گل و گیاه

نحوه صحیح آبیاری کاج الودی را بدانید

نحوه آبیاری کاج الودی می‌تواند بر رشد آن بسیار تاثیر گذار باشد این کاج اگر در فضای باز پرورش یابد ارتفاع آن به ۲ متر خواهد رسید. برگ های این کاج سوزنی شکل و سبز متمایل به آبی‌اند و به صورتی فشرده به هم چسبیده و حالت اسفنجی به خود گرفته‌اند. با کارمادیو همراه باشید.

کاج الودی را اگر به صورت مینیاتوری و در گلدان نگه دارید رشدی آهسته دارد و یک شکل مخروطی زیبا به خود می‌گیرد. شاخ و برگهای ظریف این گیاه در کنار قامت بلند و ایستاده آن ترکیبی زیبا ایجاد کرده است.

زیستگاه اصلی کاج الودی که با نام دیگر سرو فشفشه‌ای نیز شناخته می‌شود آمریکای شمالی است. این گیاه زیبا که انواع مینیاتوری آن را می‌توانید دریک گلدان کوچک نگه‌داری کنید نیاز به آبیاری و شرایط نگه‌داری مناسبی دارد. در ادامه به شرایط مناسب اقلیمی و نحوه آبیاری کاج الودی خواهیم پرداخت.

نحوه آبیاری کاج الودی چگونه است؟

  • یکی از مهم‌ترین دلایل پوسیدگی ریشه در این گیاهان، عدم توجه به زمان و میزان مناسب آبیاری بوده است.
  • بهتر است زمانی برای آبیاری این گیاهان اقدام کنید که به میزان دو سانتی‌متراز سطح خاک به سمت ریشه، شاهد خشکی خاک باشید.
  • این گیاه از جمله گیاهانی است که نسبت به آبیاری نامناسب حساس بوده و به راحتی دچار پوسیدگی ریشه خواهد شد.
  • لازم به ذکر است که آبیاری این گیاهان در بیرون از منزل و بر روی سطح زمین، کمی متفاوت‌تر خواهد بود.
  • این گیاهان تا زمانی که از ریشه ضعیفی برخوردار هستند، نیازمند دریافت آب در زمان مناسب خواهند بود.
  • اما پس از رشد ریشه، گیاه بسیار مقاوم‌تر شده و نیاز کم‌تری به آب خواهد داشت.

میزان و زمان آبیاری مناسب کاج الودی

این گیاه مخروطی نیاز به آبیاری به طور منظم تا زمانی که در جای خود تثبیت شود خواهد داشت و یا اگر در یک دوره خشک طولانی مدت باشد بایستی آبیاری به طور منظم انجام شود. برای چند ماه اول توپ ریشه پیشرفت کمی در خاک اطراف خود خواهد داشت و پس از آن برای حفظ رطوبت اطراف منطقه ریشه اصلی در فصل اول و یا هنگام فصول خشک سال آبیاری آن بسیار مهم است. بعضی از سوزنی برگان مانند ارس و سرخدار، بیش از دیگران در برابر خشکسالی مقاوم اند اما باید گفت اکثریت مخروطیان خواهان بافت خاک مرطوب هستند.

آبیاری بیش از حد به پوسیدگی ریشه و مرگ ناگهانی گیاه منجر می شود. یکی از راز های آبیاری این است که همواره پس از آبیاری در هر مرحله اجازه دهیم تا خاک در منطقه اطراف ریشه های محیطی خشک شود و در این زمان آبیاری برای مرتبه بعدی در دستور کار قرار گیرد. چون آبیاری بیش از حد و مرطوب بودن خاک اطراف درخت به طور همیشگی باعث رشد سطحی و ضعف ریشه ها می شود و این عامل نیز با یک دوره خشکی نسبتا طولانی به گیاه آسیب وارد خواهد نمود

4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا