فیلم و سریال

بیوگرافی شهاب حسینی، معرفی فیلم های سینمایی و سریال ها

شهاب حسینی، بازیگر سرشناس ایرانی که با بازی‌های فوق‌العاده‌اش در تئاتر و سینما شهرت بین‌المللی به دست آورده است، یکی از پرطرفدارترین بازیگران سینما است. او که متولد 14 بهمن 1352 در تهران است، فعالیت بازیگری خود را از اواخر دهه 70 آغاز کرده و تا به امروز نیز توانسته حوزه کاری خود را در رادیو به عنوان گوینده و در تلویزیون‌های نمایش خانگی به عنوان مجری نیز گسترش دهد. شهاب حسینی همچنین با بازی در فیلم «فروشنده» (1390) برنده جایزه اسکار شد و توانست شهرت خود را بیش از قبل کند. حسینی در حال حاضر، یکی از با استعدادترین بازیگران صنعت سینمای ایران معرفی می‌شود. با کارمادیو همراه باشید.

بیوگرافی شهاب حسینی

شهاب حسینی در روز چهاردهم بهمن ماه سال 1352 در یک خانواده تنکابنی متولد شد. او دارای دو خواهر و یک برادر است که با نام سید مهدی شناخته می‌شود. این بازیگر مشهور سینمای ایران، حین تولد 3 کیلو 700 گرم وزن داشته و دقیقا ساعت 3:30 دقیقه بامداد به دنیا آمده است.

با توجه به گفته‌های این بازگیر، وی کودکی بسیار هیجان انگیز و پرشوری داشته است. او می‌گوید که زمانی که برای سربازی قصد تراشیدن موهای خود را داشته، متوجه شده است که در کودکی 9 بار سرش شکسته بوده که تمام آن 9 بار نیز حین بازی رخ داده است! به گفته خود، آنقدر در بچگی به نوعی شر بوده که حتی 4 – 5 مورد از شکستگی‌های سرش را اصلا به خاطر نمی‌آورد!

نقل مکان به خرم آباد

حسینی کلاس اول دبستان خود را در مدرسه بامداد بود و سپس در سن 8 سالگی، به دلیل شغل مادرش که امدادگر بود، مجبور به نقل مکان به خرم آباد شد. وی تا سن 10 سالگی، یعنی تا سال 1362 در خرم آباد، در کنار خانواده خود زندگی کرد و سپس به همراه آن‌ها، دوباره به تهران بازگشت.

دانشگاه و مهاجرت

زمانی که شهاب حسینی در دانشگاه به تحصیل می‌پرداخت، تصمیم بر این گرفت تا در کنار عمویش که مقیم کانادا بود، به این کشور مهاجرت کند. به همین دلیل بود که سریعا تصمیم گرفت تا خدمت سربازی خود را به پایان برساند. اما در همین حین بود که به خاطر خون ریزی معده‌اش، در ماه 18 سربازی به بیمارستان منتقل شد و سپس از ادامه سربازی نیز معاف شد.

کلاس‌های بازیگری و شروع این حرفه

حسینی بازیگری را از سال 1371، وقتی 19 ساله بود با حضور در کلاس‌های استاد سمندریان آغاز کرد. اگر بخواهیم بگوییم که چه زمانی شهاب حسینی به شکلی کاملا جدی وارد این حیطه شد، باید به سال 1374 با حضور وی در تئاتر مراجعه کنید. پس از آن نیز، در سال 1377، با حضور در رادیو و گویندگی نمایشنامه‌های طنز، نشان داد که استعدادش در این زمینه آنقدری هست که بیخیال مهاجرت شود. سرانجام، شهاب حسینی در سال 1379 با بازی در سریال «پس از باران» وارد تلویزیون شده و در سال 1380 نیز با بازی در فیلم «رخساره» در کنار میترا حجار، حضور خود را برای اولین بار در سینمای ایران رقم زد.

برترین فیلم های سینمایی شهاب حسینی

معرفی بهترین فیلم های سینمایی شهاب حسینی

فیلم‌هایی که شهاب حسینی تا به امروز در آن‌ها ایفای نقش کرده است، آنقدر جذاب بوده که هر فردی را به خود جلب کرده و بسیاری از آن‌ها نیز انواع جوایز داخلی و بین‌المللی را از آن خود کرده‌اند. در این بخش، تعدادی از برترین فیلم‌های سینمایی که این بازیگر مطرح ایرانی در آن حضور داشته است را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

درباره الی

به جرات می‌توان گفت که فیلم درباره الی یکی از شاهکارهای سینمای ایران است. حضور شهاب حسینی در کنار گلشیفته فراهانی، پیمان معادی و مانی حقیقی که سه تن از بزرگان فیلم و سینمای ایران هستند، یک ترکیب بی‌نقص را در درباره الی ایجاد کرده ایت. این فیلم که در سال 1387 بر روی پرده سینماها رفت، تا به امروز هنوز به عنوان یکی از برترین فیلم‌های سینمایی با بازی شهاب حسینی معرفی می‌شود.

فروشنده

پس از درباره الی، این فروشنده است که به عنوان یکی از برترین فیلم‌های سینمایی معرفی می‌شود که یکی از بازیگران نقش اصلی آن، شهاب حسینی است. حسینی در کنار ترانه علیدوستی، آنقدر زیبا و واقعی نقش خود را در فروشنده ایفا کرده است که توانست جایزه اسکار را از آن خود کند. این فیلم که در سال 1394 بر روی پرده سینماهای سراسر کشور رفت، تا به امروز نیز مانند درباره الی، طرفداران بسیاری را از آن خود کرده است.

حوض نقاشی

اگر می‌خواهید کاملا به استعداد بازیگری شهاب حسینی پی ببرید، حتما فیلم سینمایی حوض نقاشی با بازی این شخص در کنار نگار جواهریان را مشاهده کنید. حسینی که در این فیلم نقش یک پدر سندرم دان را بازی می‌کند، آنقدر خوب توانسته ترکیبی از احساس پدرانه، مشکلات سندرم دان و عشقی که نسبت به خانواده و همسر خود دارد را به خوبی به نمایش بگذارد که هر فردی را مجذوب خود می‌کند. فیلم حوض نقاشی در سال 1391 برای اولین بار در سینماهای سطح کشور بر روی پرده رفت.

بررسی سریال های شهاب حسینی

شهاب حسینی، علاوه بر این که یک بازیگر مطرح در حوزه سینمای ایران است، در زمینه سریال‌های تلویزیونی نیز کارنامه بسیار درخشانی دارد. همان‌طور که اشاره کردیم، بسیاری از افراد، این بازیگر مطرح ایرانی را با بازی در سریال پس از باران می‌شناسند. با این تفاسیر اما باید گفت که شهاب حسینی در سریال‌های تلویزیونی بی‌نظیر و خاطره‌انگیز دیگری نظیر:

  • هم‌سفر
  • وکیل
  • پلیس جوان
  • تب سرد
  • مدار صفر درجه
  • شوق پرواز

ایفای نقش کرده است. این بازیگر همچنین در سریال‌های نمایش خانگی نظیر شهرزاد و پوست شیر نیز جزو نقش‌های اصلی بوده است.

همسر و فرزندان شهاب حسینی

شهاب حسینی جزو آن دسته از بازیگران ایرانی است که در رابطه با زندگی احساسی خود، ردی پیچیده را از خود به جای گذاشته است! این بازیگر مطرح ایرانی در سال 1374 با شخصی به نام قنبری ازدواج کرد. فرزند اول او به نام محمدامین حسینی در زمستان 1382 و فرزند دوم او در تابستان 1390 متولد شد.

ساناز ارجمند ، همسر دوم شهاب حسینی

حال موضوع جالب در رابطه با ازدواج شهاب حسینی این است که به یکباره در سال 1400، خبر جدایی وی از پریچهر قنبری منتشر شد و بلافاصله تصویر این بازیگر در کنار ساناز ارجمند، عکاس برنامه هم رفیق منتشر شد. ساناز ارجمند که متولد 1369 است، با شهاب حسینی در برنامه هم رفیق که به مجری‌گری این شخص بود آشنا شد و در حال حاضر نیز به عنوان همسر جدید این بازیگر معرفی می‌شود!

کلام آخر

شهاب حسینی یکی از قوی‌ترین بازیگران ایرانی است که تا به امروز شهرتی عجیب در صنعت فیلم و سینمای ایران برای خود دست و پا کرده است. این بازیگر که در حال حاضر پروژه‌های بسیاری را در دست دارد، توانایی این را از خود نشان داده که در آینده بتواند مانند بزرگان سینمای ایران مثل آتیلا پسیانی یا جمشید مشایخی، یادی از خود را در ذهن مردم به جای بگذارد.

4.5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا