سبک زندگی

خواص روغن نارگیل و روش صحیح استفاده از آن برای موها

روغن نارگیل خواص زیادی برای پوست و مو، به ویژه برای رشد موها دارد. از گذشته تاکنون افراد زیادی برای سلامت موها و ترمیم آن ها از روغن نارگیل استفاده کرده اند. این روغن را از میوه نارگیل می گیرند. نارگیل منبع عالی نیاسین، پتاسیم، مواد معدنی و تقریبا تمامی ویتامین ها است.

چنانچه تصمیم دارید از از این منبع طبیعی ویتامین و تقویت کننده مو بهره مند شوید در این مقاله از کارمادیو با ما همراه باشید تا هرچه در مورد مصرف روغن نارگیل و خواص آن برای مو باید بدانید در اختیار شما قرار دهیم.

7 ویژگی شگفت انگیز و خواص روغن نارگیل برای مو

  1. درمان ریزش موها
  2. ترمیم موی آسیب دیده
  3. کاهش دهنده شوره سر
  4. محرک افزایش رشد موها
  5. صاف و درخشندگی موها
  6. کمک به بلند شدن موها
  7. درمان بیماری های قارچی پوست سر

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای مو

از خواص روغن نارگیل به روش های گوناگونی می توانید بهره‌مند شوید. در ادامه این مطلب چند روش تاثیر گذار جهت استفاده از روغن نارگیل برای موها را با شما به اشتراک می گذاریم.

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای مو

روش استفاده از روغن نارگیل برای مو پس از حمام

یکی از بهترین شیوه های استفاده از روغن نارگیل برای موها، بعد از حمام است. پس از حمام آب اضافی موهایتان را با کمک یک حوله بگیرید و چند قطره از روغن نارگیل را کف دست خود بمالید تا یک لایه نازک از این روغن روی دستتان باقی بماند سپس روغن نارگیل را روی ساقه موهایتان به آرامی ماساژ دهید.

اگر موهای پرحجمی دارید بهتر است آن ها را دسته بندی کنید و بعد روغن نارگیل بزنید به گونه ای که روغن نارگیل به تمام ناحیه موها رسیده باشد. با مصرف روغن نارگیل پس از حمام متوجه نرمی و درخشندگی موهای خود می شوید.

نحوه مصرف ماسک موی روغن نارگیل

اگر قصد دارید از یک ماسک موی طبیعی استفاده کنید ماسک مو روغن نارگیل را حتما امتحان کنید. در این حالت قبل از خواب به ساقه موهایتان روغن نارگیل می زنید و اجازه می دهید تا صبح روی موهایتان بماند و یا دو ساعت قبل از حمام رفتن با توجه به بلندی و حجم موهای خود از روغن نارگیل به ساقه موهای خود میزنید و پس از گذشت دو ساعت حمام می کنید.

روش استفاده از روغن نارگیل جهت رشد موها

روش استفاده از روغن نارگیل جهت رشد موها

همانطور که میدانید روغن نارگیل خواص زیادی برای موها دارد. یکی از مهم‌ترین خواص این روغن رشد مو است. برای اینکه رشد موهایتان زیاد شود کافی است مقداری از این روغن را به کف سر خود ماساژ دهید تا جريان خون در پوست سر افزایش پیدا کند و پوست سر تحریک شود تا از ریزش مو جلوگیری کند و باعث رشد موها شود.

زمان استفاده از روغن نارگیل

پیش تر هم بیان کردیم که بهترین زمان استفاده از روغن نارگیل برای موها پس از حمام است. البته قبل از خواب هم می توانید از این روغن استفاده کنید و از خواص آن برای موها بهره‌مند شوید.

اگر می خواهید از این روغن برای پیشگیری از ریزش موهایتان استفاده کنید هرشب قبل از خوابیدن مقداری از این روغن به کف سر خود بمالید و پوست سر را ماساژ دهید به گونه ای که خون در زیر پوست سرتان جریان پیدا کند و محرک رشد مجدد موها شود.

سه نکته مهم درباره روغن نارگیل

1- اگر کیفیت موهای شما خوب است دیگر نیازی نیست که روغن نارگیل را روی پوست سر خود بمالید تنها به ساقه موهای خود بزنید.

2- استفاده بیش از حد از این روغن موجب چرب شدن موهایتان می شود برای پیشگیری از این رویداد روغن نارگیل را از وسط ساقه به سمت نوک موها انجام دهید.

3- اگر روغن نارگیل را برای ترمیم موی آسیب دیده یا جلوگیری از ریزش مو استفاده می کنید بهتر است دو ساعت قبل از حمام از این روغن به سر بزنید تا در حمام روغن اضافی شسته شود و منافذ پوست باز شود تا جلوی رشد موها گرفته نشود.

روغن نارگیل برای موها

عوارض روغن نارگیل برای موها

روغن نارگیل برای همه نوع مویی مفید نیست. روغن نارگیل برای موهای ضخیم و خشک مناسب نیست. استفاده از این روغن برای موهای ضخیم و خشک موجب تجمع پروتئین و بسته شدن منافذ مو می شود که در این صورت موها خشک تر می شوند. بنابراین اگر موهای شما خشک و ضخیم است از روغن نارگیل بعنوان خوراکی استفاده کنید تا از خواص روغن نارگیل برای پوست و موی خود بهره‌مند شوید

اما اگر موهای شما ظریف و فاقد پروتئین طبیعی است در این صورت مصرف روغن نارگیل برای موهایتان بسیار عالی است زیرا باعث استحکام موها می شود.

درست است که روغن نارگیل برای رفع شوره سر و مشکلات قارچی مفید است ولی نباید مقدار زیادی از آن روی پوست سر خود بمالید چرا که منافذ پوست سر را مسدود می کند. توصیه ما به شما عزیزان این است که با مقدار کمی روغن شروع کنید و ابتدا آن را روی دست خود بزنید و دستان خود را به همدیگر بمالید تا روغن گرم شود و سپس به موها و پوست سر خود بزنید.

سخن پایانی پیرامون خواص روغن نارگیل

روغن نارگیل خواص زیادی برای موها از جمله کمک به رشد مو، ترمیم موهای آسیب دیده، جلوگیری از موخوره و محرک رشد مجدد موها است. نحوه استفاده از روغن نارگیل بسیار راحت است. مقداری روغن نارگیل کف دست ها بریزید و خوب دست ها را به هم بمالید تا گرم شود و سپس روی ساقه موها بماند تا اثر آن را ببینید.

بهتر است مقدار کمی از روغن نارگیل استفاده کنید تا موهای شما چرب نشوند ولی اگر تصمیم دارید مقدار بیشتری روغن نارگیل روی موهایتان بمالید دو ساعت پیش از حمام برای تقویت مو، ترمیم و نرمی مو از این روغن استفاده کنید.

برای درمان بیماری های مربوط به پوست سر یا برطرف کردن ریزش مو ميزان کمی روغن نارگیل به پوست سر بزنید و سپس ماساژ دهید تا خون زیر پوست جریان یابد. این کار را یک شب در میان انجام دهید تا باعث پیشگیری از ریزش مو و رشد مجدد موها شوید.

حال شما را به مطالعه یکی دیگر از مطالب مرتبط با این موضوع یعنی فواید ریختن نمک در شامپو برای مو لینک می دهیم تا با مطالعه این مقاله و چندین مقاله دیگر از کارمادیو در رابطه با سلامت موها اطلاعات مفیدی دریافت کنید.

 

 

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا