سرگرمی

ب ام و M2 مدل ۲۰۲۳ با قیمت ۷۸ هزار دلار گران ترین خودرو باواریایی ها + تصاویر

گروه خودروسازی ب ام و فروش M2 مدل ۲۰۲۳ را آغاز کرد.BMW M2 با قیمت ۸۷ هزار دلاری رکورد گرانی آلمانی ها را جابجا کرد. گران‌ترین نسخه از این مدل ۱۰ هزار دلار گران‌تر از M2 کامپتیشن مدل ۲۰۱۸ است.

پیش از این نمونه‌های اولیه‌ استتار شده می‌دانستیم که BMW M2 2023 ظاهری چاق خواهد داشت و حالا رونمایی از آن نشان می‌دهد که این حدس‌ها درست بوده است.

ب ام و M2 مدل ۲۰۲۳

طراحان «بی‌ام‌و» (BMW) قصد داشتند با معرفی آخرین خودروی غیر الکتریکی سری M این برند، حرف نهایی را برای این روند تغییرات بزنند و به همین دلیل با یک نمای جلوی کم‌ارتفاع و عریض شروع کردند که در تمام خطوط افقی اغراق شده است. با گذر از زبان طراحی M2 CS، خطوط مستقیم و لبه‌های تیز در نسخه‌ی تازه‌ی خودرو غالب هستند.

مزایا و معایب BMW M2 2023

+ پیشرانه قدرتمند

+ کابین دیجیتالی و راحت

+ امکانات متنوع

+ صندوق عقب جادار

– طراحی ظاهری اغراق‌آمیز

طراحی ظاهری بی ام و M2 مدل ۲۰۲۳

بعد از اینکه تصاویر طراحی ظاهری بی ام و M2 مدل ۲۰۲۳ به رسانه‌ها درز کرد، طرفداران برند آلمانی به شدت ناراحت شدند و مثل اینکه هنوز دلشان با محصول جدید بی ام و صاف نشده است.

ب ام و M2 مدل ۲۰۲۳ + تصاویر bmw m2 2023

در یک کلام، مدل جدید M2 زیبا نیست، البته ظاهر تهاجمی، متفاوت و اسپرت دارد. با این حال نمای بیرونی M2 با خطوط درهم برهم و ناهماهنگ طراحی شده و شکل و شمایلی اغراق‌آمیز پیدا کرده است.

ب ام و M2 مدل ۲۰۲۳ + تصاویر bmw m2 2023

تلاش طراحان بی ام و برای برای ارائه خودرویی متمایز از سری ۲ قابل تحسین است که این رویه را می‌توان در چراغ‌های منحصربه‌فرد جلو و جلوپنجره دوقلوی مربعی با خطوط افقی مشاهده کرد. چراغ‌ها به صورت مجزا طرح زیبایی دارند، اما قاب عجیب جلوپنجره و دریچه‌های هوای روی سپر، چندان جالب به نظر نمی‌رسد. کاپوت گنبدی، رکاب‌های پهن و گلگیرهای برآمده، نشان از یک خودرو اسپرت دارد.

مه‌شکن‌های افقی که به صورت عمودی درون سپر عقب قرار گرفته‌اند، بدترین قسمت نمای پشتی محسوب می‌شوند. چراغ‌های عقب همان طرح نسل اول بی ام و M2 را حفظ کرده‌اند، با این تفاوت که رنگی کار شده‌اند و پایین‌تر از آن، یک دیفیوزر بزرگ، در کنار چهار لوله اگزوز گرد دیده می‌شود و نوار باریکی روی در صندوق نقش اسپویلر را بازی می‌کند. سقف را می‌توان هم در قالب پانوراما و سانروف و هم یک پنل سبک وزن سفارش داد.

مشخصات فنی بی ام و M2 مدل ۲۰۲۳

بی ام و M2 مدل ۲۰۲۳ به پیشرانه قدرتمند S58 مجهز شده که در بی ام و M4 هم به کار رفته و این موتور ۳ لیتری توربو دوقلو در ۶۲۵۰ دور در دقیقه ۴۵۳ اسب بخار قدرت و در ۲۶۵۰ تا ۵۸۷۰ دور دقیقه، ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. موتور S58 جدید به جای S55 نسل اول کار گذاشته شده و ۴۸ اسب بخار از M2 قبلی قوی‌تر است. با این حال، ۲۰ اسب بخار از M4 با موتور مشابه قدرت کمتری دارد. خط قرمز دور موتور در خودرو توربوشارژ جدید ۷۲۰۰ دور در دقیقه تعیین شده است.

بی ام و M2 به صورت استاندارد با گیربکس دستی ۶ سرعته عرضه می‌شود، اما با پرداخت ۲۹۰۰ دلار بیشتر، می‌توان جعبه‌دنده اتوماتیک ۸ سرعته را سفارش داد. با وجود قدرت بیشتر، مدل جدید M2 از نسل اول سنگین‌تر است و عملکردی مشابه بی ام و M2 کامپتیشن قدیمی دارد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ با گیربکس دستی ۴.۲ ثانیه و با گیربکس اتومات ۴ ثانیه است. نسل قبلی M2 Comp با جعبه‌دنده دستی ۴.۱ ثانیه شتاب داشت و سریع‌تر بود، اما گیربکس اتومات ۰.۳ ثانیه از مدل قبلی شتاب بیشتری دارد.

حداکثر سرعت بی ام و M2 جدید ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است و با پکیج M Drive می‌توان سرعت را تا ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت افزایش داد.

ب ام و M2 مدل ۲۰۲۳ + تصاویر bmw m2 2023

سیستم دیفرانسیل فعال M در کنار دیفرانسیل عقب کمک می‌کند تا چرخ‌های عقب کشش مناسبی داشته باشند. فرمان M Servotronic در دو حالت Comfort و Sport قابل تنظیم است که برای رانندگی با حالت اسپرت باید مهارت کافی داشته باشید.

با استفاده از جدیدترین سیستم کنترل کشش M، راننده می‌تواند یکی از ۱۰ حالت DSC (کنترل پایداری پویا) را انتخاب کند و با M Laptimer و M Drift Analyzer در پیست خوش بگذراند. همچنین در حالت رانندگی Track (پیست)، می‌توان سیستم‌های دستیار راننده و کمکی را به طور کامل غیرفعال کرد.

ب ام و M2 مدل ۲۰۲۳ + تصاویر bmw m2 2023

بی ام و M2 با وزن و پیشرانه‌ای مشابه M4، در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۱.۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند و با مخزن سوخت ۵۲ لیتر، بعد از ۴۱۸ کیلومتر دوباره باید باک را پر بنزین کرد.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا