تکنولوژی

بهترین گوشی 11 تا 15 میلیون تومان/سامسونگ و شیائومی/ آبان 1402

گوشی هوشمند این روزها به مهمترین دستگاه الکترونیکی همراه در دنیا تبدیل شده‌اند و سازندگان در این زمینه و به خصوص در بخش گوشی‌های میان‌رده بسیار خوب عمل کرده و گوشی‌هایی را روانه‌ بازار کرده که به نسبت قیمت‌شان مشخصات بسیار خوبی را ارائه می‌کنند.

سازندگان، گوشی‌های میان‌رده هوشمندی با امکانات مختلف و متنوع روانه بازار کرده‌اند و همین امر موجب سردرگمی کاربران در هنگام خرید گوشی هوشمند می‌شود. به همین خاطر در ادامه فهرستی از بهترین گوشی زیر ۱۵ میلیون بر اساس قیمت ارائه شده که شما می توانید در سایت کارمادیو مطالعه نمایید. قیمت این گوشی ها در تاریخ ۷ آبان 1402 جمع آوری و بروزرسانی شده است.

 

گلکسی A54 سامسونگ

گلکسی A54

قیمت حدودی: 13 میلیون تومان

گوشی موبایل گلکسی A54 ارزان‌ترین و بهترین گوشی زیر ۱۵ میلیون سامسونگ در بازار است که با مشخصات قدرتمند خود، انتخاب مناسبی برای کاربران میان‌رده پسند محسوب می‌شود.

گوشی گلکسی  A54 به نمایشگر Super AMOLED با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز مجهز شده و با توجه به پوشش شیشه‌ای دستگاه در هر دو سمت پشت و جلو، می‌توان گفت که با یک دستگاه زیبا و جذاب روبرو هستیم و ظاهر خاص این گوشی خوب حس و حال یک گوشی گیمینگ قدرتمند را به کاربر القا می‌کند.

تراشه اگزینوس 1380 که در بطن این گوشی تا پانزده میلیون کارسازی شده و به همراه 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، قدرت فوق العاده‌ای را در اختیار گیمرها برای اجرای روان بازی‌ها قرار می‌دهد. با در دست گرفتن این گوشی حس و حال یک پرچم‌دار، آن هم از نوع کره‌ای به شما منتقل می‌شود.

دوربین اصلی این گوشی رنج 15 میلیون تومن یک سنسور 50 مگاپیکسلی است که در کنار یک سنسور 12 مگاپیکسلی اولترا واید و سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو بر روی قاب پشتی دستگاه قرار گرفته‌اند تا این محصول به گزینه مناسبی برای ثبت لحظات خاطره‌انگیز تبدیل شود.

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی هم در ناچ نمایشگر بهترین گوشی تا 15 میلیون سامسونگ به کار گرفته شده است تا با خیالی راحت بتوان سلفی‌های با کیفیتی را برای شبکه‌های اجتماعی ثبت کرد. با باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی هم می‌توان تا ساعت‌ها به انجام بازی پرداخت بدون آنکه نگران شارژدهی گوشی بود. در انتها می‌توان گفت که گلکسی A54 برای علاقه‌‎مندان به یک گوشی گیمینگ میان‎‌رده با سخت‌افزار قدرتمند، انتخاب مناسبی محسوب می‌شود.

پوکو X5 پرو

پوکو X5 پرو

قیمت حدودی: 12 میلیون تومان

بهترین گوشی رنج 15 میلیون تومن شیائومی از نظر باتری گوشی پوکو X5 پرو است که با وجود داشتن قیمت مناسب، طراحی آن در مقایسه با سایر پرچم‌داران کمی جذاب‌تر شده است. این گوشی با نمایشگر تخت ۶.۶۷ اینچی از جنس AMOLED عرضه شده که دارای نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی است و تصاویر را با وضوح 2400 در ۱۰۸۰ پیکسل به کاربران نشان می‌دهد.

از لحاظ عملکرد سخت‌افزاری، گوشی هوشمند پوکو X5 پرو حرف‌های زیادی برای زدن دارد. این گوشی زیر پانزده میلیون تومان با بهره‌گیری از تراشه اسنپدراگون ۷۷۸G قادر است از پس تمام امورات سبک و سنگین کاربران به خوبی برآید. این موضوع یعنی، شما می‌توانید از این گوشی برای انجام جدیدترین بازی‌های روز دنیا نیز استفاده کنید و از این بابت هیچ محدودیتی نخواهید داشت.

سیستم دوربین پوکو X5 پرو متشکل از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو است. تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی این گوشی، کیفیت بسیار خوبی دارند و رنگ‌ها به طبیعی‌ترین حالت ممکن به چشم می‌خورند.

پوکو X5 پرو انرژی خود را از یک باتری پرظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند و شارژدهی بسیار خوبی دارد. این گوشی هوشمند میان‌رده همچنین از سرعت شارژ ۶۷ وات پشتیبانی می‌کند که در نوع خودش یکی از بهترین‌هاست. این شارژر در عرض ۲۴ دقیقه می‌تواند، پوکو X5 پرو را تا 50 درصد شارژ کند.

شیائومی ردمی نوت 12 پرو

ردمی نوت 12 پرو

قیمت تقریبی: 12 میلیون تومان

نوت 12 پرو شیائومی 5G دارای نمایشگری 6.67 اینچی از نوع امولد با رزولوشن FHD+ است و در هر اینچ تراکم 395 را در اختیار قرار می‌دهد. این صفحه نمایش که حدود 87 درصد از فضای روبرویی را در اختیار گرفته از دالبی ویژن، HDR10+ و گستره رنگی 1 میلیاردی پشتیبانی می‌کند تا کیفیت بسیار خوبی داشته باشید. البته ناگفته نماند که این پنل از نرخ نوسازی 120 هرتزی هم پشتیبانی می‌کند و روشنایی آن در حالت حداکثری به حدود 900 نیت می‌رسد. کیفیت صفحه نمایش این گوشی شیائومی واقعا خوب است و هیچ ایرادی نمی‌توان به آن وارد کرد. بازی کردن، مطالعه متون یا تماشای محتوا در این صفحه نمایش لذت فراوانی دارد و نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز تجربه بسیار روانی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

شیائومی ردمی نوت 12 پرو 5G از تراشه مدیاتک دیمنسیتی 1080 قدرت می‌گیرد. این چیپست دارای معماری 6 نانومتری است و سامسونگ هم در گلکسی A34 از همین مدل استفاده کرده است. دیمنسیتی 1080 قدرت مناسبی دارد و به خوبی از پس کارهای روزمره برمی‌آید. شما بدون هیچ کندی یا مشکلی می‌توانید وبگردی کنید و بین شبکه‌های اجتماعی مختلف جابجا شوید.

این گوشی حتی در اجرای بازی‌های روز مانند کال آف دیوتی هم خیلی دست و پا بسته نیست و می‌توانید بازی‌ها را با گرافیک متوسط و فریم‌ریت قابل قبول و مناسب به روی آن اجرا کنید. شیائومی نوت 12 پرو فایو جی دارای نسخه‌های حافظه و رم مختلفی است ولی در مدل مورد نظر ما 256 گیگابایت حافظه و 8 گیگابایت رم دیده می‌شود. البته با خرید ردمی نوت 12 پرو 4G از لحاظ عملکرد پردازنده شما اختلاف زیادی را شاهد نخواهید بود.

ردمی نوت 12 پرو پلاس

ردمی نوت 12 پرو پلاس

قیمت تقریبی: 14 میلیون تومان

گوشی نوت ۱۲ پرو پلاس از جمله گوشی‌هایی است که سخت‌افزار خوبی دارد به همین دلیل جزو محصولات میان‌رده به شمار می‌رود. این گوشی هوشمند در ابعاد ۱۶۲٫۹ در ۷۶ در ۸٫۹ میلی‌متر ساخته شده و وزن آن به ۲۰۸ گرم می‌رسد. این گوشی از نظر طراحی محصول نسبتا جذابی به حساب مي‌آید. روی گوشی و پشت آن شیشه‌ای است که با یک لایه گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. از دیگر ویژگی‌های جذاب این گوشی هوشمند می‌توانیم به پشتیبانی از گواهی IP53 اشاره کنیم که باعث شده گوشی در برابر پاشش آب و نفوذ گرد و خاک مقاوم باشد.

گوشی شیائومی redmi note 12 pro plus از صفحه نمایش OLED استفاده می‌کند. صفحه نمایشی که یک میلیارد رنگ را نشان می‌دهد. صفحه نمایش به کار رفته روی گوشی نوت 12 pro plus از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و می‌تواند ویدیوهای دالبی ویژن و HDR10+ هم نشان می‌دهد. صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای شیائومی نوت ۱۲ پرو پلاس می‌تواند تا ۹۰۰ نیت روشنایی تولید کند.

صفحه نمایش به کار رفته روی گوشی شیائومی نوت ۱۲ پرو پلاس وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد و با یک لایه گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. از دیگر مشخصات نوت ۱۲ پرو پلاس می‌توانیم به عرضه این گوشی با اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 کنیم. البته که اندروید ۱۲ ویژگی‌های جذابی دارد، اما اینکه چرا گوشی جدید شیائومی با اندروید ۱۳ راهی بازار شد، مشخص نیست. گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس با تراشه دایمنسیتی ۱۰۸۰ راهی بازار شده که با فناوری ۶ نانومتری توسعه پیدا کرده است.

این تراشه عملکرد خوبی در زمان اجرای بازی‌های جدید دارد و تبات خوبی هم دارد. این گوشی گرمای زیادی تولید نمی‌کند و از پس فعالیت‌های سنگین هم بر می‌آید. تراشه دایمنسیتی ۱۰۸۰ از پردازنده هشت هسته‌ای استفاده می‌کند و پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 دارد.  این گوشی در مدلی با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار شده که عملکرد خوبی از خودش نشان می‌دهد. در استفاده‌های روزانه مشکلی با این گوشی نخواهید داشت و همه نرم روان خواهد بود.

 

بهترین گوشی سامسونگ زیر ۱۵ میلیون تومان کدام است؟

گوشی گلکسی A54 سامسونگ را می‌توان بهترین گوشی تا پانزده میلیون دانست که از شبکه 5G پشتیبانی کرده و با قیمت مناسبی در بازار عرضه شده و انتظار می‌رود قیمت آن در روزهای آینده کاهش یابد.

کدام برند گوشی کمتر از 15 میلیون تومن برای خرید بهتر است؟

دو برند شیائومی و سامسونگ موفق شده‌اند بهترین گوشی زیر پانزده میلیون را روانه بازار کنند که در مطلب بهترین گوشی زیر 15 میلیون تومن به تعدادی از آنها اشاره شده است. از نظر اینجانب گوشی گلکسی A54 مناسب ترین انتخاب در این بازه قیمتی محسوب می‌شود.

3.7/5 - (12 امتیاز)

نوشته های مشابه

5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mohammad
6 ماه قبل

انشالله که قیمت گوشی بیشتر پایین تر باشه

مجتبی
6 ماه قبل

گوشی که جک هدفون نداشته باشه به درد نمیخوره.قصدم خرید سامسونگ A54 بود ولی وقتی دیدم جک هدفونو حذف کردن منصرف شدم از خریدش.

Farhd raisi
6 ماه قبل

لوازم الکترونیکی چین که از نظر بی کیفیتی و نداشتن هیچگونه دوامی شهره خاص وعام عالم اند ، نبایستی بازار کشورمان جایی داشته باشند ، اما به دلیل تحریم ها و شرایط و اوضاع کشور متاسفانه گند زده اند به بازار ما، این شیائومی هم به لطف دیگر شرکت های اروپایی و آمریکایی و شرکت اچ ام دی که به آن تراشه وچیپست می فروشد تو بازار ما جایی دست وپا کرده

افشین
6 ماه قبل

این گوشیها که رقیب A.34 هستن چرا با A.54 مقایسه کردین ؟؟

دکمه بازگشت به بالا