5 اصل طراحی رابط کاربری ui در اپلیکیشن و سایت

طراحی رابط کاربری شانسی و بر پایه حدس و گمان نیست. شما باید اصول طراحی رابط کاربری را، در طراحی های خود در نظر بگیرید.

طراحان رابط کاربری باید تصمیمات خود را بر نحوه تعامل کاربران با رابط های طراحی متمرکز کنند. به همین دلیل پنج اصل کلیدی طراحی رابط کاربری وجود دارد.

این اصول طراحان رابط کاربری را به عنوان مجموعه ای از معیارهای متصل به هم و همپوشانی راهنمایی می کند. همه آنها را به درستی اعمال کنید ، و یک رابط کاربری عالی دارید.

طراحی رابط کاربری ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد. خوشبختانه ما در کارمادیو ، به شما کمک می کنیم تا یک رابط کاربری خوب داشته باشید.

بنابراین ، پنج اصل طراحی رابط کاربری چیست؟

اصول طراحی رابط کاربری در موبایل و سایت

قابلیت دیدن

ممکن است ساده به نظر برسد ، اما برای تعامل با چیزی ، کاربران باید ابتدا آن را ببینند. این اصل دیدن است. یکی از اصول طراحی رابط کاربری قابلیت دیدن برای کاربر است.

اما این در عمل به چه معناست؟

خوب ، استفاده از اصل قابلیت مشاهده مستلزم بهینه سازی عناصر طراحی است که به کاربران در تحقق اهداف خود کمک می کند. شما نمی توانید همه چیز را قابل مشاهده کنید ، زیرا رابط کاربری شما بیش از حد شلوغ می شود. آنچه گندم را از کاه جدا می کند ، توانایی شناسایی عناصر کلیدی است که کاربر را به جایی که باید باشد می رساند.

در نهایت ، کاربران باید بتوانند به وضوح ببینند چگونه و کجا می توانند به هدف خود برسند.

ثبات

اصل سازگاری به این معناست که کاربران به راحتی می توانند آنچه را که در رابط کاربری شما می بینند درک کنند.

به طور خلاصه ، این بدان معناست که همه عناصر تکراری طرح خود را یکسان نگه دارید ، چه رنگ ، تایپوگرافی ، عملکرد یا مکان.

به عنوان مثال ، آیا نوار منوی شما در صفحات مختلف در همان موقعیت باقی می ماند؟ آیا همه تایپوگرافی شما در سراسر رابط سازگار است؟ عواملی مانند این به تعامل مثبت کاربر کمک می کند.

با استفاده از عناصر ، طراحی بصری یا تعامل ، قوام اعتماد ایجاد می کند و به کاربران کمک می کند تا تجربه خود را کنترل کنند.
هنگامی که سازگاری به درستی اعمال شود ، کاربران می فهمند که همه عناصر طراحی چگونه هستند ، در کجا قرار دارند و چگونه می توانند با آنها تعامل داشته باشند.

قابلیت یادگیری

سومین اصل طراحی UI قابلیت یادگیری است.

کاربران باید بتوانند محصولات و سیستم های طراحی را به راحتی و به سرعت درک کنند. به عنوان یک طراح ، وظیفه شما ایجاد یک رابط کاربری است که این امر را تسهیل می کند ، بنابراین کاربران می توانند بدون نیاز به کمک بیشتر به اهداف خود برسند.

اما چگونه می توان در طراحی خود به قابلیت یادگیری دست یافت؟

خب ، ما در کارمادیو می توانیم این کار را برای شما انجام دهیم ، اما استفاده از قراردادهای معمول طراحی و کمک به کاربران برای انجام وظایف با ارائه بازخورد ، مکان خوبی برای شروع است.

قابل پیش بینی بودن

پیش بینی پذیری به توانایی کاربر در پیش بینی اتفاقات بعدی اشاره دارد.

اگر کاربر بتواند نتیجه یک عمل خاص را پیش از انجام آن پیش بینی کند ، پس شما با موفقیت از قابلیت پیش بینی استفاده کرده اید.
بدون آن ، کاربران نمی دانند با رابط کاربری چه کار کنند. و اگر آنها نتوانند بفهمند چه اقداماتی را برای رسیدن به هدف خود انجام دهند ، احتمالاً آنقدر طول نمی کشند که نرم افزار شما را ترک کنند.

بازخورد

پنجمین اصل طراحی رابط کاربری بازخورد است. اصل بازخورد طراحان را ملزم می سازد که آیا کاربر یک عمل را به درستی انجام داده است یا نه.

بازخورد مهم است ، زیرا کاربران باید بدانند که آیا به هدف خود نزدیک می شوند یا خیر. با استفاده از سیگنال های بصری ، طراحان می توانند کاربران را در تجربه خود با یک رابط راهنمایی کنند.

مهمتر از همه ، بازخورد باید واضح و معنی دار باشد تا کاربران بتوانند آن را به شیوه دلخواه تفسیر کنند. به عنوان مثال ، استفاده از تیک زمانی که یک عمل با موفقیت انجام شد ، یک روش جهانی برای گفتن “درست است!” می باشد.

برای طراحی با در نظر گرفتن اصل بازخورد ، طراحان باید به کاربران خود در پاسخ به چهار سوال اصلی کمک کنند:

من کجا هستم؟

وضعیت فعلی سیستم چیست؟

بعد از این چه خواهد شد؟

چه اتفاقی افتاده؟

اگر کاربر بتواند به این سوالات به درستی پاسخ دهد ، می داند که در مسیر درستی حرکت می کند ، بنابراین به احتمال زیاد ادامه می دهد!

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *