سبک زندگی

ساده ترین روش ها برای درخشش اجاق گاز استیل (راز تمیزی و درخشندگی اجاق گاز استیل)

اجاق گاز استیل یکی از قسمت ‌های اصلی و قابل ملاحظه ‌ای از آشپزخانه است که به دلیل استفاده مکرر در آشپزی به سرعت کثیف و آلوده می‌ شود. پاکسازی اجاق گاز استیل نیازمند استفاده از روش ‌ها و مواد مناسبی است که به شما کمک می‌ کند تا سطح آن را به خوبی تمیز کنید بدون اینکه به آن آسیب برسانید. اجاق گاز استیل نیاز به تمیزی منظم دارد تا از کثیفی‌ های روزانه و رسوبات غذایی و سوختگی ها پیشگیری شود و آن را براق نگه دارد. در ادامه این سایت از کارمادیو روش های مناسب را برای پاک کردن اجاق گاز استیل به شما خواهیم گفت.

ترکیب جوش شیرین و آب

آب و جوش شیرین را با مقدار های مساوی مخلوط کنید تا یک خمیر به دست بیاید. به عنوان مثال یک فنجان آب و یک فنجان جوش شیرین.

با استفاده از اسفنج یا پارچه مرطوب و یا برس نرم و غیر زبر را به مواد آغشته کنید. سطح گاز استیل را با خمیر تمیز کنید و لکه ها را توسط پارچه یا برس از بین ببرید. پس از پاک کردن لکه ها با یک پارچه مرطوب سطح گاز را کاملا تمیز کنید تا هیچ موادی روی آن نماند (بهتر است برای مرطوب کردن پارچه از آب گرم استفاده کنید). سپس با یک پارچه خشک و نرم سطح را خشک کنید تا لکه های آب باقی نمانند.

مخلوط سرکه سفید و آب

ترکیب آب و سرکه سفید برای از بین بردن لکه های اجاق گاز استیل بسیار موثر است. مخلوط مساوی آب و سرکه را در یک بطری آبپاش دار ریخته و روی سطح استیل اجاق گاز خود اسپری کنید. پس از گذشت پانزده الی سی دقیقه از یک پارچه نرم و خشک استفاده کرده و سطح گاز را به دقت خشک کنید.

شوینده ملایم و آب گرم

استفاده از آب گرم به همراه مواد شوینده ملایم برای پاک‌کردن اجاق گاز استیل می‌ تواند روشی مؤثر و ایمن برای پاکسازی باشد. استفاده از مواد شوینده نرم و ملایم که مناسب برای سطوح فلزی هستند توصیه می‌شود. یک پارچه نرم را با مواد شوینده و آب مرطوب کنید و روی سطح اجاق بکشید. در صورت لزوم می توانید چند قطره از مواد را به طور مستقیم روی لکه مورد نظر بریزید. پس از پاک‌ کردن با آب و مواد شوینده با یک پارچه تمیز و خشک به خوبی گاز را خشک کنید تا از لکه ‌ها و رد آب جلوگیری کنید.

آب گاز دار و نمک

در یک ظرف مقداری آب گاز دار و دو قاشق غذا خوری نمک را ترکیب کنید. می‌ توانید به اندازه‌ ای که لازم است از هر کدام استفاده کنید. از این محلول بر روی سطح استیل اجاق گاز خود اسپری کرده و اجازه دهید مدتی بماند تا لکه های غذا و چربی ها نرم شوند. سپس با اسفنج یا پارچه نرم به طور کامل روی سطح اجاق گاز را پاک کنید.

محلول آب و آمونیاک

محلولی از آمونیاک با آب تهیه کنید. محلول آمونیاک را روی اجاق گاز استیل اسپری کنید و حدود سی دقیقه اجازه دهید بماند. در نهایت با اسفنج یا پارچه نرم و کمی مرطوب سطح را به دقت پاک کنید. بهتر است پس از پاک کردن گاز، با یک پارچه تمیز و خشک سطح آن را خشک کنید تا از لکه ‌ها و رد آب باقی نماند.

استفاده از شوینده مخصوص استیل

این روش نیز می تواند یک روش موثر و مدرن باشد و تمامی لکه ها و کثیفی های گاز را از بین ببرد. شوینده مناسب گاز استیل را تهیه کنید و روی لکه ها اسپری کنید و پس از مدتی با پارچه نرم آن را تمیز کنید. البته دستور استفاده هر شوینده ممکن است متفاوت باشد. پس حتما قبل از استفاده دستور تهیه آن را مطالعه کنید.

از بین بردن سوختگی ها از روی اجاق گاز استیل

هنگام پخت و پز و طبخ غذا ممکن است مقداری از مواد خوراکی روی گاز بریزد. در صورت به موقع پاک نشدن این بقایا سوخته و سخت می شوند و به مرور پاک کردن آن ها سخت تر خواهد شد تا جایی که حتی فرآیند طبخ را دشوار کند.

ابتدا از خاموش بودن شعله‌ های گاز مطمئن شوید و اجازه دهید اجاق گاز شما سرد شود. ذرات غذای باقی مانده روی اجاق گاز را پاک کنید. سپس در یک بطری سرکه سفید ریخته و آن را روی سوختگی ‌ها اسپری کنید. اجازه دهید حدود پانزده دقیقه بماند و بعد کمی نوشابه روی آن بپاشید.

پس از اینکه سوختگی‌ ها نرم شدند و قابل جدا شدن بودند یک اسفنج نرم را در آب داغ مرطوب کرده و با آن تمام کثیفی ‌ها و سوختگی ‌ها را پاک کنید. سپس با یک پارچه مرطوب تمام سطح اجاق گاز را تمیز کرده و در آخر با یک پارچه نرم و خشک سطح اجاق گاز را کاملا خشک کنید.

نکات مهم در پاک کردن اجاق گاز استیل

نکات مهم در پاک کردن اجاق گاز استیل

برای پاک‌کردن اجاق گاز استیل نکات مراقبتی زیر را رعایت کنید:

استفاده از مواد مناسب: از مواد ملایم برای تمیز کردن استفاده کنید. استفاده از پاک کننده ‌های قوی و سخت می‌ تواند باعث خوردگی و خراب شدن سطح اجاق گاز استیل شما شود.

تمیزکاری منظم: پاک‌ کردن سریع هر کثیفی یا لکه‌ به کمک یک پارچه نرم و تمیز می‌ تواند به جلوگیری از چسبیدن و سخت شدن آن ها کمک کند.

بهتر است پس از هر چند بار استفاده اجاق گاز خود را به طور کامل و دقیق تمیز کنید تا برای از بین بردن لکه‌ ها نیاز به انرژی و زمان زیادی نداشته باشید.

خشک کردن مناسب: پس از تمیز کردن اطمینان حاصل کنید که سطح گاز کاملا خشک شده است تا لکه آب و دیگر شوینده‌ ها روی آن باقی نماند.

سرد بودن اجاق گاز: قبل از هر نوع تمیز کاری و پاکسازی مطمئن شوید که اجاق گاز خاموش و کاملا سرد شده است. برای اطمینان از این موضوع بهتر است دست خود را بالای شعله‌ های خاموش بگیرید. اگر هیچ گرمایی احساس نکردید یعنی اجاق گاز شما به اندازه کافی سرد است و می‌ توانید پاکسازی را شروع کنید. در صورتی که اجاق گاز گرم باشد ممکن است با شوینده ‌ها واکنش‌ های شیمیایی دهد و به پوست و چشم شما آسیب برساند یا اجاق گاز دچار فرسایش شود.

کلام آخر

در این مقاله از سایت کارمادیو روش‌ های پاکسازی اجاق گاز استیل به همراه نکات مراقبتی را به طور کامل برای شما شرح دادیم. از اینکه تا پایان با ما همراه بودید سپاسگزاریم. در ادامه پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین روش نگهداری از ظروف تفلون برای افزایش طول عمر تفلون را از دست ندهید و از مطالب آن استفاده لازم را ببرید.

 

3/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا