سرگرمی

5 دلیل برای اینکه چرا نباید PS5 خود را جیلبریک کنید

هنگامی که یک کنسول به اندازه کافی در دسترس باشد، کسی پیدا می شود که آن را جیلبریک کند و در اکتبر 2022، بالاخره یک نفر پلی استیشن 5 را از “زندان” خود آزاد کرد.

جیلبریک PS5 به این معنی است که می توانید بازی های «رایگان» و نرم افزارهای سفارشی را با استفاده از تنظیمات اشکال زدایی کنسول نصب کنید.

در حالی که این در ظاهر بسیار جالب به نظر می رسد، دلایل متعددی وجود دارد که چرا نباید PS5 خود را جیلبریک کنید. در زیر ۵ دلیل را برای شما ذکر میکنیم که چرا نباید ps5 را جیلبریک کنیم. با کارمادیو همراه باشید.

1. دیگر نمی توانید PS5 و بازی های خود را به روز کنید

برای جیلبریک موفقیت آمیز پلی استیشن 5، سیستم باید از یک نسخه نرم افزار خاص یا قدیمی‌تر استفاده کند. بنابراین اگر می‌خواهید کنسول خود را جیلبریک کنید، باید از به‌روزرسانی پلی‌استیشن 5 خودداری کنید. این بدان معناست که مزایای به‌روزرسانی‌های آینده مانند بهبود عملکرد، رفع اشکال‌ها و ویژگی‌های جدید را از دست خواهید داد تا زمانی که فرآیند جیلبریک فرا می رسد.

همچنین برای اتصال به شبکه پلی استیشن، PS5 شما باید بر روی آخرین نسخه سیستم عامل باشد. از آنجایی که یک کنسول جیلبریک قدیمی است، نمی توانید وارد شبکه پلی استیشن شوید. و نمی‌توانید بازی‌های دیجیتالی بخرید یا بازی‌هایی را که از قبل دارید دانلود کنید.

علاوه بر این، نمی‌توانید مواردی را که قبلاً نصب کرده‌اید به‌روزرسانی کنید. و در برخی موارد، حتی نمی‌توانید بازی‌هایی را که روی دیسک‌ها هستند نصب کنید، اگر به نسخه نرم افزار بالاتر از نسخه‌ای که در حال اجرا هستید نیاز داشته باشند.

چرا نباید PS5 خود را جیلبریک کنید

2. شما نمی توانید آنلاین با دوستان بازی کنید

یکی دیگر از نکاتی که در مورد جیلبریک کردن کنسول شما وجود دارد این است که امکان دسترسی به بازی چند نفره آنلاین وجود ندارد. با توجه به اینکه برخی از بازی ها چندنفره هستند اما صفحه نمایش تقسیمی ندارند، تنها گزینه شما این است که آنها را با دوستان خود به صورت آنلاین بازی کنید. جیلبریک کردن PS5 شما، این را غیرممکن می کند زیرا نمی تواند به شبکه پلی استیشن (PSN) متصل شود.

جدا از مشکلات چند نفره آنلاین خود، ویژگی های کنسول PS5 از جمله PS5 Share Play و PS5 Share Screen را نیز از دست خواهید داد.

3. شما در خطر مسدود شدن حساب یا کنسول PSN خود هستید

پلی استیشن 5 شما همچنان می تواند در حالت جیلبریک به اینترنت متصل شود، اما توصیه می شود آن را آفلاین نگه دارید (یا اصلاً کنسول را جیلبریک نکنید). در حالی که کنسول شما آنلاین است، همچنان در حال ارسال داده به سرورهای سونی است، به این معنی که این امکان وجود دارد که شرکت بتواند متوجه شود شما چه کار کرده اید. و با توجه به اینکه شما شرایط خدمات پلی استیشن را نقض می کنید، این حق کامل دارد که حساب PSN شما را برای همیشه مسدود کند.

اگر حساب شما نتواند به PSN دسترسی پیدا کند، تمام بازی‌های دیجیتالی که خریداری کرده‌اید و همچنین خدمات و اشتراک‌هایی که برای آن هزینه کرده‌اید قفل می‌شود. بدتر این است که حتی برای هیچ یک از آنها بازپرداختی دریافت نمی کنید. شما باید یک حساب PSN دیگر ایجاد کنید و همه چیز را دوباره شروع کنید.

در موارد دیگر، سونی می تواند به جای آن، کنسول پلی استیشن 5 شما را ممنوع کند. این بدان معناست که در حالی که حساب شما ایمن است، شما یا هر کس دیگری نمی توانید در آن PS5 وارد شبکه پلی استیشن شوید.

4. می توانید پلی استیشن 5 خود را تبدیل به آجر کنید

هنگامی که PS5 خود را جیلبریک می کنید، باید بدانید که چه کاری انجام می دهید، زیرا هر حرکت اشتباهی می تواند آن را برای همیشه خراب کند. این کار باعث می شود کنسول چیزی جز یک آجر نباشد. تنها گزینه برای تعمیر یک PS5 به طور دائم بریک شده، تهیه یک پلی استیشن دیگر است.

5. قرارداد گارانتی خود را باطل خواهید کرد

در حالی که جیلبریک کردن PS4 یا PS5 شما غیرقانونی نیست، با این حال، قرارداد ضمانت بین شما و سونی را نقض می کند. این به این دلیل است که همانطور که در گارانتی PS5 ذکر شده است، سیستم را دستکاری می کنید و آن را به روشی که سونی اجازه نمی دهد تغییر می دهید. بنابراین اگر به طور تصادفی کنسول خود را تبدیل به آجر کنید، سونی آن را تعمیر یا تعویض نمی کند، حتی اگر هنوز تحت گارانتی باشد.

1/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا