، بازی تاج‌ و تخت به موفقیت دست یافت. بازی در این نقش منجر به شهرت جهانی او و کسب جوایز متعددی از جمله نامزدی چهار جایزه امی پربیننده شد.
بازی او در نقش دنریس تارگرین جوایز متعددی را برای این بازیگر به ارمغان آورد. سرانجام این سریال با پخش فصل هشتم در سال ۲۰۱۹ به کار خود پایان داد، اما دنریس تارگرین برای همیشه در ذهن مخاطبان جاودانه شد. بد نیست بدانید در همین سال مجله تایم از امیلی کلارک به‌عنوان یکی از صد شخصیت تأثیرگذار جهان نام برد.

در طول سال‌هایی که از آغاز فعالیت این بازیگر می‌گذرد، امیلیا کلارک در آثار سینمایی متعددی هم حضور داشته است که در این مجال به معرفی بهترین آن‌ها خواهیم پرداخت. با کارمادیو همراه باشید.

بهترین فیلم های امیلیا کلارک

فیلم Murder Manual (فیلم راهنمای قتل) امیلیا کلارک

۹. فیلم Murder Manual (فیلم راهنمای قتل)

  • ژانر: ترسناک، مهیج
  • کارگردان: مایکل اسکوبدو، کلی هالمارک، مت نیوتن و دیگران
  • سال ساخت: ۲۰۲۰
  • میانگین امتیازات Murder Manual در IMDB: ۲/۳

آیا از تماشای گلچینی از فیلم‌های کوتاه ترسناک لذت می‌برید؟ دراین صورت تماشای فیلم راهنمای قتل می‌تواند انتخابی مناسب برای شما باشد. این فیلم از هشت داستان ترسناک مجزا تشکیل شده است که به مسائل مختلفی همچون فرقه‌های شیطانی، قتل و حتی زامبی‌ها می‌پردازند. به‌عنوان مثال در یکی از داستان‌ها شاهد سفری دختر بچه‌ای هستیم که از دنیای کابوس‌های خیالی به جهان کابوس‌های واقعی سفر می‌کند.

برخی از داستان‌های فیلم دارای صحنه‌هایی غم‌انگیز هستند، بااین‌حال حضور تپنده ترس را هم می‌توان این گوشه و آن گوشه احساس کرد. اگر هم از تماشای آثار ترسناک لذت می‌برید و هم طرفدار امیلیا کلارک هستید، تماشای این فیلم برای‌تان خالی از لطف نخواهد بود.

۸. فیلم Voice from The Stone (فیلم صدایی از سنگ‌ها)

  • ژانر: درام، رازآلود، ترسناک
  • کارگردان: اریک دی هاول
  • سال ساخت: ۲۰۱۷
  • میانگین امتیازات Voice from The Stone در IMDB: ۵/۲

این فیلم را باید فیلمی فراطبیعی و ترسناک دانست که با اقتباس از رمانی به همین نام اثر «سیلویو رافو» (Silvio Raffo) ساخته شده است. داستان فیلم در توسکانی دهه‌ی ۱۹۵۰ رخ داده و به زندگی زنی جوان به نام ورنا با بازی امیلیا کلارک می‌پردازد که به‌عنوان پرستار در عمارتی قدیمی و دورافتاده شروع به کار می‌کند.

ورنا باید به پسری جوان کمک کند که ظاهرا با مشکلاتی بزرگ دست‌وپنجه نرم می‌کند. با گذشت زمان او حس می‌کند این پسر تحت تأثیر طلسم و نیرویی قدرتمند قرار دارد، فردی که در میان دیوارهای این قلعه قدیمی به دام افتاده و در تلاش برای رها شدن است. دراین بین ورنا حس می‌کند از میان سنگ‌های دیوار صدایی می‌شنود و درنهایت پرده فروافتاده و حقایق آشکار می‌شوند.

۷. فیلم Above Suspicion (فیلم بالاتر از سوءظن)

  • ژانر: بیوگرافی، اکشن، جنایی
  • کارگردان: فیلیپ نویس
  • سال ساخت: ۲۰۱۹
  • میانگین امتیازات Above Suspicion در IMDB: ۵/۶

فیلم بالاتر از سوءظن براساس کتابی به همین نام نوشته «جو شارکی» (Joe Sharkey) ساخته شده است. داستان فیلم در مورد مارک پاتنام مأمور جوان FBI است که به‌تازگی ازدواج کرده است و درهمین حال مأموریت نسبتا سنگینی هم به او محول می‌شود.

پاتنام به شهری معدنی و دورافتاده فرستاده می‌شود تا به پرونده فروش غیرقانونی وسایل نقلیه و قطعات سرقتی رسیدگی کند. البته در مسیر رسیدگی به این مسئله، فعالیت‌های غیرقانونی دیگری هم افشا می‌شود. مأمور جوان برای انجام این مأموریت روی کمک خبرچین اصلی خود که زنی محلی به نام سوزان اسمیت است، حساب می‌کند. اما وقایعی که درادامه رخ می‌دهند کل شهر را در شوک و بهت فرو برده و زندگی ساکنان آن را برای همیشه تغییر می‌دهد.

فیلم Dom Hemmingway (فیلم دام همینگوی) امیلیا کلارک

۶. فیلم Dom Hemmingway (فیلم دام همینگوی)

  • ژانر: کمدی، جنایی، درام
  • کارگردان: ریچارد شپرد
  • سال ساخت: ۲۰۱۳
  • میانگین امتیازات Dom Hemmingway در IMDB: ۶/۱

دام همینگوی فیلمی با حضور امیلیا کلارک، جود لاو و ریچارد گرانت است و به داستان زندگی خلافکاری بدنام به نام دام همینگوی می‌پردازد که به‌تازگی و بعد از دوازده سال حبس از زندان آزاد شده است. دام تصمیم می‌گیرد به همراه دوستش دیکی سفری در حومه شهری فرانسه داشته باشد تا چیزهایی که قبلا از دست داده است را از نو به‌دست بیاورد. البته این سفر هم ماجراهای خاص خود را دارد. دام درنهایت سری هم به لندن می‌زند تا با دخترش اِوِلین دیدار کند که حالا در یک کافه کار می‌کند و یک پسر دارد.

اولین در ابتدا چندان روی خوشی به پدر نشان نمی‌دهد، چون هم او را در کودکی رها کرده و هم در مراسم خاکسپاری مادرش حضور نداشته است. دام و دیکی دوباره به سراغ کار سابق خود می‌روند و دراین میان اولین حتی بیشتر از قبل اذیت می‌شود. آیا این رابطه پدر و دختری درنهایت به نتیجه می‌رسد؟

۵. فیلم Spike Island (فیلم جزیره اسپایک)

  • ژانر: کمدی، درام، موسیقی
  • کارگردان: مت وایت کراس
  • سال ساخت: ۲۰۱۲
  • میانگین امتیازات Spike Island در IMDB: ۶/۳

در فیلم جزیره اسپایک امیلی کلارک به همراه الیوت تیتنسور و لسلی منویل حضور دارند. داستان این فیلم در مورد گروهی از جوانان است که عاشق یک گروه راک لندنی به نام «رزهای سنگی» (The Stone Roses) می‌شوند.

وقتی قرار است گروه محبوب‌شان کنسرتی را در منطقه اسپایک آیلند در شهر چشایر برگزار کند، آن‌ها هم به تکاپو می‌افتند تا راهی برای شرکت در این کنسرت پیدا کنند. بااین‌حال مشکلات زیادی سرراه آن‌ها قرار می‌گیرد که باید برای حضور در این کنسرت، آن‌ها را پشت سربگذارند.

۴. فیلم Terminator Genisys (فیلم نابودگر: جنسیس)

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی
  • کارگردان: آلن تیلور
  • سال ساخت: ۲۰۱۵
  • میانگین امتیازات Terminator Genisys در IMDB: ۶/۳

در فیلم نابودگر جنسیس، شاهد همکاری امیلیا کلارک و بازیگر کلیدی مجموعه فیلم‌های ترمیناتور آرنولد شوارتزنگر هستیم. این فیلم داستان ربات نابودگری را روایت می‌کند که به‌وسیله شرکت اسکای‌نت و برای کشتن انسان‌ها ساخته شده است. البته پر واضح است که ربات دیگری از همین سری هم به‌دنبال محافظت کردن از جان انسان‌ها است.

جان کانر در سال ۲۰۲۹ رهبری بشریت در مبارزه با ربات‌ها و شکست دادن اسکای نت را برعهده دارد. او گروهبان کایل رایس سرباز معتمد خود را به سال ۱۹۸۴ می‌فرستد تا از جان مادرش سارا کانر محافظت کند. کایل خیلی زود متوجه می‌شود سارا همین حالا هم یک نگهبان همه فن حریف دارد که برا حفاظت از او هرکاری از دستش بربیاید انجام می‌دهد. این سه نفر تصمیم می‌گیرند به سال ۱۹۹۷ سفر کنند، زمانی‌که اسکای نت برای اولین‌بار فعال شد، هرچند هیچ چیز مطابق میل آن‌ها پیش نرفته و با حضور شخصیتی جدید اوضاع پیچیده‌تر می‌شود.

فیلم Last Christmas (فیلم آخرین کریسمس) امیلیا کلارک

۳. فیلم Last Christmas (فیلم آخرین کریسمس)

  • ژانر: کمدی، درام، عاشقانه
  • کارگردان: پال فیگ
  • سال ساخت: ۲۰۱۹
  • میانگین امتیازات Last Christmas در IMDB: ۶/۵

آخرین کریسمس کمدی رمانتیک با حضور امیلیا کلارک و هنری گلدینگ است. داستان فیلم در مورد زنی به نام کیت است که به‌عنوان پری در یک فروشگاه هدیه کریسمس کار می‌کند. درحالی که کیت روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد، با مردی مرموز به نام تام آشنا شده و بعدا عاشق او می‌شود، هرچند عمر آشنایی آن‌ها کوتاه است. باوجود اینکه کیت به‌دنبال نشانی از تام است، اما سعی دارد احتمال آشنایی او با دیگران را هم با رویی گشاده بپذیرد.

بااین‌حال زمانی‌که بالاخره تلاش‌هایش به نتیجه رسیده و نشانی از تام پیدا می‌کند، با خبری شوکه کننده رو‌به‌رو می‌شود که زندگیش را دگرگون می‌کند. اما آیا کیت می‌تواند با واقعیت کنار آمده و به زندگی خود ادامه دهد؟

۲. فیلم Solo: A Star Wars Story (فیلم سولو: داستانی از جنگ ستارگان)

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی- تخیلی
  • کارگردان: ران هاوارد
  • سال ساخت: ۲۰۱۸
  • میانگین امتیازات Solo: A Star Wars Story در IMDB: ۶/۹

فیلم سولو داستانی از جنگ ستارگان یکی دیگر از فیلم‌هایی است که با تمرکز بر یکی از شخصیت‌های شناخته شده مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان ساخته شده است. همانگونه که از نام فیلم پیدا است، این فیلم حول محور شخصیت هان سولو می‌چرخد و درکنار آن به شخصیت‌های دیگری همچون چوباکا و لندو کالریسیان هم می‌پردازد. امیلی کلارک در این فیلم در نقش کیرا، دوست دوران کودکی هان سولو حضور پیدا کرده است.

هان سولو که یکی از اعضای سابق ارتش امپراتوری است، پس از یک شورش تبدیل به ماجراجویی مشتاق می‌شود که همراه‌با دوست عجیب و قدرتمندش چوباکا، سفری مهیج را به سراسر کهکشان آغاز می‌کند. این فیلم به این ماجراجویی و مسیری می‌پردازد که هان سولو را از یکی از معروف‌ترین مهاجمان فضایی به انسانی افسانه‌ای تبدیل می‌کند.

۱. فیلم Me Before You (فیلم من پیش از تو)

  • ژانر: درام، عاشقانه
  • کارگردان: تئا شاروک
  • سال ساخت: ۲۰۱۶
  • میانگین امتیازات Me Before You در IMDB: ۷/۴

فیلم من پیش از تو براساس رمانی به همین نام و به قلم جوجو مویس ساخته شده است. در این فیلم امیلیا کلارک در نقش اصلی زن فیلم حضوری جالب توجه دارد.

لوئیزا کلارک دختری ساده‌دل و بشاش است که برای کمک به تأمین مخارج خانواده شروع به کار در عمارتی مجلل می‌کند. وظیفه او مراقبت از مرد جوان بدقلقی به نام ویل با بازی سام کلفلین است. ویل که بر اثر یک سانحه فلج شده، فردی افسرده و پریشان حال است که در ابتدا چندان روی خوشی به لوئیزا نشان نمی‌دهد. لو سعی می‌کند راهی برای همدردی کردن و دلداری دادن ویل پیدا کند تا شاید معجزه‌ای رخ دهد و او بتواند حال ویل را بهتر کند.

این فیلم با وجود اینکه داستان عاشقانه‌اش پایانی غم‌انگیز دارد، اما همچنان اثری است که ارزش تماشا کردن را دارد. من پیش از تو سعی دارد نگاهی عمیق‌تر به مفاهیمی همچون صداقت در عشق و تلاش برای به واقعیت بدل کردن رویاها داشته باشد.

3.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا