تکنولوژی

مقایسه کامل و بررسی Xiaomi 14T و 14T Pro

به گزارش کارمادیو، گوشی‌های شیائومی Xiaomi 14T و 14T Pro در بسیاری از ویژگی‌ها با یکدیگر مشترک هستند. هر دو به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی اولد ۱۴۴ هرتزی با وضوح ۲۷۱۲ در ۱۲۲۰ پیکسل و حداکثر روشنایی ۴۰۰۰ نیت در کنار ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهزند.

در عین حال، ما یک به‌روزرسانی در اواسط سال به محدوده 14 به شکل 14T و 14T Pro دریافت می‌کنیم، اگرچه هیچ کدام ارتباط زیادی با Xiaomi 14 یا 14 Ultra ندارند.

این سازنده چینی در ماه آگوست از اپل پیشی گرفت و به دومین برند بزرگ گوشی هوشمند در جهان تبدیل شد و دامنه وسیع (اگر کمی گیج کننده) آن بدون شک بخشی از دلیل آن است.

سری T برخی از ویژگی‌های رده بالای پرچم‌داران شیائومی را در خود جای داده است، اما معمولاً مواردی وجود دارد که باعث کاهش قیمت می‌شود. ممکن است برای تشخیص تفاوت بین 14T و 14T Pro مشکل داشته باشید زیرا این تلفن ها عملاً دوقلو هستند، اما برخی اصلاحات ظریف برای توجیه قیمت بالاتر 14T Pro وجود دارد. هر دو با خدمات گوگل عرضه می شوند و در بریتانیا و سراسر اروپا در دسترس هستند، اما به طور رسمی در ایالات متحده به فروش نخواهند رسید.

زیبا اما کسل کننده

عکس گوشی شیائومی Xiaomi 14T و 14T Pro

در نگاه اول، برای تشخیص 14T و 14T Pro از هم، باید به سختی تلاش کنید. اینها گوشی های اولتراسایز با صفحه نمایش 6.67 اینچی هستند. Xiaomi 14T و 14T Pro، دارای قاب های نسبتاً ضخیم و مسطح، دکمه های پاور بافت زیر دکمه تنظیم صدا، و لنزهای چهار دوربین (یکی در واقع فلاش است) در ماژول های پلکانی و مربعی در پشت هستند. آنها را بردارید، و بلافاصله وزن سنگین‌تر و فلزی‌تر Pro را با پشت خمیده‌اش احساس می‌کنید اما 14T در پشت صاف است.

تنها تفاوت دیگری که در طراحی Xiaomi 14T و 14T Pro ظاهر می شود، رنگ‌های Xiaomi 14T و 14T Pro است. هر دو در رنگ‌های آبی، مشکی یا خاکستری عرضه می‌شوند، اما تنها 14T در رنگ سبز لیمویی عرضه می‌شود. چرا رنگ های سرگرم کننده همیشه برای گوشی های ارزان تر در نظر گرفته می شوند؟ 14T Pro حس بهتری دارد و من را به یاد یک گوشی قدیمی HTC می‌اندازد، اما چیز زیادی برای جدا کردن آنها وجود ندارد.

دوربین درجه یک Xiaomi 14T و 14T Pro

یکی از دلایل اصلی انتخاب گوشی شیائومی، سخت افزار دوربین است و این همان جایی است که 14T Pro برتری خود را نشان می دهد. Pro دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با همان سنسور تصویر 1 اینچی دوربین عالی 14 Ultra و دیافراگم بزرگ (f/1.6) است.

این دوربین با یک دوربین تله فوتو 50 مگاپیکسلی جفت شده است که زوم اپتیکال تا 5 برابر را ارائه می دهد. همچنین یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی وجود دارد.

14T روی کاغذ مشابه به نظر می رسد، اما دوربین اصلی آن دارای سنسور تصویر IMX906 سونی (که هنوز عالی است) و دیافراگم کمی کوچکتر در f/1.7 دارد. دوربین تله فوتو 50 مگاپیکسلی آن نیز دیافراگم کوچکتری دارد و زوم اپتیکال 4 برابری را به حداکثر می رساند. هر دو گوشی دارای یک دوربین 32 مگاپیکسلی در جلو هستند که در قسمت بالای صفحه نمایش قرار گرفته است.

1 Xiaomi 14T Pro main camera SOU
Xiaomi 14T Pro، دوربین اصلی. نمایی از دروازه براندنبورگ در برلین با دوربین اصلی.

عملکرد در نور کم تفاوت اصلی Xiaomi 14T و 14T Pro است. 14T Pro در موقعیت های مختلط و کم نور به مراتب توانایی بیشتری دارد، در حالی که 14T از تاری و دانه بندی رنج می برد. در شرایط خوب، این گوشی ها عکس های دوست داشتنی می گیرند.

دوربین ها توسط لایکا تنظیم می شوند و می توانید فیلترهای مختلفی را انتخاب کنید. من Leica Authentic را ترجیح می‌دهم، اما Vibrant رنگ‌ها را انتخاب می‌کند. Pro همچنین در عکاسی از راه دور کمی بهتر است و وضوح بسیار بیشتری را در سطوح زوم بیش از 4 برابر ارائه می دهد.

در برنامه دوربین شیائومی گزینه‌های زیادی از جمله حالت حرفه‌ای برای عکاسان حرفه‌ای و جوان وجود دارد. حالت پرتره از هوش مصنوعی برای پرتره های افکت بوکه در فواصل کانونی مختلف استفاده می کند و به خوبی کار می کند. ضبط ویدیو تا 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه (8K برای Pro) می‌رود، و من از ویدیوهای آزمایشی که گرفتم راضی بودم.

حالت های فیلم برای بازی سرگرم کننده هستند، به خصوص اگر هوس یک حس سینمایی را دارید. دوربین جلو برای سلفی و تماس های ویدیویی مناسب است. به طور کلی، این هر دو سیستم دوربین عالی در براکت قیمت مربوطه خود هستند.

پردازنده متفاوت Xiaomi 14T و 14T Pro

پردازنده گوشی شیائومی 14T-

یکی دیگر از تفاوت هایی که از برگه مشخصات Xiaomi 14T و 14T Pro خارج می شود، پردازنده است. 14T دارای MediaTek Dimensity 8300-Ultra است و Pro دارای MediaTek Dimensity 9300+ است. من روز به روز تفاوت زیادی احساس نمی‌کردم، اما Pro هنگامی که به چندوظیفه پرش می‌کنید، نرم‌تر است. همچنین خنک می ماند، حتی برای جلسات بازی فشرده، و دارای برتری جزئی، اما غیرقابل انکار نسبت به 14T است.

هر دو واحد بررسی من با 12 گیگابایت رم عرضه شدند و این استاندارد است. گزینه های سطح پایه دارای 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی هستند. یک مدل 512 گیگابایتی هر دو و یک گزینه 1 ترابایتی برای Pro وجود دارد. زمان آن فرا رسیده است که اپل و گوگل از این روند پیروی کنند و سطح ورودی خود را به 256 گیگابایت افزایش دهند، یا حداقل برای ذخیره سازی بیشتر، هزینه زیادی را متوقف کنند .

شیائومی همچنین برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی را در اینجا با کمک Google جمع‌آوری کرده است، بنابراین شما Circle to Search، برنامه Gemini Google را نصب کرده‌اید و رونویسی هم‌زمان در برنامه Notes را دارید که به نظر من مفید است.

Xiaomi 14T و 14T Pro را بر روی اندروید 14 اجرا می کنند و می توانید منتظر چهار سال به روز رسانی اندروید و پنج سال وصله های امنیتی باشید. من دوست دارم که آنها چیزها را در مقایسه با MIUI ساده می کنند، اما من طرفدار HyperOS نیستم، و آیکون های بدون برچسب و منوهای غیر شهودی همچنان مرا آزار می دهند، اگرچه سفارشی کردن بیشتر چیزها آسان است. متأسفانه، این تلفن‌ها با تعداد زیادی bloatware برای حذف عرضه می‌شوند.

شما یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در مدل های 14T و 14T Pro دریافت می کنید و برای دیدن شما در روزهای شلوغ کافی است، اگرچه به طور کلی شارژ شبانه لازم است. Pro می تواند با اتصال به برق تا 120 وات سریعتر شارژ شود. 14T معمولی تا 67 وات می رسد، اما برای رسیدن به این نرخ های شارژ به کیت مناسب نیاز دارید و فقط یک کابل و کیس در جعبه دارید. فقط 14T Pro می تواند به صورت بی سیم شارژ شود و با شارژر بی سیم شیائومی به 50 وات می رسد.

من Xiaomi 13T Pro سال گذشته را دوست داشتم، و 14T Pro در همان قالب است. در اینجا هیچ حذف یا گوشه بریده آشکاری وجود ندارد. اگر از پرچمدار برتر خودداری می کنید، 14T Pro راهی برای چشیدن طعم آن کیفیت با قیمت کمی مقرون به صرفه تر ارائه می دهد. و اگر تمایزات ظریفی که در بالا توضیح دادم برای شما مهم نیستند، 14T به ارائه همان تجربه با قیمتی بسیار کمتر نزدیک می شود.

Xiaomi 14T Pro

گزینه‌های جایگزین زیادی وجود دارد، حتی فقط از شیائومی – از Poco X6 Pro بسیار ارزان‌تر تا Xiaomi 14 با تخفیف، که انتخاب خوبی است اگر ترجیح می‌دهید گوشی کوچکتر Pixel 8A نیز ارزش نگاه کردن را دارد. همچنین می‌توانید OnePlus 12R را در نظر بگیرید، و می‌توانید بسیاری از گزینه‌های دیگر را در بهترین راهنمای تلفن‌های اندرویدی ما بیابید.

در نهایت، Xiaomi 14T و 14T Pro گوشی‌های اندرویدی خوب و مستحکمی هستند که صفحه‌نمایش عالی و دوربین‌های همه‌کاره را با عملکردی روان ترکیب می‌کنند، اما هیچ چیز در اینجا شما را غافلگیر نمی‌کند. برای اطلاع از جدیدترین اخبار دنیای تکنولوژی با کارمادیو همراه باشید.

امتیاز بدهید

منبع
wiredکارمادیو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا