سرگرمی

تاریخ دقیق شروع جام جهانی قطر به شمسی

جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ بیست‌ودومین دورهٔ جام جهانی فوتبال است که از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱) در قطر برگزار خواهد شد. جام جهانی فوتبال، مسابقات قهرمانی فوتبال مردان است که هر چهار سال یک بار توسط تیم‌های ملی اتحادیه‌های عضو فیفا برگزار می‌شود. این اولین جام جهانی خواهد بود که کشوری از جهان عرب آن را میزبانی می‌کند، و همچنین پس از جام جهانی ۲۰۰۲، این دومین باری است که جام جهانی در آسیا برگزار می‌شود. علاوه بر این، این تورنمنت آخرین دوره از مسابقات خواهد بود که ۳۲ تیم در آن شرکت می‌کنند و برای جام جهانی ۲۰۲۶ و پس از آن، حضور ۴۸ تیم برنامه‌ریزی شده‌است. با توجه به گرمای شدید قطر در تابستان، این جام جهانی از اواخر نوامبر تا اواسط دسامبر برگزار می‌شود و اولین دوره از این رقابت‌ها است که در ماه می، ژوئن یا ژوئیه برگزار نمی‌شود.

تاریخ شروع جام جهانی قطر به شمسی

بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، رقابت های بیست و دومین دوره جام جهانی با سوت شروع بازی قطر و اکوادور در ساعت ۱۹:۳۰ روز یکشنبه ۲۹ ابان ۱۴۰۱ رسما آغاز می شود.

مراسم افتتاحیه مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با اجرای خواننده گروه بی تی اس، ساعاتی پیش از شروع مسابقه قطر و اکوادور برگزار خواهد شد.

این مسابقات در ۸ استادیوم برگزار خواهد شد که شما می توانید تصاویر استادیوم های قطر را در کارمادیو مشاهده نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا