خواندنی

صرافی کوکوین: انتخابی عالی با قابلیت‌های معاملاتی پیشرفته

در دنیای کریپتو صرافی‌های متعددی در حال فعالیت هستند. کوکوین یکی از آن‌ها است که محبوبیت بالایی نیز در بین کاربران ایرانی دارد. تریدرهای با تجربه کریپتوکارنسی می‌توانند بیشترین استفاده را از قابلیت‌های معامله‌گری پیشرفته کوکوین، کارمزدهای اندک و پشتیبانی آن از کوین‌های متعدد ببرند. بنابراین این مطلب را به بررسی این صرافی اختصاص دادیم. تا انتها همراه ما بمانید.

ویژگی‌های مثبت کوکوین

این صرافی امکانات و ویژگی‌های مثبت زیادی برای سرمایه‌گذاران و تریدرها دارد که بخشی از آن‌ها را در ادامه توضیح می‌دهیم.

کارمزد پایین معاملات

کارمزد معاملات در کوکوین جزو پایین‌ترین مقدار در بین صرافی‌های مختلف است. شما نیازی نیست ماهیانه هزینه‌ای برای حساب خود پرداخت کنید و کارمزد برداشت ارز دیجیتال در حد سایر صرافی‌ها است.

واریز کریپتو به این صرافی کارمزدی ندارد اما برای واریز پول فیات مانند دلار آمریکا باید کارمزد پرداخت کنید. این کارمزد بستگی به نحوه انتقال پول و اپلیکیشن شخص ثالثی دارد که از آن استفاده می‌کنید.

پایگاه کاربری قدرتمند

مدیران کوکوین ادعا می‌کنند که از هر 4 هولدر ارزهای دیجیتال در دنیا، یکی از آن‌ها از خدمات این صرافی استفاده می‌کنند. مزیت بزرگ چنین پایگاه کاربری قدرتمند این است که نقدینگی را به بازار اضافه می‌کند. به عبارت دیگر شما بیشتر احتمال دارد که بتوانید تریدهای خود را با موفقیت انجام دهید، چون تعداد افراد در حال معامله زیادتر هستند.

چنین ادعایی همچنین به این معنا است که شما عضوی از یک جامعه فعال از تریدرها محسوب می‌شوید که همفکر و همزبان با شما هستند.

پشتیبانی از ارزهای متعدد

می‌توان گفت که کوکوین بیشتر از اکثر صرافی‌ها و پلتفرم‌های معاملاتی دیگر از ارزهای دیجیتال متعدد پشتیبانی می‌کند. اگر حتی دنبال کوین‌های با محبوبیت کمتر یا ناشناخته‌تر باشید، باید در کوکوین دنبال آن‌ها بگردید.

این صرافی همچنین بخشی به اسم اسپات لایت دارد که ارزهای جدید را تبلیغ می‌کند تا افراد بتوانند آن‌ها را زودتر از بقیه بخرند. البته باید حواستان باشد کوین‌های جدید یا کمتر شناخته‌شده ریسک بیشتری برای خرید و فروش نسبت به ارزهای معروف دارند.

امکان کسب سود از ارزهای دیجیتالتان

سرویس KuCoin Earn به دو طریق بابت ارزهای دیجیتالی که دارید به شما سود پرداخت می‌کند. ابتدا می‌توانید از طریق شرکت تحت حمایت کوکوین یعنی Pool-X ارزهای خود را استیک کنید یا کریپتوهای خود را قرض دهید و سود بگیرید.

استیک کردن می‌تواند روشی مطمئن‌تر باشد، در این روش ارزهای خاصی را می‌توانید استیک کرده و به تایید اعتبار شبکه و حفظ امنیت آن کمک کنید. البته باید دقت کنید که باید مدت زمان خاصی ارزهای خود را استیک کنید تا به پاداش برسید. یعنی تا یک مدت مشخص حق فروش ارزهای خود را ندارید و اگر آن‌ها را از استیک خارج کنید، سودی به شما تعلق نخواهد گرفت.

در طرف مقابل سودی که از قرض دادن کریپتوهای خود به‌دست می‌آورید بیشتر از چیزی است که سود یک سپرده معمولی برای شما به همراه دارد. البته مقدار سود بستگی به نوع کوین و سطح تقاضا برای آن دارد.

کوکوین می‌گوید که شما می‌توانید به‌طور متوسط 8 تا 12 درصد سود کنید. این پول صرف تامین مالی معاملات مارجین کوکوین می‌شود. این شرکت می‌گویند که وام‌دهندگان همیشه دارایی خود را به‌طور کامل دریافت می‌کنند، از وثیقه قرض‌گیرنده یا از بخش صندوق بیمه مارجین کوکوین.

آموزش کوکوین

قابلیت‌های پیشرفته

کوکوین امکانات و قابلیت‌های اضافه بسیار متعددی دارد که اگر تصمیم به استفاده از آن‌ها گرفتید، باید دقت کنید. به‌عنوان مثال معاملات مارجین به شما اجازه می‌دهد پوزیشن خود را با اهرم باز کنید که الزاما به‌ معنای قرض گرفتن پول برای خرید کریپتوی بیشتر است.

گرچه تنها تریدرهایی که بسیار باتجربه هستند باید از اهرم استفاده کنند. چون باعث می‌شود خرید ارز دیجیتال که در حالت عادی سرمایه‌گذاری پرریسکی است، حتی پرریسک‌تر باشد.

کوکوین همچنین به شما اجازه می‌دهد از طریق اپلیکیشن موبایل آن، از ربات‌های معامله‌گری استفاده کنید. این ربات‌ها می‌توانند به‌طور خودکار ارزهای دیجیتال را برای شما بخرند و بفروشند. بنابراین نیازی نیست همیشه برای دنبال کردن بازار، آنلاین باشید.

البته باید دقت کنید که این ربات‌ها در حد مشاوران روبو (robo-advisors) توسعه‌یافته نیستند. به‌عنوان مثال بعضی از آن‌ها مشکلات فنی دارند.

علاوه بر این، همیشه مشخص نیست که آن‌ها چطور پول شما را سرمایه‌گذاری می‌کنند و باید بدانید از چه استراتژی برای معاملات ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. اگر قصد دارید ارزهای دیجیتال را برای بلندمدت بخرید و نگه دارید، این ربات‌ها زیاد برایتان مفید نیستند.

صرافی کوکوین چطور کار می‌کند؟

کوکوین به شما اجازه می‌دهد ارزهای دیجیتال بسیار متعددی را بخرید، بفروشید و نگه دارید. این صرافی یک سایت دارد تا معاملات خود را تحت وب انجام دهید یا می‌توانید از اپلیکیشن موبایل کوکوین استفاده کنید. از طرفی برای کاهش کارمزدها و کسب پاداش می‌توانید از توکن بومی این صرافی به اسم KCS استفاده کنید.

فرآیند احراز هویت در کوکوین اجباری نیست، بنابراین افراد می‌توانند تنها با ثبت‌نام در این صرافی با ایمیل خود، معاملاتشان را انجام دهند. گرچه برای استفاده از قابلیت‌های پیشرفته این صرافی و همچنین افزایش سقف برداشت، باید حساب خود را احراز هویت کنید.

کوکوین همچنین خدمات حضانتی و غیرحضانتی دارد. یعنی شما می‌توانید دارایی‌های دیجیتال خود را مستقیما روی این صرافی نگه دارید یا حسابتان را مستقیما به یک کیف پول ثالث وصل کنید و در آن‌جا معاملات را انجام دهید. این گزینه برای افرادی که دوست دارند کنترل ارزهای خود را در اختیار داشته باشند، بسیار عالی است.

به این نکته هم باید اشاره کنیم که یک ویژگی غیرمعمول از این صرافی این است که باید دارایی‌ خود را بین حساب‌های مخلتف در این پلتفرم انتقال دهید.

به‌عنوان مثال زمانی که ابتدا ارز دیجیتالی را به حساب خود واریز می‌کنید، وارد بخشی به اسم حساب اصلی یا Main Account می‌شود. برای ترید این ارز، باید آن را به حساب معامله‌گری یا Trading Account خود انتقال دهید.

همچنین اگر می‌خواهید از آن کسب سود کنید، باید آن را به حساب مالی یا Financial Account خود انتقال دهید.

کوکوین امید فدوی

مجموعه ارزهای دیجیتال داخل کوکوین

کوکوین از بیش از 750 جفت ارز و بیش از 600 ارز پشتیبانی می‌کند. این مجموعه وسیع ارزهای دیجیتال شامل کوین‌های محبوبی مانند بیت کوین و اتریوم نیز می‌شود. در حقیقت یکی از دلایل تاسیس این شرکت فراهم کردن دسترسی کاربران به ارزهای با محبوبیت کمتر و ناشناخته‌تر بوده است.

20 کوین برتر داخل کوکوین براساس حجم معاملات در حال حاضر عبارت هستند از:

  • بیت کوین
  • اتریوم
  • تتر
  • بایننس کوین
  • کاردانو
  • ریپل
  • USDC
  • دوج کوین
  • پولکادات
  • یونی سوآپ
  • چین لینک
  • لایت کوین
  • بیت کوین کش
  • ماتیک
  • تتا
  • استلار
  • ICP
  • اتریوم کلاسیک
  • فایل کوین
  • Wrapped Bitcoin

توضیحاتی که در بالا دادیم برای آشنایی مختصر با کوکوین بود. گرچه برای استفاده از این صرافی باید اطلاعات جامع‌تری داشته باشید. وب سایت آکادمی امید فدوی یک آموزش جامع از صرافی کوکوین آماده کرده است که در آن تمام چیزی که نیاز دارید از نحوه ثبت‌نام در این پلتفرم، نحوه ترید، انتقال ارز از تراست ولت و موارد دیگر را یاد خواهید گرفت.

پس همین الان روی لینک زیر کلیک کرده و بدون نیاز به پرداخت هزینه و به‌طور رایگان، از مطالب آن استفاده کنید:

https://omidfadavi.me/kucoin-exchange/

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا