تکنولوژی

هر آنچه باید در مورد آیفون 16 جدید، ایرپادها و ویژگی های هوش مصنوعی اپل بدانید

به گزارش کارمادیو، آیفون 16 اپل در طی معرفی محصولات جدید در دفتر مرکزی اپل در روز دوشنبه در کوپرتینو، کالیفرنیا به نمایش گذاشته شد.

آیفون 16 و 16 پلاس بر اساس آیفون سری 15، با کنترل‌های قابل تنظیم‌تر ساخته شده‌اند و تنها آیفون‌هایی خواهند بود که Apple Intelligence را اجرا می‌کنند.

اپل روز دوشنبه از مجموعه ای از پیشنهادات جدید برای مشتریان خود پرده برداری کرد، از جمله آخرین نسخه های آیفون، اپل واچ و ایرپاد.

اپل اخیراً با فروش آیفون دست و پنجه نرم کرده است که بیشترین درآمد این شرکت را به همراه دارد. در ماه مه، اپل کاهش شدید سه ماهه فروش آیفون خود را گزارش کرد که بزرگترین کاهش فروش آیفون از زمان اوج تاخیر تولید این شرکت به دلیل بیماری همه گیر بود.

جدیدترین پیشنهادات کمپانی اپل، از جمله جزئیات بیشتر در مورد برنامه هوش مصنوعی اپل، فشاری از سوی اپل برای تقویت مالی این شرکت و نشان دادن سرمایه گذاری سنگین آن در هوش مصنوعی به مصرف کنندگان است.

اکثر اقلام از 20 سپتامبر (30 شهریور)، در فروشگاه ها عرضه خواهند شد. در اینجا لیست کاملی از آنچه اپل در روز دوشنبه عرضه کرد، برای شما فراهم کرده‌ایم:

آیفون 16، آیفون 16 پلاس، آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس

آیفون 16، آیفون 16 پلاس، آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکساین شرکت اعلام کرد گوشی های جدید دارای تنظیمات بهبود یافته دوربین، باتری بزرگتر، رنگ های جدید و پردازنده سریعتر هستند. آیفون 16، اولین آیفون های اپل هستند که به طور عمدی برای Apple Intelligence، سیستم هوش مصنوعی این شرکت ساخته شده اند. اندازه آیفون 16 پرو مکس 6.9 اینچ است که اپل می گوید بزرگترین نمایشگر آن تا کنون بوده است.

این تلفن ها از روز جمعه برای پیش خرید و از 20 سپتامبر در دسترس خواهند بود.

گوشی‌های آیفون سری 16، دارای یک دکمه فیزیکی کنترل دوربین هستند که در کنار گوشی قرار گرفته است، که اپل می‌گوید به کاربران امکان می‌دهد با یک کلیک، دوربین را باز کنند، عکس بگیرند و شروع به ضبط کنند.

کمپانی اپل گفت:

با کلیک کردن و نگه داشتن دکمه دوربین، کاربران می توانند از یک رستوران عکس بگیرند و اطلاعاتی که می‌خواهند را دریافت کنند یا دوربین را به سمت سگی بگیرند تا نژاد آن را بیاموزند.

به گفته این شرکت، 16 Pro همچنین امکان ضبط ویدیوها با وضوح 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه و قابلیت ضبط صدای بهتر را فراهم می کند.

هوش مصنوعی آیفون سری 16

هوش مصنوعی آیفون سری 16به طور کلی اپل در رقابت های هوش مصنوعی، به ویژه در مقایسه با رقبای OpenAI، گوگل و مایکروسافت، کند دیده می شود، اما اکنون انواع آیفون 16، به هوش مصنوعی که Apple Intelligence می نامد مجهز شده است.

اپل گفت:

سیری و ابزارهای نوشتن از ویژگی‌های هوش مصنوعی استفاده خواهند کرد که با ChatGPT یکپارچه شده‌اند و به کاربران امکان بازنویسی، اصلاح دستور زبان و خلاصه کردن متون، یادداشت‌ها و ایمیل‌ها را می‌دهند.

ابزارهای هوش مصنوعی به افراد این امکان را می‌دهند که تصاویر هوش مصنوعی خود را ایجاد کنند، عکس‌های قدیمی را تغییر دهند یا با تایپ توضیحات، تصویری را که به سختی پیدا می‌شود در آلبوم جستجو کنند.

Apple Intelligence ماه آینده، فقط به زبان انگلیسی آمریکایی، با iOS 18.1، iPadOS 18.1 و macOS Sequoia 15.1 عرضه خواهد شد و ویژگی‌های بیشتری در آینده اضافه خواهد شد.

آخرین نسخه اپل واچ و ایرپاد

اپل واچ سری 10تقریبا 10 سال از زمانی که اپل اولین نسخه از ساعت هوشمند خود را عرضه کرد می گذرد. این شرکت جدیدترین و باریک ترین خود را دوشنبه رونمایی کرد. اپل واچ سری 10 همچنین بزرگترین نمایشگر تا به امروز را ارائه می دهد .

اپل مدل‌های جدیدی را رونمایی کرد و وعده طراحی راحت‌تر ایرپادهای خود را داد: AirPods 4 و AirPods 4 با آنچه که آن را حذف نویز فعال می‌نامد. AirPods Max رنگ های بیشتری دارد و یک خروجی شارژ USB-C را ارائه می دهد.

ایرپاد سری 4 به همراه قیمتاین عرضه از AirPods Pro 2 (249 دلار) است که نوید سنگینی را به کاربران ارائه می دهد: اولین “تجربه سلامت شنوایی سرتاسر”. به این معنی که آنها محافظت از شنوایی، تست شنوایی و ویژگی سمعک را ارائه می دهند. اما تست شنوایی و ویژگی های سمعک هنوز در انتظار مجوز از مقامات بهداشت جهانی است. برای اطلاع از جدیدترین اخبار آیفون و دنیای تکنولوژی، با کارمادیو همراه باشید.

امتیاز بدهید

منبع
npr.orgکارمادیو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا