خواندنی

بهترین شرکت طراحی سیستم شوتینگ زباله

شوتینگ زباله یک سیستم نسبتا جدید است که از آن برای دفع و خروج سریع زباله استفاده می‌شود. این سیستم بیشتر در ساختمان‌های چند طبقه کاربرد دارد و مزایای زیادی را برای ساکنین ساختمان به ارمغان می‌آورد. با این حال برای اینکه بتوان از مزایای سیستم شوتینگ زباله به خوبی بهره‌مند شد، باید در طراحی و اجرای آن به موارد زیادی توجه شود. شرکت‌هایی که به صورت تخصصی در این زمینه فعال هستند، از کلیه نکات و الزامات در طراحی سیستم شوتینگ زباله اطلاع دارند و هنگام ساخت و اجرا آنها را در نظر می‌گیرند. در ادامه با سیستم شوتینگ زباله بیشتر آشنا شده و به یکی از بهترین شرکت‌های طراحی سیستم شوتینگ زباله اشاره خواهیم داشت.

سیستم شوتینگ زباله چیست؟

شوتینگ زباله یکی از ملزومات آپارتمان‌ها و ساختمان‌های مرتفع است. ساختمان‌هایی که از چندین طبقه برخوردار هستند و دارای واحدهای زیادی می‌باشند، اغلب با مشکل انتقال زباله به خارج از ساختمان روبرو هستند. چرا که ساکنین ساختمان برای خروج زباله‌ها باید دقایق زیادی را در انتظار آسانسور سپری کنند. همچنین برخی از ساکنین ممکن است به نکات بهداشتی توجهی نداشته باشند و هنگام حمل زباله‌ها سبب آلودگی راه پله و یا کف آسانسور شوند. برای همین سیستم شوتینگ زباله یک سیستم کاربردی برای این ساختمان‌ها است و سبب حمل و خروج زباله‌ها با سهولت بیشتری می‌شوند.

جهت خروج زباله در ساختمان‌های مجهز به سیستم شوتینگ زباله، کافیست زباله را از دریچه شوت زباله به خارج ساختمان منتقل کرد. این زباله‌ها از طریق دریچه شوت و همچنین کانال شوتینگ زباله به مخزن جمع‌آوری زباله در پایین ساختمان منتقل می‌شوند. در واقع هر طبقه از ساختمان شامل یک دریچه است که ساکنین آن طبقه میتوانند از طریق آن زباله‌های خود را به فضای پایین منتقل نمایند.

سیستم شوتینگ زباله و مکان نصب آن

سیستم شوتینگ زباله را بر اساس مکان و موقعیت نصب میتوان به دو دسته شوتینگ داخلی و شوتینگ خارجی تقسیم کرد:

  • شوتینگ زباله داخلی: در این نوع از سیستم شوتینگ زباله، کانال شوتینگ در داخل ساختمان قرار دارد. در واقع در ساختمان‌هایی که در حال ساخت هستند، یک فضا برای نصب کانال شوتینگ اختصاص داده می‌شود تا از طریق آن به خروج زباله یا نخاله‌های ساختمانی پرداخته شود. شوتینگ زباله داخلی از فضای بیرونی قابل مشاهده نبوده و خللی در ظاهر و نمای ساختمان ایجاد نمی‌کند.
  • شوتینگ زباله خارجی: این دسته از شوتینگ‌ها بر خلاف نوع داخلی هستند و در فضای بیرونی ساختمان نصب می‌شوند. در واقع اگر در زمان ساخت ساختمان فضایی برای نصب کانال شوتینگ در نظر گرفته نشده باشد، تنها میتوان از شوتینگ زباله خارجی استفاده کرد. کانال شوتینگ خارجی از بیرون قابل مشاهده است.

چگونه بهترین شرکت طراحی سیستم شوتینگ زباله را پیدا کنیم؟

در حال حاضر شرکت‌های زیادی در زمینه طراحی سیستم شوتینگ زباله مشغول به فعالیت هستند. اغلب این شرکت‌ها در کنار سیستم شوت زباله، طراحی سیستم شوتینگ نخاله و ملحفه را نیز انجام می‌دهند. برای پیدا کردن بهترین شرکت طراحی سیستم شوت زباله، بهتر است به سابقه و رزومه شرکت توجه داشته باشید. شرکت‌هایی که به صورت تخصصی در این زمینه فعال هستند، پروژه‌های بیشتری را به سرانجام رسانده‌اند و میزان رضایت مشتریان از آنها بیشتر است.

طراحی سیستم شوتینگ زباله توسط سبلان تهویه برودت

طراحی سیستم شوتینگ زباله توسط سبلان تهویه برودت

شرکت سبلان تهویه برودت یکی از قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین شرکت‌ها است که به صورت تخصصی به طراحی و ساخت سیستم شوتینگ زباله، شوتینگ نخاله و شوتینگ ملحفه می‌پردازد. این شرکت با استفاده از جدیدترین فناوری‌ها و بهترین متریال به ساخت سیستم شوتینگ زباله می‌پردازد و آنها را با مناسبترین قیمت به مشتریان خود ارائه می‌دهد. لذا افرادی که برای ساختمان خود نیاز به نصب سیستم شوتینگ زباله دارند، میتوانند از خدمات این شرکت استفاده نمایند. شرکت سبلان تهویه برودت آماده امضای قرارداد همکاری با کلیه شرکت‌های صنعتی، ساختمان‌های مسکونی، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و سایر ساختمان‌ها است.

نحوه اجرای سیستم شوتینگ زباله توسط سبلان تهویه برودت

سیستم شوتینگ زباله شامل چندین جز است که هر یک از آنها نقش خاصی در این سیستم دارند. برای ساخت و نصب آنها هم نیاز به توجه به یک سری موارد است که در اینجا به بررسی مهمترین آنها می‌پردازیم:

  • مهمترین و اصلی‌ترین جزء در سیستم شوتینگ زباله، کانال آن است. چرا که خروج زباله‌ها از طریق کانال شوت زباله صورت می‌گیرد. این کانال باید متناسب با ارتفاع ساختمان باشد و سطح مقطع مناسبی داشته باشد. همچنین کانال شوت زباله باید از متریال با کیفیتی ساخته شده باشد تا در دراز مدت دچار آسیب نگردد. شرکت سبلان تهویه برودت از متریالی چون استنلس استیل 304 با ضخامت 0.8 الی 1.5 برای ساخت کانال شوتینگ زباله استفاده می‌کند. این مواد میتوانند درجه حرارت 120 درجه سانتی گراد را به مدت 30 دقیقه تحمل کنند.
  • دریچه شوتینگ زباله تولیدی شرکت سبلان تهویه برودت، از جنس استنلس استیل 304 است. این دریچه‌ها با ضخامت 1 میلی متر و به صورت دوجداره ساخته می‌شوند. همچنین برای باز و بسته شدن آنها از لولا استفاده می‌شود. دریچه‌های شوت زباله مجهز به استوپو هستند تا باز و بسته شدنشان به خوبی کنترل شود. همچنین این دریچه‌ها شامل یک سینی مخصوص هستند که برای قرار دادن زباله مورد استفاده قرار می‌گیرند. شرکت سبلان تهویه از لاستیک‌های درزبندی باکیفیتی در این دریچه‌ها استفاده می‌کند تا میزان انتشار بوی زباله در داخل ساختمان به کمترین میزان برسد.
  • از دیگر مواردی که در طراحی سیستم شوتینگ باید به آن توجه شود، وجود سرعت‌گیر در کانال‌های بسیار مرتفع است. این سرعت‌گیرها از سقوط پسماند و متلاشی شدن آن و همچنین ایجاد صداهای ناهنجار جلوگیری می‌کنند. البته عایق‌کاری کانال شوتینگ زباله هم در زمینه کاهش صداهای ناهنجار تاثیر زیادی دارد. از این رو در صورت نیاز از عایق بر روی کانال شوت زباله استفاده می‌شود تا صداهای کمتری از آن به گوش برسد.
  • برای تمیز کردن کانال شوت زباله نیاز به یک سیستم شستشو است. سبلان تهویه برودت سیستم شستشوی کانال شوتینگ زباله را با استفاده از فرچه مدور شستشو، وینچ برقی، تابلوی فرمان، شیر برقی، نازل 360 درجه، نازل پاششی در کلیه طبقات و سیستم پاشش مایع ضدعفونی کننده در نظر می‌گیرد. یونیت آن هم در بالاترین طبقه ساختمان قرار داده می‌شود. زمانی که نیاز به شستن کانال شوت زباله باشد، سیستم شستشو با فرمان کاربر شروع به کار کرده و از طبقه بالا شروع به پخش آب به همراه مایع ضد عفونی کننده می‌کند. فرچه آن هم به صورت دورانی در طول کانال حرکت کرده و سبب پاک شدن کلیه آلودگی‌های موجود بر روی سطح کانال می‌شود.
  • در انتهای کانال شوت زباله باید یک مخزن جمع‌آوری زباله قرار داشته باشد. در این بخش میتوان از سیستم کامپکتور نیز استفاده کرده تا از طریق آن حجم زباله‌ها به نصف کاهش پیدا کند. استفاده از کامپکتور در سیستم شوتینگ زباله باعث می‌شود تا تعداد دفعات تخلیه مخازن جمع آوری زباله کاهش پیدا کند.

جمع بندی

در صورتی که قصد دارید برای ساختمان خود از سیستم شوتینگ زباله استفاده کنید، میتوانید از شرکت سبلان تهویه برودت در این زمینه کمک بگیرید. این شرکت با استفاده از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا به طراحی سیستم شوتینگ زباله می‌پردازد و از بهترین متریال برای ساخت و اجرای آن استفاده می‌نماید. طراحی سیستم شوت زباله این شرکت، با توجه به نیازهای پروژه صورت می‌گیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید با مشاوران سبلان تهویه برودت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا