خواندنی

نکاتی که زنان برخلاف مردان به آنها توجه می‌کنند!

زنان انسان‌ های بسیار با دقت، با ذوق و با استعدادی هستند که در مواردی مختلف با مردان متفاوتند! زنان به چیزهایی توجه می‌ کنند که مردان آنها را  کلاً احساس نمی‌ کنند یا نسبت به این موارد بی تفاوتند. بنابراین در این مقاله کارمادیو تصمیم گرفته‌ایم که شما را با نکاتی که خانم‌ ها بر خلاف آقایان به آنها توجه می‌ نمایند آشنا کنیم.

چند نکته جالب که زنان بر خلاف مردها به آنها توجه می‌ کنند

زنان و مردان تفاوت‌ هایی با هم دارند و هر کدام مسائلی را درک و مورد توجه قرار می‌ دهند که ممکن است دیگری به آن بی‌ توجه باشد. حال در زیر به چند نکته که زنان به آنها توجه دارند اما مردان ندارند می‌ پردازیم.

زنان به ظاهر افراد توجه بیشتری دارند

زنان به ظاهر افراد توجه بیشتری دارند

زنان به این توجه نمی‌ کنند که چه نوع ساعت یا مدل مویی دارید بلکه  توجه می‌ کنند که به خودتان اهمیت می‌ دهید یا نه و نیز به جزئیات بیشتری در ارتباط با افراد توجه می‌کنند.

زنان متوجه تغییرات در جو هستند

هنگامی که یک خانم وارد اتاقی می‌ شود معمولاً  شرایط جو اطراف خود را کامل احساس می کند به عنوان مثال متوجه می‌ شود که افراد آن اتاق خوشحال هستند یا غمگین. به عبارتی زنان دارای هوش هیجانی بالاتری نسبت به مردان می‌ باشند.

خانم‌ ها اگر متوجه متشنج شدن جو شوند سعی می‌کنند با شوخی کردن حال و هوای آن را تغییر دهند بنابراین این مسئله باعث می‌ شود که وجود یک زن در هنگام مهمانی‌ ها به خصوص وقتی به عنوان میزبان هستید در کنار شما مردان لازم و ضروری به نظر برسد. زنان همچنین احساس راحتی را بیشتر به افراد منتقل می‌ کنند.

وقتی کسی یک زن را نمی ‌خواهد زودتر از مردان متوجه این مسئله می‌ شود

زنان نسبت به مردان دارای قدرت ذهن خوانی بیشتری هستند و به سرعت متوجه تنش‌ های عجیب و غریب و اظهارات زمزمه شده می‌ شوند که دلیل این اتفاق این است که زنان بیشتر به خلق و خوی دیگران توجه می‌ کنند.

زنان به لحن و کلمات اهمیت می‌ دهند

مردان در مورد کلماتی که استفاده می‌ کنند معمولاً نگران نیستند و به لحن کلمات خود توجهی ندارند بلکه بیشتر به این اهمیت می‌ دهند که هدف خود را به دیگران بفهمانند ولی زنان توجه می‌ کنند که به دیگران چه می گویند و چه احساسی در آنها ایجاد می کنند. زنان همچنین با دقت بیشتری به کلمات توجه می‌ کنند و می‌ توانند از آنها تحلیل بیشتری داشته باشند.

زنان متوجه زبان بدن هستند

زنان متوجه زبان بدن هستند

خانم‌ ها برعکس بسیاری از آقایان منظور دیگران را با تغییرات کوچک یا حرکات بدن متوجه می‌ شوند و بسیاری از زنان به کمک زبان بدن متخصص می‌ شوند و معنای حرکات دیگران را درک می کنند.

زنان بیشتر متوجه نیاز دیگران به کمک می‌ شوند

از آنجایی که مردان مشغول تجزیه و تحلیل بسیاری از مشکلات خود هستند کمتر متوجه  مشکلات و نیازهای دیگران می‌ شوند اما این بدان معنا نیست که نسبت به مشکلات دیگران بی اهمیت هستند یعنی اگر به آنها گفته شود که کسی به کمک نیاز دارد معمولا در رفع مشکل او برمی‌ آیند. اما این مسئله در مورد زنان فرق دارد و آنها بهتر و سریعتر متوجه نیاز دیگران برای کمک می‌ گردند و بسیار همدل هستند.

وقتی دیگران در حال صحبت هستند زنان به آنها توجه می‌کنند

زنان  به صحبت‌ های دیگران توجه می‌ کنند حتی اگر مخاطبشان نباشند و نیز نسبت به مردان بیشتر همدل و مراقب هستند ولی این بدان معنا نیست که مردها به حرف دیگران توجه نمی‌ کنند بلکه اگر مخاطب دیگران باشند معمولاً  به صحبت‌ های آنها توجه می‌ نمایند.

زنان توجه می کنند که دیگران چه چیزی را دوست می‌دارند.

برای ایجاد ارتباطات قوی با افراد دانستن آنچه که آنها دوست دارند لازم است و این معمولاً یک ویژگی زنانه می‌ باشد زیرا بسیاری از مردان حتی نمی‌ دانند چه می‌ خواهند و در واقع زنان همانطور که در بالا گفتیم به دلیل همدلی با دیگران و گوش کردن به صحبت‌ های آنها از علایق و تمایلاتشان اطلاعات بیشتری دارند.

جمع‌بندی

در این مطلب از کارمادیو مواردی که زنان به آنها توجه می‌ کنند اما مردان یا کلا به آن توجه نداردند یا توجه اندکی دارند، را بیان کردیم. لازم به ذکر  است که زنان به جزئیات عاطفی و اجتماعی نسبت به مردان علاقه بیشتری نشان می‌ دهند اما مردان به جنبه‌ های علمی علاقمندند. حال اگر می‌ خواهید با نکات مربوط به هوش هیجانی آشنا شوید می‌ توانید به مقاله ۹ نشانه که به شما می گوید هوش هیجانی بالایی دارید مراجعه کنید.

 

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا