تکنولوژی

معرفی کامل آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس

به گزارش کارمادیو، اپل در محصولات سری آیفون 16 با استفاده از تراشه A18 Pro و ساخته شده برای Apple Intelligence، سری Pro دارای اندازه صفحه نمایش بزرگتر، کنترل دوربین، ویژگی های نوآورانه دوربین حرفه ای و جهشی بزرگ در طول عمر باتری است.

کمپانی اپل، در چند روز گذشته آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس را معرفی کرد که دارای هوش مصنوعی اپل، اندازه نمایشگر بزرگتر، قابلیت‌های خلاقانه جدید با ویژگی‌های نوآورانه دوربین حرفه‌ای، گرافیک خیره‌کننده برای بازی‌های همه‌جانبه با تراشه A18 Pro هستند.

با Apple Intelligence، مدل‌های قدرتمند سری ​​آیفون 16 ساخت اپل در سیستم هوش شخصی با کاربری آسان به آیفون می‌آیند که زمینه شخصی را درک می‌کند تا اطلاعات مفید و مرتبط را در عین محافظت از حریم خصوصی کاربر ارائه دهد.

Camera Control یک راه سریع و شهودی را برای استفاده از هوش بصری و تعامل آسان با سیستم دوربین پیشرفته باز می کند. مدل‌های پرو جدید سری ​​آیفون 16 با داشتن یک دوربین جدید ۴۸ مگاپیکسلی Fusion با سنسور چهار پیکسلی سریع‌تر که امکان ضبط ویدیوی ۴K120 فریم بر ثانیه در Dolby Vision را فراهم می‌کند، به بالاترین وضوح و ترکیب نرخ فریم موجود در آیفون 16 دست می‌یابند.

پیشرفت های اضافی شامل دوربین جدید 48 مگاپیکسلی Ultra Wide برای عکاسی با وضوح بالاتر، از جمله ماکرو است. یک دوربین تله فوتو 5 برابر در هر دو مدل پرو ​​آیفون 16؛ و میکروفون با کیفیت استودیو برای ضبط صدای واقعی تر. طراحی بادوام تیتانیوم قوی و در عین حال سبک وزن است، با اندازه‌های نمایشگر بزرگ‌تر، نازک‌ترین حاشیه‌ها در هر محصول اپل، و جهش بزرگی در عمر باتری، با آیفون 16 پرو مکس که بهترین عمر باتری را در آیفون تا کنون ارائه می‌کند.

رنگ های خیره کننده آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس

رنگ های خیره کننده آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکستیتانیوم مشکی، تیتانیوم طبیعی، تیتانیوم سفید و تیتانیوم صحرایی. پیش‌سفارش‌ها از جمعه، 13 سپتامبر آغاز می‌شود و در دسترس بودن از جمعه، 20 سپتامبر (30 شهریور) آغاز می‌شود.

گرگ جوسویاک، معاون ارشد بازاریابی جهانی اپل گفت:

با تراشه سریع‌تر و کارآمدتر A18 Pro و ساخته شده برای Apple Intelligence، آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس پیشرفته‌ترین مدل‌های آیفونی هستند که تا به حال ساخته‌ایم. مشتریانی که به دنبال بهترین آیفون ممکن هستند، می‌توانند از این گام بزرگ رو به جلو استفاده کنند، چه در حال اعمال ویرایش بر روی یک عکس بدون برداشتن انگشت، یا بازنویسی یادداشت‌های جلسه برای لحن حرفه‌ای‌تر، یا استفاده از دوربین پیشرفته. این سیستم تا شاهکار بعدی خود را با سرعت 4K120 فریم بر ثانیه در Dolby Vision ثبت می‌کند، به علاوه  همه اینها از عمر باتری فوق العاده لذت می برند.

هوش مصنوعی آیفون 16

هوش مصنوعی آیفون 16 با ابزارهای نوشتن در سراسر سیستم، که با اولین مجموعه از ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل در سری آیفون 16 در دسترس است، کاربران می‌توانند تقریباً در هر جایی که می‌نویسند، متن را بازنویسی، تصحیح و خلاصه کنند.

Apple Intelligence در سری آیفون 16 از قدرت سیلیکون اپل و مدل‌های مولد ساخت اپل برای درک و ایجاد زبان و تصاویر، انجام اقدامات در برنامه‌ها و ترسیم از زمینه شخصی برای ساده‌سازی و تسریع کارهای روزمره استفاده می‌کند.

Apple Intelligence حریم خصوصی و امنیت داده های کاربر را با Private Cloud Compute حفظ می کند. این رویکرد پیشگامانه، توانایی انعطاف‌پذیری و مقیاس‌بندی ظرفیت محاسباتی را بین پردازش‌های روی دستگاه و مدل‌های بزرگ‌تر مبتنی بر سرور که بر روی سرورهای سیلیکونی اختصاصی اپل اجرا می‌شوند، فراهم می‌کند.

این عمل، یک گام فوق‌العاده به جلو برای حفظ حریم خصوصی در هوش مصنوعی است. Apple Intelligence در سری آیفون 16، به‌عنوان یک به‌روزرسانی نرم‌افزار رایگان در دسترس خواهد بود، و اولین مجموعه از ویژگی‌ها در ماه آینده به زبان انگلیسی ایالات متحده برای اکثر مناطق در سراسر جهان عرضه خواهد شد.

با ابزارهای نوشتن در سراسر سیستم، کاربران می‌توانند یادداشت‌ها یا ایمیل‌ها را طوری تنظیم کنند که دوستانه‌تر یا مختصرتر باشند یا لحن حرفه‌ای‌تری به نوشته‌های خود اضافه کنند. دستور زبان، انتخاب کلمه و ساختار جمله را بررسی کنند. می‌توانید متن انتخاب شده را خلاصه کنید تا قابل هضم تر شود. در برنامه های یادداشت و تلفن، کاربران همچنین می توانند صدا را ضبط، رونویسی و خلاصه کنند.

هنگامی که ضبط هنگام تماس در برنامه تلفن شروع می شود، شرکت کنندگان به طور خودکار مطلع می شوند و پس از پایان تماس، Apple Intelligence خلاصه ای را برای یادآوری نکات کلیدی ایجاد می کند.
Apple Intelligence به کاربران کمک می‌کند تا با اعلان‌های خلاصه‌شده، به همراه Priority Messages در Mail اولویت‌بندی کنند، و قابلیتی که محتوای ایمیل‌ها را درک می‌کند و پیام‌های حساس به زمان را نشان می‌دهد. در صندوق ورودی یک کاربر، خلاصه ها به جای پیش نمایش چند خط اول، مهم ترین اطلاعات هر ایمیل را منتقل می کنند.

سیری عمیق‌تر با تجربه سیستم ادغام می‌شود و طراحی کاملاً جدیدی با نور درخشان ظریفی دریافت می‌کند که هنگام فعال بودن، لبه صفحه را می‌پوشاند. با قابلیت‌های غنی‌تر درک زبان، برقراری ارتباط با سیری طبیعی‌تر و انعطاف‌پذیرتر است. سیری زمانی که کاربران به کلمات آنها برخورد می کنند، دنبال می شود و از یک درخواست به درخواست دیگر متن را حفظ می کند.

کاربران می توانند هر زمان که بخواهند با سیری تایپ کنند و همزمان با سرعت بخشیدن به کارهای روزمره، بین متن و صدا نیز جا به جا شوند. سیری همچنین اکنون دانش گسترده‌ای در مورد محصول برای پاسخ به هزاران سؤال در مورد ویژگی‌های آیفون 16 و سایر دستگاه‌های اپل دارد.

طراحی دوباره سیری در آیفون 16 پرو و پرومکس

طراحی دوباره سیری در آیفون 16 پرو و پرومکستجربه بازطراحی شده سیری، همراه با اولین مجموعه از ویژگی های هوش اپل در سری آیفون 16، برقراری ارتباط با سیری را طبیعی تر و انعطاف پذیرتر می کند.
ویژگی‌های اضافی Apple Intelligence اواخر سال 2024 و در ماه‌های بعد عرضه خواهند شد، از جمله Image Playground که به کاربران امکان می‌دهد در لحظاتی تصاویر بازیگوشانه ایجاد کنند. ایموجی با قابلیت ایجاد Genmoji اصلی با تایپ یک توضیح یا با انتخاب عکس یکی از دوستان یا اعضای خانواده به سطح کاملاً جدیدی منتقل می شود.

سیری قادر خواهد بود از زمینه شخصی کاربر استفاده کند تا اطلاعاتی را که برای آنها طراحی شده است ارائه دهد. همچنین آگاهی روی صفحه را برای درک محتوای کاربران و انجام اقداماتی با آن و همچنین انجام صدها اقدام جدید در اپل و برنامه های شخص ثالث به دست می آورد.

با استفاده از ویژگی‌های iOS 18 مانند Siri و Writing Tools، کاربران می‌توانند به راحتی از OpenAI به ChatGPT دسترسی داشته باشند. یک کاربر یک Genmoji منحصر به فرد از یک کبوتر دیسکو را در iPhone 16 Pro تولید می کند.

یک کبوتر دیسکو را در iPhone 16 ProApple Intelligence به کاربران کمک می‌کند تا با اعلان‌های خلاصه‌شده، به همراه Priority Messages در Mail اولویت‌بندی کنند، قابلیتی که محتوای ایمیل‌ها را درک می‌کند و پیام‌های حساس به زمان را نشان می‌دهد. در صندوق ورودی یک کاربر، خلاصه ها به جای پیش نمایش چند خط اول، مهم ترین اطلاعات هر ایمیل را منتقل می کنند.

سیری زمانی که کاربران به کلمات آنها برخورد می کنند، دنبال می شود و از یک درخواست به درخواست دیگر متن را حفظ می کند. کاربران می توانند هر زمان که بخواهند به سیری تایپ کنند و همزمان با سرعت بخشیدن به کارهای روزمره، بین متن و صدا جابه جا شوند. سیری همچنین اکنون دانش گسترده‌ای در مورد محصول برای پاسخ به هزاران سؤال در مورد ویژگی‌های آیفون 16و سایر دستگاه‌های اپل دارد.

طراحی فوق العاده سبک و بادوام با نمایشگرهای بزرگتر

The new 16 Pro lineup featuresمدل های جدید Pro در سری آیفون 16، دارای نازک‌ترین حاشیه‌های هر محصول اپل است و اندازه‌های نمایشگر بزرگ‌تر را معرفی می‌کند: 6.3 اینچ در آیفون 16 پرو و ​​6.9 اینچ در آیفون 16 پرو مکس! بزرگترین نمایشگر آیفون تا کنون.

نمایشگر خیره‌کننده با Super Retina XDR همیشه روشن و فن آوری های ProMotion به کاربران کمک می کند تا کارهای بیشتری انجام دهند. هر دو مدل دوام پیشرو در صنعت را با طراحی تیتانیومی قوی و سبک و همچنین آخرین نسل سپر سرامیکی ارائه می‌کنند که دارای فرمولاسیون پیشرفته‌ای است که ۲ برابر سخت‌تر از شیشه در هر گوشی هوشمند دیگری است.

معماری مکانیکی جدید اتلاف گرما و کارایی را برای عملکرد پایدار تا 20 درصد بهبود می بخشد. همراه با طراحی داخلی جدید و مدیریت انرژی پیشرفته iOS 18، باتری‌های بزرگ‌تر برای ارائه جهش بزرگی در عمر باتری بهینه‌سازی شده‌اند.

معرفی Camera Control

Introducing Camera Controlدر آیفون 16، کنترل دوربین، نتیجه یکپارچه‌سازی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متفکرانه، سیستم دوربین حرفه‌ای را با روشی جدید و ابتکاری برای راه‌اندازی سریع دوربین، گرفتن عکس و شروع فیلم‌برداری تطبیق‌پذیرتر می‌کند. دارای یک سوئیچ لمسی است که تجربه کلیک را تقویت می کند، یک سنسور نیروی با دقت بالا که حرکت فشار نور را فعال می کند، و یک سنسور خازنی که امکان تعامل لمسی را فراهم می کند.

پیش‌نمایش دوربین جدید سری آیفون 16 به کاربران کمک می‌کند تا عکس را قاب‌بندی کنند و سایر گزینه‌های کنترلی مانند زوم، نوردهی یا عمق میدان را تنظیم کنند تا با کشیدن انگشت خود روی دوربین کنترل، عکس یا ویدیویی خیره‌کننده بسازند. اواخر پاییز امسال، Camera Control با یک شاتر دو مرحله ای به روز می شود تا به طور خودکار فوکوس و نوردهی روی سوژه را با فشار سبک قفل کند و به کاربران اجازه دهد بدون از دست دادن فوکوس، عکس را دوباره قاب کنند.

علاوه بر این، توسعه‌دهندگان می‌توانند Camera Control را به برنامه‌های شخص ثالث مانند Kino بیاورند، که به کاربران امکان تنظیم تعادل رنگ سفید و تنظیم نقاط فوکوس، از جمله در سطوح مختلف عمق در صحنه را ارائه می‌دهد.

معرفی Camera Controlاواخر امسال، Camera Control هوش بصری را باز می‌کند تا به کاربران کمک کند سریع‌تر از همیشه درباره اشیا و مکان‌ها اطلاعات کسب کنند. کاربران با آیفون 16 می‌توانند روی «کنترل دوربین» کلیک کرده و نگه‌دارند تا ساعت‌ها یا رتبه‌بندی‌های رستورانی را که می‌گذرانند، اضافه کنند، رویدادی را از یک بروشور به تقویم خود اضافه کنند، سگ را به‌سرعت بر اساس نژاد شناسایی کنند، و موارد دیگر.

Camera Control همچنین به عنوان دروازه ای به ابزارهای شخص ثالث با تخصص دامنه خاص عمل می کند، مانند زمانی که کاربران می خواهند در Google جستجو کنند تا جایی که می توانند یک مورد را خریداری کنند یا از مهارت های حل مشکل ChatGPT بهره مند شوند. کاربران کنترل زمان استفاده از ابزارهای شخص ثالث و اطلاعات به اشتراک گذاشته شده را دارند.

خلاقیت حرفه ای جدید در میان عکس، ویدیو و صدا

دوربین آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکسبا آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس، دوربین محبوب جهان حتی قدرتمندتر می شود. با پشتیبانی از A18 Pro، سیستم دوربین ارتقا یافته یک دوربین Fusion 48 مگاپیکسلی جدید با سنسور چهار پیکسلی سریعتر و کارآمدتر و رابط دوربین اپل را معرفی می کند که ضبط ویدیوی 4K120 فریم بر ثانیه در Dolby Vision را باز می کند.

در سری آیفون 16، بالاترین وضوح و ترکیب نرخ فریم موجود در تاریخ ابتدا آیفون و گوشی هوشمند. سنسور چهار پیکسلی می تواند داده ها را 2 برابر سریعتر بخواند و تاخیر شاتر صفر را برای عکس های 48 مگاپیکسلی ProRAW یا HEIF فعال می کند. دوربین جدید ۴۸ مگاپیکسلی Ultra Wide همچنین دارای سنسور چهار پیکسلی با فوکوس خودکار است، بنابراین کاربران می‌توانند هنگام گرفتن عکس‌هایی با قاب منحصربه‌فرد و زاویه بازتر یا نزدیک شدن به سوژه‌های خود با عکاسی ماکرو، تصاویری با وضوح بالاتر ۴۸ مگاپیکسلی ProRAW و HEIF بگیرند.

دوربین قدرتمند تله فوتو 5x اکنون روی هر دو آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس عرضه می‌شود و به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون توجه به مدلی که انتخاب می‌کنند، از دوردست‌تر عکس‌برداری کنند. آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس اکنون علاوه بر ویدیو، عکس‌های فضایی نیز می‌گیرند تا به کاربران کمک کنند تا خاطرات را با عمق قابل‌توجهی در اپل ویژن پرو زنده کنند.

دوربین ​​آیفون 16 پرومکس کاربران با آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس می توانند 4K120 فریم بر ثانیه را در حالت Slo-mo یا Video ضبط کنند و سرعت پخش را پس از ضبط در برنامه Photos تنظیم کنند، از جمله پخش با یک چهارم سرعت، یک گزینه نیمه سرعت جدید برای جلوه رویایی، و یک گزینه سرعت پنجم که مربوط به 24 فریم در ثانیه است.

 

هنگامی که با پردازنده سیگنال تصویر جدید (ISP) A18 Pro همراه شود، کاربران می توانند درجه بندی رنگ با کیفیت سینمایی فریم به فریم را برای 4K120 فریم در ثانیه در Dolby Vision انجام دهند. کاربران همچنین می‌توانند ProRes با سرعت 4K120 فریم در ثانیه را ضبط کنند و برای گردش کار حرفه‌ای کارآمد، مستقیماً به یک دستگاه ذخیره‌سازی خارجی وارد شوند.

هر دو مدل پرو دارای چهار میکروفون جدید با کیفیت استودیویی هستند که صداهای ضبط شده واقعی را حفظ می‌کنند و اکنون می‌توان ویدیو را در Spatial Audio برای گوش دادن همه جانبه با AirPods، Apple Vision Pro یا سیستم صدای فراگیر ضبط کرد. خط تولید آیفون 16 پرو همچنین راه‌های خلاقانه جدیدی را برای ویرایش صدای ویدیو با Audio Mix معرفی می‌کند.

این ویژگی، به کاربران این امکان را می‌دهد تا صدای خود را پس از ضبط تنظیم کنند تا بر روی صدای شخص در دوربین تمرکز کنند، صدا را شبیه به ضبط ویدیو در یک استودیو حرفه‌ای کنند. یا آهنگ های آوازی را در جلو و صداهای محیطی را در صدای فراگیر قرار دهید. با کاهش نویز باد، الگوریتم‌های قدرتمند یادگیری ماشینی (ML) نویز ناخواسته را برای کیفیت بهتر صدا کاهش می‌دهند.

دوربین ​​آیفون 16 پرو و پرومکس Apple Intelligence سیستم دوربین حرفه ای را به سطح جدیدی می برد. سیری بعداً می‌تواند درخواست‌های درون‌برنامه‌ای را تکمیل کند و در بین برنامه‌ها اقداماتی انجام دهد، مانند کشیدن یک عکس خاص از کتابخانه عکس‌های کاربر و سپس اعمال ویرایش روی تصویر در Darkroom. سیری همچنین می‌تواند به کاربران کمک کند تا از طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های عکس و ویرایش، مانند پرسیدن نحوه تنظیم تاری در پس‌زمینه عکس، به‌طور کامل استفاده کنند.

قیمت ​​آیفون 16

آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس در رنگ‌های تیتانیوم مشکی، تیتانیوم طبیعی، تیتانیوم سفید و تیتانیوم صحرایی در ظرفیت‌های ذخیره‌سازی 128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت عرضه خواهند شد.

آیفون 16 پرو از 999 دلار (ایالات متحده) یا 41.62 دلار (ایالات متحده) در ماه شروع می شود و آیفون 16 پرو مکس از 1199 دلار (ایالات متحده) یا 49.95 دلار (ایالات متحده) در ماه شروع می شود.

اپل راه های عالی برای ذخیره و ارتقا به جدیدترین آیفون ارائه می دهد. مشتریان می توانند در صورت معامله با آیفون 12 یا بالاتر، 180 دلار (ایالات متحده) تا 650 دلار (ایالات متحده) اعتبار دریافت کنند، یا تا سقف 1000 دلار (ایالات متحده) اعتبار برای خرید آیفون 16 پرو با پیشنهاد اپراتور دریافت کنند.

مشتریان می توانند با مراجعه به فروشگاه اینترنتی اپل یا یک مکان فروشگاه اپل از این پیشنهادات استفاده کنند. برای شرایط واجد شرایط بودن پیشنهاد شرکت مخابراتی و جزئیات بیشتر، به apple.com/shop/buy-iphone/carrier-offers مراجعه کنید. برای دیدن ارزش دستگاه و شرایط و ضوابط معامله، مشتریان می توانند به apple.com/shop/trade-in مراجعه کنند.

مشتریان در بیش از 58 کشور و منطقه از جمله استرالیا، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، ژاپن، مالزی، مکزیک، کره جنوبی، ترکیه، امارات متحده عربی، بریتانیا و ایالات متحده می‌توانند پیش‌سفارش کنند. آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس این جمعه، 13 سپتامبر، ساعت 5 صبح به وقت محلی به وقت محلی آغاز شده و از جمعه، 20 سپتامبر در دسترس هستند.

Apple Intelligence به عنوان یک به روز رسانی نرم افزار رایگان در دسترس خواهد بود. اولین مجموعه از ویژگی های Apple Intelligence در ماه آینده به عنوان بخشی از iOS 18.1، iPadOS 18.1 و macOS Sequoia 15.1 به صورت بتا در دسترس خواهد بود و ویژگی های بیشتری در ماه های آینده ارائه خواهد شد.

این ویژگی در آیفون 16، آیفون 16 پلاس، آیفون 16 پرو، آیفون 16 پرو مکس، آیفون 15 پرو، آیفون 15 پرو مکس و آیپد و مک با M1 و نسخه های جدیدتر با دستگاه و زبان سیری روی انگلیسی ایالات متحده در دسترس خواهد بود. زبان‌ها و پلتفرم‌های اضافی در طول سال آینده ارائه می‌شوند.

My Email، دامنه‌های ایمیل سفارشی و پشتیبانی از HomeKit Secure Video دسترسی می‌دهد. مشتریانی که آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس را خریداری می کنند، سه ماه رایگان از Apple Music، Apple Arcade و Apple Fitness+ با یک اشتراک جدید دریافت خواهند کرد. امیدواریم این مقاله از کارمادیو برای شما مفید بوده باشد.

 

امتیاز بدهید

منبع
appleکارمادیو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا