خواندنی

هرکدام از رنگ های استعلام چک صیادی چه مفهومی دارند؟

مدت زیادی از تغییرات انجام شده در چک های بانکی و همچنین شیوه استعلام آن ها می گذرد و اکثر مردم جزئیات چک های صیادی را می دانند. ولی موضوعی که ممکن است برای بسیاری از شما حل نشده باشد، رنگ بندی استعلام چک های صیادی است که هریک از این رنگ ها معنای خاصی دارند. در این مطلب قصد داریم تا مفهوم هریک از رنگ های استعلام چک صیادی را برای شما بررسی کنیم با کارمادیو همراه باشید‌.

مفهوم رنگ های استعلام چک صیادی

تنها چیزی که در مورد رنگ چک های صیادی مشخص می باشد، این است که همه چک های صیادی جدید به رنگ بنفش هستند و تفاوت در رنگ چک های صیادی زمانی به وجود می آید که شما بخواهید استعلام صادر کننده چک صیادی را بگیرید. استعلامی که شما را با ۵ رنگ مواجه می سازد. در این قسمت مفهوم هریک از رنگ های استعلام چک صیادی ذکر می کنیم.

۱- مفهوم رنگ قرمز چک صیادی

هنگامی که استعلام صادر کننده چک صیادی را می گیرید و با رنگ قرمز مواجه می شوید نشان دهنده این موضوع است که شخص مورد نظر مبلغ چک های برگشتی آن شخص بیشتر از ۵۰ میلیون تومان و یا اینکه ۱۰ مورد از چک های صادر شده آن شخص برگشت خورده است. انجام معامله با چنین شخصی اصلا توصیه نمی شود و خطرناک است. چک های قرمز عملا فاقد اعتبار هستند.

۲- مفهوم رنگ قهوه ای چک صیادی

مفهوم رنگ قهوه ای استعلام چک صیادی تا حدود زیادی به رنگ قرمز نزدیک است و نشان دهنده این است که صادر کننده این چک ۵ تا ۱۰ تا چک برگشتی داشته و یا مبلغ چک های برگشتی این شخص کمتر از ۵۰ میلیون تومان است‌. معامله با چنین شخصی اصلا توصیه نمی شود و خطرناک است. چک های دارای رنگ قهوه ای عملا اعتبار ندارند.

۳- مفهوم رنگ نارنجی چک صیادی

اگر در زمان استعلام صادر کننده چک صیادی، رنگ نارنجی را مشاهده کردید، بدانید که نشان دهنده این است که صادر کننده این چک ۲ تا ۴ مورد داشته و یا اینکه حداکثر مبلغ چک های برگشتی این شخص ۲۰ میلیون تومان بوده است. در چنین شرایطی معامله با این شخص ریسک دارد بنابراین بهتر با او معامله نکنید مگر یک شخص مطمئن او را ضمانت کند.

۴- مفهوم رنگ زرد چک صیادی

اگر نتیجه استعلام شخص صادرکننده چک زرد بود، فرد صادر کننده این چک حداکثر مبلغ ۵ میلیون تومان چک برگشتی یا یک مورد چک برگشتی دارد.  در چنین شرایطی باید در هنگام معامله احتیاط کنید و یا اینکه در مورد دلیل چک برگشتی با آن شخص صحبت کنید و پس از بررسی شرایط تصمیم نهایی خودتان را درباره این چک بگیرید.

۵- مفهوم رنگ سفید چک صیادی

رنگ سفید، بهترین رنگ نتیجه استعلام سابقه صادر کننده چک صیادی است. اگر نتیجه استعلام چک صیادی صادر کننده سفید باشد یعنی آن شخص اصلا چک برگشتی نداشته و یا اینکه اگر چک برگشتی هم داشته، آن را رفع سواثر کرده است. بنابراین دریافت استعلام چک با وضعیت سفید، شرایط خوب و مطلوبی دارد و می توانید با خیال راحت معامله خود را انجام دهید.

جمع بندی

زمانی که استعلام چک صیادی شخص صادرکننده را می‌گیرید، نتیجه این استعلام توسط بانک به ۵ رنگ مشاهده می شود که هرکدام از این رنگ ها مفهوم متفاوتی دارد ما در این مقاله از کارمادیو به صورت کامل در مورد مفهوم رنگ های استعلام چک صیادی پرداختیم و مفهوم هر رنگ را شرح دادیم امیدواریم مطالعه این مطلب، کمک زیادی به شما کند‌.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا