فیلم و سریال

سریال آتش و باد، زمان پخش و داستان فیلم + تصاویر بازیگران

این روزها سریال‌های زیادی از شبکه‌های خانگی در حال پخش است. سریال آتش و باد جزء معدود سریال‌هایی است که از صدا و سیما پخش می‌شود و با سریال‌های شبکه خانگی و حتی سریال‌های ترکی که این روزها ترند شده‌اند، رقابت می‌کند. این سریال ایرانی علاوه بر این که داستان جذابی دارد، از بازیگران نامی و کار بلدی نیز برخوردار است. از لوکیشن‌های طبیعی و تاریخی فراوانی برای همه سکانس‌ها استفاده شده و همین مورد نیز به جذابیت سریال می‌افزاید. با کارمادیو همراه باشید.

خلاصه داستان سریال آتش و باد

روایت داستان سریال آتش و باد به حدود 120 سال پیش برمی‌گردد، زمانی که برای اولین بار در ایران، نفت پیدا شد؛ اما روایت با یک کلیشه همیشگی و دعوا بر سر یک دختر آغاز می‌شود تا جایی که این دعوا بین پدر و پسری ادامه می‌یابد و در قسمت‌های بعدی به مرگ پدر ختم می‌شود. این کلیشه به خوبی هدایت می‌شود و ماجرا در ماجرا پیش می‌آید. خان و خان‌زاده و رعیت و رعیت‌زاده مانند بسیاری از سریال‌ها و فیلم‌های قدیمی دیگر، یک سر دیگر سریال هستند. کدخداهای دو طایفه نیز به جان هم می‌افتند و با یکدیگر رقابتی تنگاتنگ دارند.

بازیگران سریال آتش و باد

حسین محجوب که نقش بهادر را ایفا می‌کند، بسیار هنرنمایی می‌کند. هنر ایرانی و طرفدار فرش ایرانی به خوبی در این سریال به نمایش گذاشته می‌شود. آن جا که خان می‌خواهد فرش دستباف بی‌بی را هدیه به فرستاده انگلیسی کند و بهادر از این امر جلوگیری می‌کند، لبخند پیروزی بر لب بیننده ایرانی می‌آید. فراز و فرودهای زیادی از آن دوران به نمایش گذاشته می‌شود. گاه لبخند بر لب بیننده ایرانی می‌آید و گاه اشک بر چشمان هر بیننده‌ای می‌آورد. آن جا که سرخو فریاد «زنده باد ملکه انگلیس» سر می‌دهد؛ بیننده ایرانی، چشم بر هم می‌نهد تا زودتر این سکانس کش‌دار تمام شود و در انتهای این صحنه، سرخو مزد همه بد طینتی‌های خود را از پسرش می‌گیرد و کشته می‌شود. بیننده با تضادها می‌ماند که رسم پدرکشی چه بود و این که انسان خوبی نبود این سرخو، پس مزد آن گرفت.

داستان سریال آتش و باد روایتگر زندگی مردم چادرنشینی بوده که برای بقای زندگی آبرومندانه تلاش می‌کنند و گاه با ندانم کاری و گاه به دلیل سادگی طینت به فلاکت می‌افتند، بعد با خرد و تلاش از آن فلاکت درمی‌آیند. این سریال به کارگردانی مجتبی راعی و تهیه کنندگی حسن نجاریان روایت می‌شود.

زمان پخش سریال آتش و باد

پخش این سریال پر طرفدار ایرانی از فروردین 1402 شروع شده و در حال حاضر نیز ادامه دارد. زمان پخش سریال آتش و باد هر روز ساعت 7 غروب یا همان ساعت 19 از شبکه 3 سیما است. یکی از بازیگران اصلی این سریال یعنی خانم لاله اسکندری از ساعت پخش این سریال گله‌مند بوده و زمان آن را زمان نامناسبی از روز می‌داند. با این حال افراد زیادی که به ساعت پخش آن نمی‌رسند، یا تکرار آن را می‌بینند یا این سریال را از طریق اینترنت و در صفحات مختلف دنبال می‌کنند.

ساعت‌های تکرار سریال آتش و باد

ساعت‌های تکرار سریال آتش و باد سه بار در روز است. ساعت 1:30 بامداد اولین تکرار، ساعت 10 صبح دومین تکرار و ساعت 14:30 بعد از ظهر، سومین تکرار پخش می‌شود. بیننده‌هایی که از ساعت اصلی سریال باز می‌مانند، می‌توانند از ساعت‌های تکرار بهره‌مند شوند.

سریال آتش و باد چند قسمت است؟

ساخت سریال آتش و باد به دلیل متعدد بودن لوکیشن‌ها، داشتن بازیگرهای زیاد و همچنین سیاهی لشکرها، بیش از 2 سال طول کشیده، به طور دقیق 27 ماه به طول انجامیده است. این سریال برای 45 قسمت تنظیم شده بود ولی نهایتا به دلایلی چون محدودیت زمان پخش، به 58 قسمت 45 دقیقه‌ای تبدیل شد.

بازیگران سریال آتش و باد

سریال آتش و باد از بازیگران توانا و نام آشنای زیادی بهره برده است. در ادامه این بخش به معرفی برخی از اصلی‌ترین بازیگران این سریال ایرانی و پرطرفدار می‌پردازیم.

  • حسین محجوب بازیگر نقش بهادر در سریال آتش و باد

حسین محجوب در سریال اتش و باد

حسین محجوب بازیگر توانایی که شهرت خود را با سریال صاحبدلان تثبیت کرد، در نقش بهادر سریال آتش و باد هنرنمایی می‌کند. این بازیگر متولد 10 مرداد 1327 بوده و در فیلم رنگ خدا نیز جوایز زیادی از جمله جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد و جایزه جشنواره والنسین فرانسه را دریافت کرده است. شاید هیچ یک از شما نقش آفرینی‌های وی را در سریال‌ها و فیلم‌های معروفی چون من ترانه 15 سال دارم، سلطان و شبان، سربداران و کوچک جنگلی به یاد نیاورد.

  • لاله اسکندری بازیگر نقش بی بی کتایون

لاله اسکندری در سریال آتش و باد

لاله اسکندری یکی دیگر از بازیگران توانایی بوده که بی‌بی کتایون سریال آتش و باد را نقش آفرینی می‌کند. این بازیگر معروف زاده 30 آذر 1354 بوده و برای اولین بار در سریال خاک سرخ حاتمی کیا در سال 1379 بر روی صفحه تلویزیون پدیدار شد؛ البته قبل از آن فیلم مهر و ماه را روی پرده سینما داشت. این بازیگر برای اولین بار نقش مادری با فرزندان دم بخت را در سریال آتش و باد بازی می‌کند. تا قبل از این، همیشه در نقش دخترهای جوان و دم بخت یا نهایتا مادرهای جوان بازی می‌کرد.

  • محمود پاک نیت بازیگر نقش فتح الله خان

محمود پاک نیت بازیگر نقش فتح الله خان

محمود پاک نیت که ایفای نقش خود را به عنوان خان از زمان سریال پس از باران تثبیت کرده است، در سریال آتش و باد نیز در نقش فتح الله خان بازی می‌کند. این خان بازیگر متولد 10 دی 1331 است و هم زمان با این سریال، در سریال گیلدخت در نقش خان برکنار شده نیز ایفای نقش می‌کند.

  • نادر فلاح بازیگر نقش سرخوی مو سرخ

نادر فلاح بازیگر نقش سرخوی مو سرخ در سریال آتش و باد

نقش سرخویِ مو سرخ سریال آتش و باد را نادر فلاح بازی می‌کند. این نقش موجب شده، نادر فلاح به معروفیت برسد؛ در حالی که قبل از این در سریال‌ها و فیلم‌های زیاد دیگری چون ملاقات خصوصی، زیر خاکی، ما همه با هم هستیم، بی پولی و خانه دختر نیز به ایفای نقش پرداخته است. این بازیگر متولد شهریور 1352 بوده و در حال دیده شدن توسط نقش خود در سرخو است.

  • دیگر بازیگران سریال آتش و باد

بازیگران زیاد دیگری در سریال آتش و باد ایفای نقش می‌کنند. در این میان می‌توان به بیوک میرزایی، سهیلا رضوی، فرخ نعمتی، میرطاهر مظلومی، مهدی فقیه، صدرالدین حجازی، صالح آقامیرزایی، قاسم زارع، داریوش کاردان، مریم موسویان (بازیگر نقش جهان پسند) و رامین ناصر نصیر اشاره کرد.

سریال آتش و باد و محبوبیت آن

سریال آتش و باد از سریال‌های جدید صدا و سیما بوده که به دلایلی چون بازیگران و داستانی متفاوت در عین تشابه، دارای محبوبیت زیادی شده است. این سریال در بین سریال‌های جدید صدا و سیما و همچنین نمایش خانگی، جای پای خود را در دید بیننده‌ها باز کرده و به راحتی می‌توانید در ساعت‌های گفته شده به تماشای آن بپردازید.

2.6/5 - (7 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا