سبک زندگی

ورزش ایروبیک برای لاغری سریع شکم و پهلو

ایروبیک را می‌ توان استفاده از اکسیژن برای تامین انرژی مورد نیاز در هنگام تمرین‌ های ورزشی تعریف کرد که در ادامه این مقاله از کارمادیو به طور کامل با این نوع ورزش و تمام موارد مرتبط با آن می‌ شویم.

ایروبیک چیست؟

هرگونه ورزشی که به کمک فعالیت‌ های بدنی به کار گرفته در آن، بدن ما انسان‌ ها اکسیژن دریافت می‌ کند را  ورزش ایروبیک می‌نامند در واقع هنگامی که ما ورزش می‌ کنیم ماهیچه‌ های بدنمان به اکسیژن بیشتری نیاز دارند و در ورزش ایروبیک سلول‌ های بدن انسان تحت نفوذ سلولی قرار گرفته و اکسیژن دریافت می‌ کنند.

زمان انجام ایروبیک برای لاغری چه مدت باید ورزش ایروبیک انجام داد؟

مطالعات مختلفی نشان می‌ دهد که افراد بزرگسال هر هفته در حداقل یک دوره از ورزش‌ های ایروبیکی شرکت کند تا بدین وسیله سلامت  قلب خود را تضمین نماید و در واقع ایروبیک به ما کمک می‌ کند تا خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی عروقی در ما کاهش یابد و به طور کلی فعالیت‌های ایروبیک برای لاغری به شکل زیر است.

  • فعالیت ‌های متوسط ایروبیک جهت لاغری به مدت ۱۵۰ دقیقه
  • فعالیت ‌های شدید و ایروبیک برای لاغری به مدت ۷۵ دقیقه
  • ترکیب فعالیت‌های بدنی متوسط و شدید ایروبیک برای لاغری ۹۰ دقیقه.

 مزایای انجام ورزش‌ های ایروبیک برای لاغری

انجام ورزش‌ های ایروبیکی فواید زیادی برای سلامت بدن دارد و در واقع این ورزش را می‌ توان حتی در خانه و بدون تجهیزات انجام داد. در زیر به مزایای این ورزش می پردازیم.

  • انجام تمرین ایروبیک باعث تنظیم فشار خون در بدن فرد می‌ شود.
  • داشتن تمرین ایروبیکی همچنین سلامت قلب و عروق را تضمین و مشکلات آن را بهبود می‌ بخشد.
  • انجام تمرینات ایروبیکی باعث تسکین مشکلات مرتبط با آسم و نیست کنترل دفعات حملات آن می‌ شود.
  • انجام تمرینات ایروبیک جهت لاغری مانند شنا و پیاده‌روی دردهای مزمن مانند کمردرد و زانودرد را کاهش می‌دهد.
  • انجام منظم ایروبیک به بهبود خلق و خوی ما کمک کرده و بی‌ خوابی را تا حد زیادی نیز درمان می‌ کند.
  • همچنین با انجام ایروبیک برای لاغری سیستم ایمنی ما نیز یت می‌ شود و بیماری‌هایی مانند دیابت در ما کاهش می‌ یابد.

شیوه انجام حرکات و تمرینات ایروبیک برای لاغری

انجام حرکات و تمرینات ایروبیک را می‌ توانید حتی در منزل نیز انجام دهید که این روش از لحاظ هزینه نیز به صرفه می‌ باشد در زیر به این تمرینات می‌ پردازیم.

حرکت راه پیمایی

تمرین راه پیمایی بهترین گزینه برای یک فعالیت جنبشی و گرم شدن بدن است ما می‌ توانیم به آرامی سرعت راهپیمایی را افزایش داده و زانوها و پاهای خود را بالا ببریم.

تعادل با یک پا

تعادل با یک پا در ایروبیک

با انجام این حرکت ما یک ارتباط مهارتی بین عضلات و مغز خود برقرار می‌کنیم که بر اساس مطالعاتی که در دانشگاه پزشکی کیوتو انجام گرفت ثابت شده است که توانایی تعادل بر روی یک پای یا یک آزمایش مهم جهت سلامتی مغز است.

تکنیک آهسته دویدن

آهسته دویدن در جای خود به عنوان یک تمرین ساده و در عین حال بسیار موثر برای افزایش ضربان قلب و یک فعالیت عالی برای گرم کردن بدن می باشد که برای انجام این تمرین می‌ توان از یک به پای دیگر پرید و همزمان بازوها را از یک طرف به طرف دیگر چرخاند.

حرکات طناب پرش

برای انجام این تمرین حتی ضروری نیست که حتماً یک طناب داشته باشید می‌ توانید یک طناب خیالی را در دست خود گرفته و فرض کنید در حال طناب زدن هستید همزمان می‌توانید یک پرش کوتاه از روی زمین با هر دو پا انجام دهید.

این تمرین به عنوان قسمتی از گرم کردن بدن نیز شناخته می‌ شود و برای اجرای آن باید ابتدا ایستاد و پاهای خود را در کنار هم قرار داد و در حالتی که بازوهای خود را به حالت دایره‌ای از کنار بدن چرخاند و به بالا و پایین پرید.

حرکت پروانه

حرکت پروانه

این حرکت یک حرکت مناسب قلبی عروقی است که می‌ توان آن را در هر مکانی انجام داد برای انجام این تمرین ابتدا باید پاها را به اندازه عرض شانه باز کرد سپس بازوها را به طرفین بلند کرد و دست خود را نیز بلند کرد و با حالت یک پرش کوتاه مجدد به حالت اولیه برگشت و سپس دستان خود را مجدداً پایین آورد.

حرکت پرش اسکات

حرکت پرش اسکات برای ایروبیک لاغری

این حرکت راهی است برای افزایش شدت تمرینات بر روی عضلات گلوت چهار سر ران و همسترینگ که برای انجام آن ابتدا پاها را به اندازه عرض ران و بازوها باز می‌ کنیم سپس و حالت چمباتمه زدن بر روی زانوهای خود ایستاده و از حالت اسکات به هوا می‌ پریم سپس به آرامی بر روی پاشنه پاهای خود فرود می‌آییم.

حرکت برپی

حرکت برپی در ایروبیک

این حرکت به عنوان یک تمرین ترکیبی ایروبیک در تمام بدن است که به آن فول بادی نیز گفته می‌ شود و به عنوان یکی از تمرینات قلبی و عروقی شناخته شده که باعث که باعث خواهد شد خون با فشار به سمت رگ‌ها پمپاژ گردد.

تمرین حرکت برپی مناسب برای افرادی است که فرصت زیادی برای ورزش کردن ندارند می‌ خواهند یک تمرین پر انرژی و لذت بخش را تجربه کنند.

جمع‌بندی

در این مقاله از کارمادیو ابتدا تعریفی از ورزش ایروبیک داشتیم سپس مزایای این ورزش را ذکر نمودیم و در پایان نیز انجام آن در خانه را برای شما توضیح دادیم حال توصیه می‌ شود که جهت کمک به علایم بیماری سلولیت مقاله درمان سلولیت با ورزش چگونه است؟ را مطالعه بفرمایید.

 

1/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا