آشپزیخواندنی

چگونه از سفت شدن میگو جلوگیری کنیم؟ ۵ نکته طلایی

میگو یکی از پرخاصیت ترین آبزیان است که سرشار از امگا ۳ و آهن است که می توانید با آن غذاهای بسیار خوشمزه و متنوعی آماده کنید. ولی سفت شدن میگو یکی از مشکلاتی است که احتمال دارد بسیاری از افراد در هنگام پخت آن را مشاهده کنند که در این صورت میگوها حالت لاستیکی به خود میگیرند و جویدن آن سخت می شود. در این مقاله از کارمادیو تصمیم داریم تا ترفندهایی برای جلوگیری از سفت شدن میگو به شما بگوییم، بنابراین تا پایان مقاله همراه ما باشید.

ترفندهای جلوگیری از سفت شدن میگو

برای جلوگیری از سفت شدن میگو با استفاده از ترفندهای زیر می توانید از سفت شدن میگو جلوگیری کنید.

۱- مقدار کمی آبلیمو به میگو اضافه کنید

اگر تصمیم دارید میگوها را با آبلیمو مزه دار کنید بهتر است آن ها را برای مدت زمانی طولانی در آبلیمو نخوابانید چرا که باعث سفت شدن میگوها می‌شود. بنابراین ده دقیقه قبل از طبخ میگوها، آن ها را با آبلیمو مزه دار کنید. اگر زودتر آبلیمو را به میگو اضافه کنید بدون شک میگوها سفت می شوند.

۲- میگوها را قبل از پخت بجوشانید

یکی دیگر از ترفندهای جلوگیری از سفت شدن میگو، جوشاندن میگوها قبل از سرخ کردن است. برای جوشاندن میگو قبل از سرخ کردن کافی است میگوها را در آب، دو قاشق سرکه و نمک به مدت ۵ دقیقه بجوشانید و سپس آنها را سرخ کنید تا حالت پفکی به خود بگیرند.

۳- میگوها را بیش از حد نپزید

میگوها بسیار نرم هستند بنابراین برای پختن آنها به زمان طولانی نیاز نیست، هنگامی که میگوها را به مدت طولانی میگوها آب می اندازند و در نتیجه سفت می شوند. بنابراین برای پخت میگوها، زمان طبخ را کوتاه کنید و بدانید که میگوها با همین مدت زمان کم نیز مغز پخت می شوند. اگر میگوها پس از طبخ حالت دایره ای کامل به خود بگیرند نشانه این است که زیاد پخته اند بنابراین اجازه ندهید که به این مرحله از پخت برسند.

۴- میگوها را با حرارت کم تفت ندهید

بسیاری از افراد در زمان پخت میگو، حرارت را کم می کنند در صورتی که این کار اشتباه است چرا که حرارت کم سبب می شود میگوها آب بیاندازند و در نهایت سفت میشوند و حالت لاستیکی به خود میگیرند. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که حرارت را زیاد کنید تا میگوها آب نیاندازند و سپس چند دقیقه میگوها را تفت دهید تا کاملا پخته شوند.

۵- ادویه ها را در زمان مناسب به میگو بیافزایید

یکی دیگر از ترفندهای جلوگیری از سفت شدن میگو، افزودن ادویه ها در زمان مناسب است. بهتر است ادویه ها را در ابتدای پخت به میگوها اضافه نکنید و پس از اینکه میگوها با پیاز تفت خوردند، چند دقیقه آخر پخت ادویه ها را اضافه کنید و کمی دیگر تفت دهید تا میگوها طعم دار شوند.

سفت شدن میگو

سالم ترین روش پخت میگو

غذای سالم، غذایی است که حاوی مواد مفید و مغذی برای بدن افراد باشد و چربی اضافی را به بدن افراد وارد نکند. سالم ترین روش پخت میگو، بخارپز کردن، آب‌پز کردن و کبابی است. بهتر است میگو را در ماهیتابه های رژیمی طبخ کنید. مدت زمان طبخ میگو بدون روغن و به صورت سالم، حداقل ده دقیقه زمان لازم دارد.

جمع بندی

میگو نوعی پروتئین کم کالری و یک غذای مقوی و خوشمزه دریایی است که سفت شدن آن یکی از اتفاقات ناخوشایند و رایج در طبخ این غذا است ولی شما با استفاده از ترفندهایی که در این مقاله از کارمادیو به شما ارائه دادیم، می توانید از سفت شدن میگو جلوگیری کنید. اکنون می توانید طرز تهیه یک غذای دریایی یعنی طرز تهیه قلیه ماهی اصل به روش جنوبی، برای ۴ نفر را نیز از سایت کارمادیو مطالعه کنید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا