فیلم و سریال

سریال مظنون Person of Interest / بیوگرافی و تصاویر بازیگران + خلاصه

سریال مظنون با نام اصلی فرد تحت نظر (Person of Interest) یک سریال تلویزیونی اکشن_جنایی_درام است که پخش آن از ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۱ در شبکه CBS آغاز و آخرین قسمت (به نام ‘return 0’) از آخرین فصل سریال نیز در تاریخ ۲۱ ژوئن ۲۰۱۶ به روی آنتن رفت. این سریال در مجموع ۱۰۳ قسمت دارد و طی ۵ فصل به نمایش درآمد. فیلم‌نامه این سریال توسط جاناتان نولان توسعه داده شده‌است. ۳ فصل ابتدایی این سریال از مرداد ماه ۹۹ در ایران با دوبله اختصاصی صدا و سیما پخش شد و با یک وقفه چند ماهه فصلهای ۴ و ۵ هم از تیرماه ۱۴۰۰ به روی آنتن رفت. با کارمادیو همراه باشید.

خلاصه داستان سریال مظنون

داستان این سریال یک هکر نخبه و میلیاردر به نام “هارولد فینچ” است که پس از حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر هوش مصنوعی را برای دولت آمریکا ساخته که با زیرنظر گرفتن تمامی حرکات مردم می‌تواند قبل از وقوع یک حادثه تروریستی یا قتل آن را پیش بینی کند و در سریال با نام ماشین شناخته می‌شود.

ماشین علاوه بر هشدارهای مرتبط به حوادث تروریستی یک سری شماره و هشدار نیز به عنوان شماره‌های نامرتبط را نیز شناسایی می‌کند که در واقع خطر یا اتفاقات بعدی را پیش‌بینی می‌کند که به عموم مردم مربوط است و مرتبط به امور ملی و دولت نمی‌شود. بنابراین دولت هیچ دخالتی در آن‌ها نمی‌کند و نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت است. دغدغه اصلی هارولد همین شماره‌های نامرتبط است و وجدان و انسان دوستی به او اجازه نمی‌دهد نسبت به این شماره‌ها بی‌تفاوت باشد به همین دلیل به سراغ جان ریس می‌رود و . . . .  .

زمان پخش سریال مظنون (Person of Interest) از شبکه تماشا

این سریال قرار است از روز دوشنبه  (۱۳ مرداد ماه) هرشب ساعت ۲۳:۰۰ بر روی آنتن شبکه تماشا رود. این سریال در ساعات ۰۵:۰۰، ۱۱:۰۰، و ۱۷:۰۰ روز بعد نیز تکرار خواهد شد.

در کنار سریال مظنون، چند سریال دیگر نیز در حال پخش از شبکه تماشا می باشد. سریال رحیل، سریال امپراطور اشک ها و سریال ندای امید در حال حاضر در شبکه تماشا در حال پخش می باشند.

بازیگران سریال مظنون

در ادامه به معرفی بازیگران این سریال هیجان انگیز خواهیم پرداخت.

مایکل امرسون در نقش هارولد فینچ بازیگر سریال مظنون

مایکل امرسون در نقش هارولد فینچ بازیگر سریال مظنون

هارولد فینچ با بازی مایکل امرسون Michael Emerson که او را به عنوان شخصیت بن در سریال lost به یاد داریم. هارولد فینچ مغز متفکر داستان و سازنده‌ی ماشین است و عامل اصلی تمامی اتفاقاتی است که در سریال مظنون می‌افتد.

مایکل امرسون (Michael Emerson) بازیگر آمریکایی متولد 1954 در آیوا است. او در سریال‌های «گمشده» و «شخص مورد نظر» و در فیلم‌هایی مثل «اره» بازی کرده است.

جیم کاویزل در نقش جان ریس

جیم کاویزل در نقش جان ریس

جان ریس با بازی جیم کاویزل Jim Caviezel نقش یک نیروی نظامی تعلیم دیده و توانا و به نوعی هیتمنی قهار است که توسط هارولد جهت رسیدگی به شماره‌های نامرتبط استخدام می‌شود.

جیم کاویزل (Jim Caviezel) با نام کامل (James Patrick Caviezel) متولد 26 سپتامبر 1968 بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی می‌باشد. او با بازی در «The Passion of the Christ» در سال 2004، «Frequency» در سال 2000 و «The Thin Red Line» در سال 1998 شناخته شده است.

کوین چاپمن در نقش لیونل فاسکو بازیگر سریال مظنون

کوین چاپمن در نقش لیونل فاسکو بازیگر سریال مظنون

لیونل فاسکو با بازی کوین چاپمن Kevin Chapman نقش یک پلیس فاسد است که بر حسب اتفاقاتی که در سریال مشاهده خواهید کرد به نوعی اسیر و گرفتار جان ریس می‌شود و ریس از او جهت رسیدگی به شماره‌های نامرتبط اعلام شده توسط ماشین استفاده می‌کند .

کوین چاپمن (Kevin Chapman) بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی متولد 29 جولای 1962 است. از جمله کارهای او می‌توان به «City on a Hill» در سال 2019، «Person of Interest» در سال 2011 و «The Equalizer 2» در سال 2018 اشاره کرد.

سارا شاهی در نقش ثمین شاو

سارا شاهی در نقش ثمین شاو بازیگر سریال مظنون

ثمین شاو با بازی سارا شاهی Sarah Shahi بازیگر ایرانی تبار سریال مظنون است که در ادامه به داستان اضافه می‌شود. او نیز مانند جان دارای توانایی بالای نظامی است و بخش زیادی از بار اکشن سریال روی دوش او و جان می‌باشد.

آهو جهان سوز «سارا» شاهی به انگلیسی Sarah Shahi، متولد 10 ژانویه 1980، اولس، تگزاس، مُدل و بازیگر آمریکایی است. پدر او عباس جهان سوز شاهی، یک ایرانی از نوادگان فتحعلی‌شان قاجار و مادرش اسپانیایی می‌باشد.

او با بازی در «سریال آلیاس» (Alias)، «واژه ال» (The L Word)، «سریال نسبتاً قانونی» (Fairly Legal) ، «سریال مظنون» (Person of Interest) و «فیلم بلک آدام» (Black Adam) به شهرت رسیده است.

تراجی پی.هنسون در نقش جاس کارتر بازیگر سریال مظنون

تراجی پی.هنسون در نقش جاس کارتر بازیگر سریال مظنون

جاس کارتر با بازی تراجی پی.هنسون Taraji P. Henson نقش یک کاراگاه درستکار را ایفا می‌کند. او اولین شخصی است که به اقدامات مخفیانه جان ریس و هارولد مشکوک شده و به دنبال کشف حقایق و دستگیری جان ریس می‌باشد.

هنسون بازیگر، تهیه کننده و صداپیشه آمریکایی متولد ۱۱ سپتامبر ۱۹۷۰ در واشینگتون است که از سال ۱۹۹۲ فعالیت خود را آغاز نمود. وی سابقه بازی و صداپیشگی در فیلم و سریال‌هایی همچون مظنون، ارقام پنهان، پسر کاراته باز، مورد عجیب بنجامین باتن، الف اینترنت را خراب می‌کند، بهترین دشمنان و کافی و کریم را در کارنامه هنری خود دارد.

ایمی اکر در نقش روت

ایمی اکر در نقش روت بازیگر سریال مظنون - کارمادیو

روت با بازی ایمی اکر Amy Acker هکری روان پریش و باهوش است که در چندین مقطع با هارولد و جان ریس درگیر شده و با توجه به پی بردن به وجود ماشین به دنبال این است که آن را آزاد کند و از شر قوانین و کدهای اخلاقی که هارولد برای ماشین تعریف کرده رهایش کند.

ایمی اکر (Amy Acker) بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی متولد 5 دسامبر 1976 است. او با بازی در «Angel» در سال 1999، «Alias» در سال 2001 و «The Cabin in the Woods» در سال 2012 شناخته شده است.

 

سریال مظنون چند قسمت و چند فصل است؟

سریال مظنون دارای ۵ فصل می باشد.

فصل اول این سریال دارای 23 قسمت می باشد.

فصل دوم این سریال دارای 22 قسمت می باشد.

فصل سوم این سریال دارای 23 قسمت می باشد.

فصل چهارم این سریال دارای 22 قسمت می باشد.

فصل پنجم این سریال دارای 13 قسمت می باشد.

 

4.1/5 - (16 امتیاز)

نوشته های مشابه

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سعید فیض
25 روز قبل

فیلم زیبا و دلنشینی بود امیدوارم بازیگر های فیلم در سلامت باشند ولی تو هیچ فیلمی از پایانش انقدر دلم به درد نیومده بود واسه سارا شاهی هم خوشحالم

3en4t0re
4 ماه قبل

واقعا خیلی فیلم قشنگی بود ولی اخرش خوب تموم نشد کاش میفهمیدیم در آینده چی میشه و اونایی که زنده موندن چی به سرشون میاد و چکار میکنن بازم ممنون خیلی خوب بود

دکمه بازگشت به بالا