خواندنی

چرا گرانیت برای سنگ قبرها استفاده می شود؟

آمار و ارقام در سرتاسر دنیا نشان می‌دهد که گرانیت، اصلی‌ترین سنگ برای تولید سنگ قبر به حساب می‌آید . در کشور آمریکا ۹۳ درصد از سنگ قبرهای تولید شده، از معادن گرانیت این کشور استخراج شده‌اند که همین مسئله نشان می‌دهد این سنگ تا چه حد برای تولید سنگ قبر مناسب است. این مسئله در آمریکای جنوبی و کشورهای اروپایی نیز صادق است، ولی در ایران به دلیل رقابت شدید بین سنگ‌های سفید رنگ و سنگ‌های مشکی گرانیت، آمار کمی پایین‌تر می‌آید. حالا چرا بسیاری از کشورهای دنیا ترجیح می‌دهند سنگ گرانیت را برای اموات خود استفاده کنند؟ در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته و نشان می‌دهیم چرا سنگ گرانیت محبوب‌ترین سنگ برای سنگ قبر است

سنگ گرانیت چیست

گرانیت یک سنگ آذرین با رنگ روشن است که دانه های آن به اندازه ای بزرگ است که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است. سنگ گرانیت به صورت کلی از تبلور آهسته ماگما در زیر سطح زمین تشکیل می شود. گرانیت عمدتاً از کوارتز و فلدسپات با مقادیر جزئی میکا، آمفیبول و سایر مواد معدنی تشکیل شده است که بنا به شرایط جغرافیایی، امکان دارد رنگ آن کمی متفاوت باشد.

مزیت های استفاده از سنگ گرانیت برای قبر

سنگ قبر گرانیت از آنجایی که شرایط متفاوتی نسبت به سنگ‌های قروه و مرمر دارد، برای استفاده در شرایط حاد محیطی، گزینه فوق العاده خوبی می‌باشد و شما فارغ از شرایطی که در آن قرار دارید، می‌توانید از آن استفاده کنید. ولی این تنها مزیت سنگ قبر گرانیت نیست و می‌توانید از امکانات متنوع این مدل سنگ نهایت استفاده را ببرید.

زیبایی بسیار خاص

سنگ‌های قبر گرانیت، زیبایی منحصر به فردی دارند و در صورتی کهاز معادن مناسب خریداری کنید، هیچ دانه و ریشه‌ای بر روی آنها قرار ندارد. همین مسئله سبب می‌شود زمانی که سنگ قبر را مشاهده می‌کنید، طرح‌هایی که بر روی آن اجرا شده، جلوه زیبایی داشته باشد و تمامی مخاطبین را به سمت خود جلب کند.

مقاومت بالا در شرایط محیطی سخت

شاید اصلی‌ترین دلیلی که سبب می‌شود بسیاری از افراد تمایل به خرید سنگ قبر گرانیت داشته باشند، مقاومت فوق العاده آن در شرایط آب و هوایی بسیار بد و قابلیت مقابله آن با خاک و سنگ‌های خطرناک ‌باشد. تحقیقات ما نشان داده است در صورت اینکه بر روی سنگ قبرهای گرانیت به صورت مستمر آب و یا سنگ برخورد کند، هیچ فرسایشی صورت نمی‌گیرد و نیاز به تعمیر مستمر ندارد.

طرح پذیری بالا

با سنگهای‌ قبر گرانیت به دلیل سطح صیقلی که دارند، می‌توانید تمامی طرح‌های مد نظر را به صورت حکاکی دستی و سی‌ان‌سی کامپیوتری اجرا کنید و تصویری که به شما ارائه می‌شود، نسبت به تمامی گزینه‌ها بهتر است. این امکان در سنگ‌های گرانیت معادن مختلف، متفاوت است و شما باید بر اساس طرحی که می‌خواهید، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

قیمت پایین نسبت به سنگ های مرمر

از نظر شخص من یکی از بهترین مزیت‌های سنگ قبر گرانیت، قیمت پایین آن نسبت به مرمر است که این فرصت در اختیار شما قرار می‌گیرد، طرح‌های بهتری را در نظر گرفته و با بودجه مشابه سنگ مرمر، سنگ قبر مناسبی را تهیه می کنید.

معایب استفاده از سنگ گرانیت برای سنگ قبر

علی رغم تمامی مزیت‌هایی که تا بدینجا برای سنگ‌های قبر گرانیت عنوان کردیم، شاید بهتر باشد معایب آن را نیز اعلام کنیم تا در هنگام خرید بدانید چه محصولی را قصد دارید تهیه کرده و بیشتر از ۵۰ سال بر روی مزار عزیزان خود قرار دهید.

نیاز به شستشوی مستمر

از آنجایی که سنگ‌های گرانیت، ظاهری سیاه رنگ و تیره‌ای دارند، در شرایطی که قبرستان خاکی باشد، باید به صورت مستمر سنگ قبر را تمیز کرده و برای حفظ جلای سنگ قبر از مواد خاصی استفاده کنید. به عنوان مثال، در برخی از موارد باید فرچه واکسی را با آب قاطی کرده و بر روی نوشته‌ها بکشید تا جلای سنگ قبر به صورت روز اول بازگردد. شاید این مورد را بتوانیم به عنوان تنها عیب سنگ قبرهای رانیت در نظر بگیریم که می‌تواند باعث بروز مشکلاتی برای برخی از افراد شود.

سنگ بهشت تولید کننده برتر سنگ قبرهای گرانیت

در صورتی که قصد دارید برای عزیزان از دست رفته خود سنگ قبر گرانیت تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم با مجموعه سنگ بهشت که به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان سنگ قبر در ایران فعالیت می‌کنند، مشورت کرده و سپس مورد مد نظر خود را خریداری کنید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا