تکنولوژی

درباره ارز دیجیتال دوج کوین + استخراج و کاربرد آن

دوج کوین Dogecoin عجیب ترین و جنجالی ترین ارز دیجیتال دنیاست که برای شوخی آن را ساخته بودند اما حالا در ارزش چند ده میلیارد دلاری در رده بالای ارزهای دیجیتال قرار دارد و افراد سرشناسی همچون ایلان ماسک آن را حمایت می کنند.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به این ارز علاقه دارید و میخواهید همه چیز را درباره آن بدانید تا پایان این مطلب از کارمادیو همراه ما باشید.

دوج کوین Dogecoin چیست؟

دوج کوین یک ارز دیجیتال و شبکه بلاک چینی است که توسط بیلی مارکوس و جکسون پالمر و تنها با هدف جوک یا شوخی ایجاد شده بود دوج کوین ( Dogecoin، با نماد Ď و مخفف Doge ) را اولین میم کوین دنیای کریپتو می شناسند.

دوج کوین با مزه لوگو و نام خود را از سگ نژاد شیبا اینو ( Shiba Inu )  که نژادی ژاپنی و یک میم اینترنتی است، الهام گرفته بود نقش اصلی این ارز دیجیتال جنجالی به عنوان پرداخت پاداش و پول مجازی شبکه های اجتماعی بود.

با این وجود این ارز تفاوت زیادی بیت کوین و سایر ارز ها که مهمترین آن در هدف اولیه اش است که برای شوخی ساخته شده بود اما به سرعت محبوب شد.

از زمان ایجاد این ارز دیجیتال، ارزش و محبوبیت آن رشد چشمگیری داشته است و در طی چند سال طرفداران این ارز دیجیتال کارهای شگفت انگیزی را با آن انجام داده اند مثل جذب سرمایه برای ساخت چاه آب در کشور کنیا و همچنین جذب سرمایه برای تیم لوژ سواری جامائیکا جهت شرکت در المپیک زمستانی شهر سوچی‌.

کاربرد دوج کوین چیست؟

فناوری زیر ساخت دوج کوین مشتقی از شبکه لایت کوین می باشد که تمام بروز رسانی ها و تغییرات لایت کوین نیز برای این ارز اعمال می شود دوج کوین قرار نبوده که هیچگاه فناوری پیشرفته ای را به بلاک چین وارد کند و یا کار جدیدی انجام دهد و فقط یک پلتفرم ارز دیجیتال با شکل یک سگ بر روی خود است.

به عنوان مثال زمانی که یک شخص بخواهد در سایت Reddit از پیشنهاد کاربر دیگری تشکر کند و ۱۰ سنت برای او ارسال کند، می تواند از ارز دیجیتال دوج کوین استفاده کند ولی اگر کاربر بخواهد برای تشکر از بیت کوین استفاده کند باید ۰.۰۰۰۰۰۶ بیت کوین بفرستد اما همین مقدار ارز دیجیتال دوج کوین تقریبا ۶.۰۲ دوج است.

این اعداد از لحاظ روانی بر کاربران تاثیر می گذارند علاوه بر این این تراکنش نسبت به بیت کوین ارزان تر و سریع تر است به همین دلیل این ارز به یکی از محبوب ترین توکن ها به عنوان پاداش به کاربران تبدیل شده است.

در سایت ردیت و توییتر پاداش دادن کاربران به همدیگر با استفاده از دوج برای مطالب جالب، بسیار رایج است.

دوج کوین و ایلان ماسک

دوج کوین و ایلان ماسک

افراد مشهور بسیاری در مورد ارز دیجیتال دوج کوین صحبت می کنند و از آن حمایت می کنند که یکی از آنها ایلان ماسک است و صحبت هایش بازتاب گسترده ای دارد، توییت های ایلان ماسک غیر قابل پیش بینی و رمزآلود هستند.

ایلان ماسک در ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۰ تصویر یک نقاشی از جوون میرو مجسمه ساز و نقاش اسپانیایی منتشر و نوشت دوج به طرف ماه پارس می کند در واقع عنوان اصلی این تصویر سگ به سمت ماه پارس می کند می باشد و ماسک با تغییر بسیار کوچکی از آن یاد می کند.

به لطف توییت های ایلان ماسک، ارز دیجیتال دوج کوین هم اکنون یکی از پرطرفدارترین موضوعات مورد بحث در صفحات اجتماعی است ثروتمندترین مرد جهان به توییت های خود در مورد دوج کوین ادامه داد و این مسئله سبب شد که قیمت این ارز در ۸ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ به طور ناگهانی ۶۸ درصد افزایش پیدا کند.

اما پیش از این توییت در ۱۶ بهمن ماه سال ۱۳۹۹ ایلان ماسک در توییتر خود نوشت: Dogecoin کریپتوی مردم است و همین توییت بسیار ساده قیمت این ارز را تا ۷۵ درصد افزایش داد.

ایلان ماسک در سال ۲۰۲۲ گاهی به حمایت علنی یا پنهانی از این ارز پرداخت به عنوان مثال در خرداد ماه سال ۱۴۰۱ در توییتی از خود اعلام کرد که همچنان از ارز دیجیتال دوج کوین حمایت خواهد کرد.

اما یکی از جنجالی ترین اتفاقاتی که در سال ۲۰۲۲ رخ داد، خریداری توییتر توسط ایلان ماسک بود در واقع انتخاب ایلان ماسک به عنوان مدیرعامل توییتر بود.

پس از گذشت مدتی ایلان ماسک با یک توییت از تصویر سگ فلوکی پشت میز متن مدیر عامل جدید توییتر شگفت انگیز است، استفاده کرد که این توییت خود سبب پامپ ۱۳ درصدی ارز دیجیتال دوج کوین شد.

مدیر عامل جدید توییتر پای خود را فراتر گذاشت و در اواسط فروردین ماه سال ۱۴۰۲ لوگوی توییتر را از پرنده آبی به تصویر ارز دیجیتال دوج کوین تغییر داد بعد از این قیمت این ارز تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد.

معرفی بنیانگذاران و تیم توسعه دهندگان دوج کوین

تیم توسعه دهندگان و بنیانگذاران ارز دیجیتال دوج کوین به طور کامل از داوطلبان تشکیل شده است موسسان این ارز بیلی مارکوس و جکسون پالمر هستند، بیلی مارکوس خود را شیب توشی ناکاموتو که حالت شوخ طبعانه ای از ساتوشی ناکاموتو موسس بیت کوین است.

توسعه دهندگان ارز دیجیتال دوج کوین نیز پاتریک لادر، مکس کلر و راس نیکول هستند.

دوج کوین چگونه کار می کند؟

ارز دیجیتال دوج کوین هاردفورکی از شبکه لایت کوین می باشد که خود یک هاردفورک از شبکه بیت کوین است بنابراین می توان گفت که روش کار Dogecoin مانند بیت کوین است که با مکانیسم ماینینگ فعالیت می کند و شبکه آن مبتنی بر Pow بوده است.

استخراج دوج کوین

ماینینگ ارز دیجیتال دوج کوین مثل استخراج بیت کوین است یعنی کامپیوتر باید محاسباتی را برای بررسی تراکنش ها و تایید انجام دهد استخراج دوج کوین از چند جهت با بقیه ارز دیجیتال ها متفاوت هستند این تفاوت ها شامل زمان بلاک، الگوریتم استخراج، مقدار پاداش استخراج و سختی شبکه می شود.

دوج کوین از الگوریتم اسکریپت ولی بیت کوین از ماینینگ SHA256 استفاده می کند این تفاوت بسیار مهم است چرا که الگوریتم اسکریپت به توان محاسباتی و برق کمتری نیاز دارد و نسبت به SHA256 سریع تر است. دو شیوه برای ماینینگ دوج وجود دارد: استخرهای استخراج و انفرادی.

هنگامی که به استخرها پیوستید، باید کارمزد پرداخت کنید، مقدار بسیار کمی از کل پاداش استخراج نصیب شما خواهد شد ولی استخرهای استخراج قادرند بلاک های بسیار بیشتری را ماین کنند در نتیجه شانس شما نیز برای پاداش بیشتر خواهد بود.

اگر بخواهید روش ماینینگ انفرادی را انتخاب کنید احتمال دارد هفته ها و حتی ماه ها در انتظار بمانید تا یک بلاک استخراج کنید در هر صورت اگر بلاک جدید را ماین کنید همان پاداش به شما تعلق خواهد گرفت.

دوج کوین Dogecoin

خرید و فروش دوج کوین در صرافی های خارجی

بسیاری از صرافی ها چه متمرکز و چه غیرمتمرکز امکان سواپ و خرید و فروش این ارز را فراهم کرده‌اند، صرافی های متمرکز کوین بیس، کوکوین، بایننس، کراکن، جمینای و اوکی اکس و صرافی های غیر متمرکز مانند تورچین، پنکک سوآپ و بای سوآپ از مشهورترین این صرافی ها می باشند.

بهترین والت دوج کوین

برای ذخیره سازی این ارز به کیف پول هایی نیاز دارید که دوج کوین را پشتیبانی کنند، البته کیف پول های زیادی وجود دارند که این کوین را پشتیبانی می کنند ولی بهترین کیف پول های دوج کوین کیپ کی، کوینومی، لجر و دوج کوین والت هستند.

آینده دوج کوین

از آنجا که ارز دیجیتال دوج کوین یک میم کوین می باشد و برای میم کوین ها هیچکس نمی تواند آینده خاصی تصور کند و این رمز ارزها معمولا با ترندهای بازار دستخوش تغییرات می شوند و با اتفاق هر چند کوچکی دامپ یا پامپ شدیدی را تجربه می کنند.

بنابراین سرمایه گذاری روی این میم کوین ها ریسک بسیار بالایی دارد چرا که پشتوانه خاصی ندارند.

جمع بندی

ارز دیجیتال دوج کوین یک نوع میم کوین است که براساس یک طعنه و شوخی به بیت کوین ایجاد شد، این ارز شبکه مخصوص به خود را دارد و مبتنی بر Pow فعالیت می کند، پیش بینی و تحلیل این رمز ارز برای آینده بسیار دشوار است چرا که هیچ هدف خاص و پشتوانه ای ندارد و فقط به شوک های موقتی، واکنش نشان می دهد.

ما در این مقاله از کارمادیو همه چیز را درباره ارز دیجیتال دوج کوین مورد بررسی قرار دادیم برای خرید ارز دیجیتال دوج کوین در ایران می توانید از صرافی های داخلی استفاده کنید.

اکنون می توانید مقاله ارز دیجیتال TapSwap چیست و چگونه استخراج می شود؟ را نیز از این سایت جهت کسب اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا