خواندنی

معتبرترین برندهای آسیایی پیانو چیست؟

در گذشته بیشتر برندهای تولید پیانو را شرکت‌های آلمانی همچون بکستاین، بلوثنر و فورستر تشکیل می‌دادند. اما گذشت زمان تغییراتی در جهان برندهای تولید پیانو ایجا کرد که در اثر آن‌ها تعداد زیادی از برندهای آلمانی یا از بین رفتند یا به کمک برخی سرمایه‌گذاران خارجی از غرق شدن نجات یافتند. به‌علاوه بروز چنین اتفاقاتی نگرانی بسیاری از علاقمندان به سازهای موسیقی آلمانی را نیز در پی داشت و این افراد به دنبال یافتن پاسخ این سوال خود بودند که با از بین رفتن برندهای آلمانی، سبک طراحی و مهندسی سازهای آلمانی چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد؟

کارشناسان بسیاری این سوال را از خود می‌پرسند که اساسا چه چیزی باعث شکل‌گیری موج عظیم از بین رفتن برندهای آلمانی و اروپایی شد؟ آیا آن‌ها در اثر انفجار بمب اتم به چنین سرنوشتی دچار شده‌اند؟ برای پاسخ به این سوال‌ها باید بگوییم که هیچ بمب اتمی یا چیزی شبیه آن در بروز این اتفاقات نقشی ندارند.

شاید تعجب کنید اگر بگوییم که ظهور برندهای بزرگ آسیایی و چینی در صنعت تولید سازها به ویژه پیانو و ورود محصولات ارزان قیمت و در عین حال باکیفیت آن‌ها به بازارهای جهانی باعث شد تا بسیاری از برندهای آلمانی و اروپایی حاضر در صنعت تولید سازهای موسیقی، به تدریج مشتریان خود را از دست بدهند و به طبع آن میزان فروش محصولات آن‌ها به میزان زیادی کاهش پیدا کند.

باید واقعیت را پذیرفت

در حال حاضر برندهای آسیایی و چینی در صنعت تولید سازها حرف اول را می‌زنند و درست است که این موضوع می‌تواند کمی نگران‌کننده باشد، اما خبر خوب این است که معتبرترین و بزرگ‌ترین برندهای آسیایی که در صنعت حضور دارند، به نوعی صاحبان جدید برندهای آلمانی و اورپایی هستند.

به عنوان مثال یکی از معتبرترین برندهای تولید پیانو چینی که بیشتر آن را با نام پرل ریور می‌شناسید، شرکت تولید پیانو و سازهای آلمانی شیمل (Schimmel) را خریداری است. درواقع این گروه تولیدی با انجام چنین کاری به بزرگ‌ترین شرکت چینی واقع در شهر گوانگژو تبدیل شد که تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار پیانو مدل گرند و ایستاده به بازار عرضه کرده است. درحالی که این رقم برای شرکت آلمانی چیزی در حدود ۲ هزار و ۵۰۰ محصول بود.

برندهای آسیایی چگونه به چنین جایگاهی رسیدند؟

یکی از موضوعاتی که ذهن کارشناسان بسیاری را به خود درگیر کرده است این است که برندهای در طی سالیان اخیر فقط تعداد محدودی ساز و پیانوهای گرند تولید می‌کردند، چگونه توانستند با کنار زدن رقبای اروپایی خود و ربودن گوی سبقت از آن‌ها، به معتبرترین و بهترین برندهای تولید پیانو در جهان تولید شوند.

ضمنا در اینجا باید به این نکته مهم اشاره کنیم که در حال حاضر بسیاری از برندهای آمریکایی تولید پیانو و انواع سازهای موسیقی متعلق به شرکت‌های بزرگ آسیایی هستند و به نوعی زیرمجموعه آن‌ها به حساب می‌آیند. درواقع این شرکت‌های آسیایی با انجام چنین کاری محصولات خود در بازارهای داخلی سایر کشورها نیز عرضه می‌کنند که این کار افزایش فروش را برای آن‌ها به همراه دارد.

برای پاسخ به این سوال که چگونه برندهای آسیایی به چنین جایگاهی رسیدند باید بگوییم که این اتفاق ناشی از قراردادهای همکاری برند چینی پرل ریور با شرکت‌های اروپایی در جهت تولید برخی پیانوهای پایه و متوسط آن‌ها بوده است.

از این رو اقدام پرل ریور سبب شد تا سایر برندهای آسیایی هم به سرمایه‌گذاری در این حوزه روی بیاورند و به تدریج رقم‌های این سرمایه‌گذاری به چیز در حدود ۸۰ میلیارد دلار رسید. به‌علاوه با انجام چنین کاری ارزش برندهای آسیایی در بازار جهانی به میزان قابل توجی افزایش پیدا کرد و این برندها ۵۱ درصد از معاملات جهانی در صنعت تولید پیانوها را به خود اختصاص دادند.

پیانوهای برندهای آسیایی چه مزیت ویژه ای داشتند؟

اگر نوازنده حرفه‌ای پیانو باشید می‌دانید که پیانوهای تولید برندهای اروپایی و آلمانی قیمت بسیار بالایی دارند و در مواردی ارزش آن‌ها با بسیاری از خودروها و ابزارهای الکترونیک برابری می‌کند. اما آن چیزی که باعث شد تا نظر مصرف‌کنندگان انواع سازهای موسیقی به ویژه پیانو به محصولات و تولیدات برندهای آسیایی جلب شود، قیمت پایین آن‌ها مانند قیمت پیانو آکوستیک و در عین حال برخورداری از بالاترین کیفیت ممکن بود.

معتبرترین برندهای آسیایی پیانو

برندهای آسیایی با ارائه محصولات خود با قیمتی ارزان اما با داشتن بالاترین سطح کیفیت ممکن، به گزینه‌های مناسبی برای نوازندگان پیانو و سایر سازهای موسیقی تبدیل شدند. از جمله معتبرترین برندهای آسیایی پیانو نیز می‌توان به برندهای زیر اشاره کرد.

۱– برندهای چینی :

  • هیلون (Hailun) :

این برند معتبر تولید پیانو چینی از جمله برندهای جدید در صنعت تولید پیانو به حساب می‌آید و تنها بیست سال از آغاز فعالیت این برند می‌گذرد. هیلون برای تولید از دانش مهندسان و طراحانی بهره می‌گیرد که می‌توانند به او در تولید پیانوهایی که در مقایسه با پیانوهای سایر برندها می‌توانند صدایی با لحنی گرم و غنی تولید و همچنین در این زمینه با مدل‌های اروپایی خود رقابت کنند.

معتبرترین برندهای آسیایی پیانو چیست؟

  • پرل ریور (Pearl River) :

برند پرل ریور از جمله شناخته شده‌ترین برندهای چینی در صنعت تولید پیانو است. این گروه تولیدی که فعالیت خود را از سال ۱۹۵۶ میلادی آغاز کرده است، تاکنون پیانوهایی بسیاری در مدل‌ها و با قابلیت‌های متنوع به بازارهای جهانی عرضه کرده است.

۲– برندهای کره ای :

  • سمیک (Samick) :

این برند معتبر کره ای کار خود را از سال ۱۹۵۸ میلادی آغاز کرده است و در طی این سال‌ها در قالب نام‌های تجاری متفاوتی پیانوها و سازهای موسیقی بسیاری به بازارهای جهانی عرضه کرده است.

  • یانگ چانگ (Young Chang) :

درست به مانند برند معتبر چینی پرلریور این برند کره ای نیز فعالیت خود را از سال ۱۹۵۶ میلادی آغاز کرده است. فعالیت این برند بیشتر عرضه پیانوها و سایر محصولات خود به بخش‌هایی از آسیا و بخش‌هایی از بازارهای داخلی کشور کره است.

3- برندهای ژاپنی :

  • یاماها (Yamaha) :

در حال حاضر افراد بسیاری ممکن است نام یاماها را به غیر از صنعت تولید پیانو و انواع سازهای موسیقی، در حوزه‌های مختلفی همچون کالاهای ورزشی، محصولات کامپیوتری، ابزارهای صوتی و بصری و لوازم خانگی شنیده باشند.

اما باید بگوییم که این برند برای اولین در سال ۱۹۰۰ اولین پیانوی عمودی خود را روانه بازار کشور ژاپن کرد و تاکنون این برند دچار تغییر و تحول فراوانی شده است که شنیدن موضوع بالا چندان تعجبی ندارد.

  • کاوایی (Kawai) :

این برند معتبر ژاپنی بیشتر تمرکز خود را روی تولید پیانوهایی قرار داد که قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارند. همچنین این برند معتبر ژاپنی یکی از اعضای تیم تحقیق و توسعه پیانوها در این کشور است.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا