آشپزی

طرز تهیه فرنی برای ۳۰ نفر با ۴ روش نشاسته، آرد برنج یا آرد گندم

یکی از ساده‌ترین و در عین حال خوشمزه‌ترین دسرهای ایرانی، فرنی است. پخت فرنی زمان زیادی از شما نمی‌گیرد و همین ویژگی، آن را به یکی از بهترین دسرها برای مهمانی‌ها معرفی می‌کند. این دسر که حتی برای نوزادان نیز مناسب است، می‌تواند با کمترین هزینه برای 30 نفر در سریع‌ترین زمان حاضر شود. در این مطلب با کارمادیو همراه باشید تا در کنار یکدیگر به تمامی اطلاعات در رابطه با طرز تهیه فرنی بپردازیم.

1. طرز تهیه فرنی برای 30 نفر با نشاسته

یکی از پرطرفدارترین روش‌های تهیه فرنی برای 30 نفر، آماده کردن آن به همراه نشاسته است. از آنجایی که استفاده از نشاسته باعث افزایش غلظت شیر می‌شود، زمان پخت فرنی را به مراتب نسبت به روش‌های دیگر کمتر می‌کند. شایان ذکر است که اگر نتوانستید از آرد نشاسته استفاده کنید، می‌توانید نشاسته ذرت را جایگزین آن کنید. برای تهیه فرنی برای 30 نفر با نشاسته، نیاز به مواد اولیه زیر دارید:

  • شیر: 30 پیمانه
  • گلاب: 2 تا 5 قاشق غذاخوری
  • شکر: 30 قاشق غذاخوری
  • نشاسته: 30 قاشق غذاخوری

دستور پخت

شیر سرد را با نشاسته مخلوط کنید. این کار را با هم زدن دو مواد به مدت یک دقیقه آغاز کنید. حال زمانی که به طور کامل مطمئن شدید که شیر و نشاسته با یکدیگر حل شده‌اند، آن روی روی حرارت قرار دهید. شروع به هم زدن شیر کنید تا ته نگیرد. همان‌طور که هم زدن را ادامه می‌دهید، مشاهده می‌کنید که شیر در حال غلیظ شدن است. زمانی که به غلظت دلخواه رسیدید، شکر را اضافه کنید. حال تنها نیاز است که بین 15 تا 20 دقیقه شیر را روی حرارت هم بزنید تا یک ترکیب نرم و غلیظ بدست آید. در پایان نیز، زمانی که قصد دارید شیر را از روی حرارت بردارید، گلاب را به محلول اضافه کنید.

توجه: به هیچ عنوان گلاب را حرارت ندهید؛ زیرا عطر آن از بین می‌رود.

می‌توانید برای تزئین فرنی خود از پودر دارچین یا پودر پسته استفاده کنید.

2. دستور پخت فرنی برای 30 نفر با آرد برنج و نشاسته

فرنی که با آرد برنج تهیه می‌شود، بیشتر از طعم لذیذی که دارد، خواص فوق‌العاده‌ای نیز برای سلامتی به همراه خواهد داشت. به همین دلیل است که بسیاری از مادران، برای نوزادان بالای 6 ماه خود، از این روش تهیه فرنی استفاده می‌کنند. برای تهیه فرنی با آرد برنج و نشاسته برای 30 نفر، به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

  • شیر: 30 پیمانه
  • آرد برنج: 30 قاشق غذاخوری
  • نشاسته: 30 قاشق غذاخوری
  • شکر: 30 قاشق غذاخوری
  • زعفران دم‌کرده (در صورت دلخواه): نصفه پیمانه

دستور پخت

ابتدا شیر سرد را با نشاسته و آرد برنج حل کنید. توجه داشته باشید که این مواد به هیچ عنوان در شیر گرم حل نشده و گلوله گلوله می‌شوند. پس هر زمان که متوجه شدید که دو ماده ذکر شده کاملا حل شده‌اند، قابلمه خود را بر روی حرارت مستقیم شعله گاز قرار دهید.

پس از این که قابلمه را روی شعله گذاشتید، به هیچ وجه حواستان جایی پرت نشود! پرت شدن حواس برابر است با از بین رفتن تمامی زحمات. شما باید دائما شیر را هم بزنید تا ته نگیرد و همچنین به غلظت مورد نیاز برسد. پس از این که شیر مقداری غلیظ شد، شکر را به آن اضافه کنید و دوباره هم زدن را ادامه دهید.

حال اگر از زعفران دم کرده برای فرنی خود استفاده می کنید، آن را در مرحله آخر به مخلوط اضافه کرده و سپس آن را از روی حرارت بردارید. توجه داشته باشید که زمان پخت شما نباید بیشتر از 30 دقیقه باشد. از طرفی دیگر، اگر احساس کردید که فرنی شما بیش از اندازه سفت شده است، می‌توانید قبل از برداشتن آن از روی شعله، مقداری شیر به آن اضافه کنید.

طرز تهیه فرنی برای 30 نفر با آرد برنج

3. طرز تهیه فرنی برای 30 نفر با آرد برنج

یکی دیگر از روش های تهیه فرنی برای 30 نفر، پخت آن به همراه آرد برنج است. آرد برنج یکی از غنی‌ترین مواد غذایی به حساب می‌آید که سرشار از ویتامین آ می‌باشد. برای تهیه این دسر خوشمزه با کمک آرد برنج، کافیست مواد لازم زیر را تهیه کرده و سپس دستور پخت آن را دنبال کنید.

  • آرد برنج: 30 قاشق غذاخوری
  • شیر: 30 پیمانه
  • شکر: 30 قاشق غذاخوری
  • وانیل: یک قاشق غذاخوری
  • گلاب: 2 الی 5 قاشق غذاخوری

دستور پخت

می‌توانید فرنی خود را با آرد برنج خانگی تهیه کنید. به این شکل که مقداری از برنج را در دستگاه آسیاب بریزید و با چندین بار آسیاب کردن آن، آرد برنج خانگی خود را برای تهیه فرنی داشته باشید. پس از انجام این کار، آرد را با شیر سرد حل کرده و سپس بر روی حرارت ملایم قرار دهید.

به مدت 10 دقیقه شیر را بر روی حرارت هم بزنید. سپس گلاب و وانیل را به مخلوط اضافه کنی و بعد از گذر 15 دقیقه، آن را از روی حرارت بردارید. وجود آرد برنج در این ترکیب، مانع از کاهش عطر گلاب می‌شود. می‌توانید در نهایت فرنی را با کمی دارچین تزئین کنید و از طعم بی‌نظیر آن در کنار دارچین، لذت ببرید.

4. روش پخت فرنی برای 30 نفر به همراه آرد گندم

آخرین روش تهیه فرنی برای 30 نفر، استفاده از آرد گندم در دستور پخت آن است. با استفاده از این روش نیز می‌توانید به راحتی یک دسر خوش طعم داشته باشید. مواد لازمی که باید برای تهیه فرنی با آرد گندم استفاده کنید:

  • آرد گندم: 30 قاشق غذاخوری
  • شیر: 30 پیمانه
  • شکر: 30 قاشق غذاخوری
  • آب: 20 پیمانه
  • کره 150 گرم

دستور پخت

ابتدا شیر سرد را با آرد گندم مخلوط کنید و سپس آن را درون یک قابله بزرگ ریخته و بر روی حرارت ملایم قرار دهید. بعد از این که آرد و شیر به طور کامل با هم حل شدند، شکر و آب را به مخلوط اضافه کرده و شروع به هم زدن کنید تا مواد ته نگیرند.

بعد از گذشت 10 دقیقه، کره را به فرنی اضافه کنید. کره باعث نرم شدن فرنی شده و عطر فوق‌العاده‌ای را نیز به آن می‌دهد. بعد از اضافه کردن کره، 15 دقیقه به هم زدن ادامه دهید. سپس مخلوط را در ظروف کوچک بریزید و بگذارید تا کاملا سرد شوند. فرنی شما آماده است.

سخن پایانی

در این مطلب از کارمادیو، ما تهیه فرنی برای 30 نفر را به روش‌های مختلف به شما عزیزان آموزش دادیم. به راحتی می‌توانید با استفاده از روش‌های ذکر شده، این دسر لذیذ را برای مهمانی‌های خود آماده کنید. شایان ذکر است که برای تزئین فرنی، از هر چیزی که فکرش را می‌کنید، می‌توانید استفاده کنید؛ تنها توجه داشته باشید که مواد تزئینی شما طعمی متفاوت از طعم اصلی فرنی داشته باشد.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا