تکنولوژی

به‌روزرسانی «Moment 2» ویندوز 11 منتشر شد + ویژگی های جدید (اسفند ۱۴۰۱)

مایکروسافت به‌روزرسانی «Moment 2» ویندوز 11 22H2 را منتشر کرده است که بسیاری از ویژگی‌های جدید و مورد انتظار را برای سیستم عامل به ارمغان می‌آورد.

این به‌روزرسانی Moment شامل بسیاری از ویژگی‌های جدید، از جمله دفترچه یادداشت تب‌دار، پیوند تلفن برای iOS، یک Task Manager قابل جستجو، یک چت Bing مبتنی بر هوش مصنوعی در نوار وظیفه ویندوز و موارد دیگر است.

به‌روزرسانی جدید به‌عنوان یک به‌روزرسانی پیش‌نمایش تجمعی اختیاری منتشر می‌شود که می‌توان آن را به‌صورت دستی با باز کردن تنظیمات > Windows Update و کلیک کردن روی دکمه «بررسی به‌روزرسانی‌ها» نصب کرد.

همه کاربران ویندوز 11 این ویژگی‌های جدید را به عنوان بخشی از به‌روزرسانی‌های اجباری وصله سه‌شنبه مارس 2023، که شامل اصلاحات امنیتی است، دریافت خواهند کرد.

مایکروسافت برخی از ویژگی‌های جدید امروز را در به‌روزرسانی‌های فروشگاه مایکروسافت ارائه می‌کند که با رفتن به کتابخانه و کلیک کردن روی «دریافت به‌روزرسانی‌ها» قابل دانلود هستند.

پس از نصب به روز رسانی امروز، نسخه سیستم عامل به ویندوز 11 22H2 بیلد 22621.1344 تغییر می کند.

Windows 11 Moments چیست؟

برخلاف ویندوز 10 که دو بار در سال به‌روزرسانی‌های قابل توجهی را دریافت می‌کرد که معمولاً شامل ویژگی‌های جدید می‌شد، ویندوز 11 سالانه تنها یک به‌روزرسانی ویژگی دریافت می‌کند.

با توجه به این چرخه به‌روزرسانی کمتر، مایکروسافت فرآیند به‌روزرسانی جدیدی را برای ویندوز 11 معرفی کرد که امکان انتشار بیشتر ویژگی‌های جدید را فراهم می‌کند.

این به‌روزرسانی‌های جدید «لحظه‌ها» نامیده می‌شوند و به‌عنوان به‌روزرسانی‌های تجمعی روتین منتشر می‌شوند، اما مایکروسافت برای افزودن ویژگی‌های جدید به ویندوز 11 در زمانی که بدون انتظار برای به‌روزرسانی ویژگی‌های سالانه آماده هستند، استفاده می‌کند.

اولین لحظه ویندوز 11، “لحظه 1” در اکتبر 2022 به عنوان به‌روزرسانی اختیاری پیش‌نمایش تجمعی KB5019509 منتشر شد که شامل یک تب جدید File Explorer، اقدامات پیشنهادی، ویژگی‌های سرریز نوار وظیفه و قابلیت کلیک راست بر روی نوار وظیفه بود. برای باز کردن Task Manager.

موارد جدید در به روز رسانی 22H2 Moment 2 ویندوز 11

به‌روزرسانی امروز Windows 11 Moment 2 شامل بسیاری از ویژگی‌های مورد انتظار است، از جمله ضبط داخلی صفحه نمایش از طریق ابزار Snipping، پیوند تلفن برای iOS، Task Manager قابل جستجو، دفترچه یادداشت زبانه‌دار و چت مبتنی بر هوش مصنوعی Bing که مستقیماً در نوار جستجوی ویندوز ادغام شده است.

در زیر ویژگی های جدید به روز رسانی Windows 11 Moment 2 را برجسته می کنیم.

بینگ چت در نوار وظیفه ویندوز

این به‌روزرسانی، Bing مبتنی بر هوش مصنوعی مایکروسافت را مستقیماً در نوار وظیفه ویندوز ادغام می‌کند، و به شما امکان می‌دهد یک خلبان هوش مصنوعی برای پاسخ به سؤالات، انجام جستجوگرها و تولید محتوا دریافت کنید.

Panos Panay مدیر تولید مایکروسافت در یک پست وبلاگ جدید توضیح داد: “امروز، ما گام بزرگ بعدی را برمی داریم و وسعت و سهولت استفاده از رایانه شخصی ویندوزی را با قابلیت شگفت انگیز Bing جدید مجهز به هوش مصنوعی ترکیب می کنیم.”

به زودی صدها میلیون کاربر ویندوز 11 می توانند به این فناوری جدید باورنکردنی دسترسی پیدا کنند تا از طریق نوار وظیفه ویندوز خود جستجو کنند، چت کنند، به سؤالات پاسخ دهند و محتوا تولید کنند.

“و ما به طور همزمان نوار وظیفه را با پیاده سازی یک جعبه جستجوی قابل تایپ ویندوز افزایش داده ایم تا تمام نیازهای جستجوی شما برای ویندوز در یک مکان به راحتی پیدا شود.”

بروزرسانی بینگ در ویندوز ۱۱

مایکروسافت به BleepingComputer گفت که ادغام فقط شامل یک نقطه ورودی Bing در خانه جستجوی ویندوز است.

یکی از سخنگویان مایکروسافت به BleepingComputer گفت: «اکنون یک نقطه ورودی Bing به طور مستقیم در خانه جستجوی ویندوز وجود دارد که به شما امکان می دهد به سرعت به تجربه چت جدید از Bing دسترسی پیدا کنید.

“وقتی پرس و جوی را با جستجوی ویندوز شروع می کنید، گزینه ای برای ادامه جستجوی خود با Bing مشاهده خواهید کرد. همچنین ممکن است محتوای پیشنهادی چرخشی را در نکات برجسته جستجو مشاهده کنید.”

این ویژگی جدید احتمالا اولین قدم برای ادغام بینگ چت مایکروسافت به طور مستقیم در سیستم عامل ویندوز است.

در اوایل این ماه، BleepingComputer توانایی فعال کردن حالت دستیار شخصی مخفی را در چت بینگ کشف کرد که به شما امکان می‌دهد جلسات را برنامه‌ریزی کنید، ایمیل ارسال کنید و یادآوری تنظیم کنید.

اکثر این ویژگی‌ها کار نمی‌کنند، احتمالاً به این دلیل که به یکپارچه‌سازی ویندوز نیاز دارد، که احتمالاً پیشرفتی برای فناوری هوش مصنوعی خواهد بود.

آیفون خود را به رایانه شخصی ویندوز 11 خود پیوند دهید

برای سال‌ها، کاربران می‌توانستند دستگاه‌های اندرویدی خود را به ویندوز پیوند دهند تا پیام‌ها را ببینند و مستقیماً از دسکتاپ تماس بگیرند.
امروز، مایکروسافت اولین پیش‌نمایش Phone Link را برای iOS منتشر می‌کند که به شما امکان می‌دهد آیفون خود را مستقیماً با ویندوز 11 پیوند دهید. پس از اتصال، می‌توانید به پیام‌های خود دسترسی داشته باشید و از داخل ویندوز تماس‌های تلفنی برقرار یا دریافت کنید.
بروزرسانی phone link در ویندوز ۱۱

این ویژگی برای اولین بار به عنوان پیش نمایش برای Windows 11 Insiders در کانال های انتشار، بتا و توسعه دهندگان منتشر شد.

Studio Effects اکنون در تنظیمات سریع است

صفحه تنظیمات سریع ویندوز 11 اکنون شامل جلوه های استودیویی مایکروسافت با هوش مصنوعی برای دستگاه های دارای واحد پردازش عصبی (NPU) اختصاصی است.

این ویژگی جدید به شما این امکان را می دهد که به سرعت فیلترهای مختلفی را روی ویدیو اعمال کنید، از جمله تاری پس زمینه، تماس چشمی و کادربندی خودکار.
بروزرسانی صدا در ویندوز ۱۱

نوار جستجوی Task Manager

اکنون Task Manager ویندوز 11 یک نوار جستجو در بالای برنامه دارد که به شما امکان می دهد لیست فرآیندها را بر اساس نام یا شناسه فرآیند فیلتر کنید.

همانطور که در تصویر متحرک زیر نشان داده شده است، می توانید ببینید که چگونه ابتدا لیست فرآیندها را با نام آنها (‘chrome’) و شناسه فرآیند آنها (‘5360’) فیلتر می کنیم.
جستجو در تسک منیجر ویندوز ۱۱

این ویژگی جستجوی فرآیندهایی را که ممکن است باعث ایجاد مشکل در رایانه شما شوند بسیار آسان می کند و به شما امکان می دهد آنها را به سرعت خاتمه دهید.

نوار وظیفه بهینه سازی شده برای تبلت

این به‌روزرسانی یک نوار وظیفه جدید بهینه‌سازی شده برای تبلت را معرفی می‌کند که باعث می‌شود هنگام استفاده از دستگاه ویندوز 11 خود به عنوان تبلت راحت‌تر شود.

با استفاده از این ویژگی جدید، نوار وظیفه ویندوز 11 هنگامی که صفحه کلید خود را در رایانه 2 در 1 جدا کنید یا به عقب برگردانید، به طور خودکار جمع می شود. سپس، هنگامی که می‌خواهید از نوار وظیفه استفاده کنید، می‌توانید به سادگی انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا یک نوار وظیفه بهینه شده برای لمس نمایش داده شود.
نوار وظیفه تبلت در ویندوز ۱۱

این ویژگی را می توان با رفتن به تنظیمات > شخصی سازی > نوار وظیفه > رفتارهای نوار وظیفه و پیکربندی «مخفی کردن خودکار نوار وظیفه هنگام استفاده از دستگاه خود به عنوان رایانه لوحی» فعال کرد.

دفترچه یادداشت برگه دار جدید

مایکروسافت نسخه جدیدی از Notepad ویندوز را با رابط تب دار جدید منتشر کرده است که به شما امکان می دهد چندین فایل متنی را در یک پنجره باز کنید.

توسعه‌دهندگان مایکروسافت در چند سال گذشته سخت کار کرده‌اند تا ویرایشگر متن ارجمند را با ویژگی‌های جدیدی مانند پشتیبانی از یونیکد، زوم، جست‌وجوی پیچیده و غیره مدرن‌سازی کنند.

مایکروسافت با رابط تب دار جدید، Notepad را به ابزاری قدرتمند تبدیل کرده است که تقریباً همه چیزهایی را که یک کاربر معمولی از یک ویرایشگر متن به آن نیاز دارد را شامل می شود.
تب جدید در نوت پد ویندوز ۱۱

ضبط صفحه در ابزار Snipping

در حالی که ویندوز قبلاً یک ضبط کننده صفحه را در نوار بازی Xbox گنجانده بود، برای ضبط بازی های شما طراحی شده بود و بنابراین فقط اجازه ضبط کل صفحه شما را می داد.

با انتشار آپدیت Moment 2، ابزار Snipping Windows 11 اکنون دارای ویژگی ضبط صفحه است که به شما امکان می دهد منطقه خاصی را روی دسکتاپ خود انتخاب کنید که می خواهید ضبط کنید.

این ویژگی به شما امکان می دهد در صورت نیاز، فیلم های ضبط شده روی صفحه نمایش کوچکتر و متمرکزتر یا فیلم های تمام صفحه بزرگ ایجاد کنید.
ضبط ویدیو در ویندوز ۱۱

تجربه ویجت به روز شده

به‌روزرسانی امروز تجربه جدیدی از ابزارک‌ها را به ارمغان می‌آورد که به شما امکان می‌دهد از این ویژگی بدون حساب مایکروسافت استفاده کنید، حالت تمام صفحه را ارائه می‌دهد و اکنون به ابزارک‌های شخص ثالث اجازه می‌دهد.

مایکروسافت توضیح می‌دهد: «ما هیجان‌زده هستیم که گسترش ابزارک‌ها را شامل Phone Link، Xbox Game Pass و شرکای مانند Meta و Spotify معرفی کنیم، بنابراین همیشه به‌روز بودن در مورد چیزهای مهم آسان‌تر نبوده است.

ویجت‌ها با کلیک بر روی نماد آب‌وهوا در نوار وظیفه یا کشیدن انگشت از سمت چپ، اطلاعات مهم را در یک نگاه ارائه می‌کنند.
بروزرسانی ویجت ویندوز ۱۱

جستجوی زنده فایل اکسپلورر

فیلد جستجو در File Explorer اکنون شامل یک جستجوی زنده است که نتایج جستجو را هنگام تایپ به‌روزرسانی نشان می‌دهد.

سینی سیستم مدرن

یک System Tray جدید به شما امکان می دهد آیکون ها را به راحتی از سینی اعلان های مخفی بکشید و رها کنید.
مینیمایز ترای ویندوز ۱۱

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا