سبک زندگی

چند مدل تابه داریم؟ / با انواع تابه برای آشپزی و کاربرد آنها که نمیدانستید آشنا شوید

آشپزی یکی از جذاب ترین هنرها است که در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. همه می دانید که تنوع محصولات وسایل آشپزی بسیار زیاد است، بنابراین انتخاب وسایل آشپزی و کاربردشان تا اندازه ای سخت است.

تابه ها برای سرخ کردن خیلی از خوراکی ها عالی است اما این که چه نوع تابه ای انتخاب کنید و کاربرد هر تابه چیست سخت است چرا که وسیله های آشپزی هم مثل مواد و چاشنی ها در طعم غذاها تاثیر گذار هستند.

در این مقاله از کارمادیو چند نمونه تابه که استفاده کاربردی دارند را به شما معرفی می کنیم. بنابراین تا اتمام مقاله همراه ما باشید.

تابه تخت

تابه تخت

تابه های تخت معمولا شکل مستطیلی دارند و دارای دسته می باشند و حتی برای پخت غذا در فر هم مناسب می باشند. البته ناگفته نماند که اگر قصد دارید آنها را در فر قرار دهید، فراموش نکنید که جنس آنها باید با فر تناسب داشته باشد.

خوبی تابه های تخت این است که وقتی روی گاز از آنها استفاده می کنید به دليل اينكه بزرگ هستند می توانید مقدار بیشتری مواد غذایی درست کنید.

عمق این نوع تابه ها کم است، دارای دسته ای محکم می باشند و چون این نوع تابه ها جنس خوبی دارد به همین خاطر حرارت را در همه جا به طور یکسان پخش می کنند.

تابه روی

تابه روی

تابه روی برای درست کردن املت و نیمرو عالی است اگر عاشق املت رب گوجه ای هستید و یا نیمرو ته دیگی دوست دارید برای این کار حتما سراغ تابه های رویی بروید. مطمئن باشید طعم املت و نیمرو در گران ترین تابه ها با طعم املت و نیمرو در تابه های رویی برابری نمی کند. حتما املت و نیمرو را داخل این نوع تابه امتحان کنید مطمئنا با استفاده از این نوع تابه عاشق املت و نیمرو می شوید.

تابه سرخ کردنی

تابه سرخ کردنی

پرکاربردترین و دم دست ترین تابه در هر آشپزخانه ای تابه سرخ کردنی است. لبه های این نوع تابه زیاد بلند نیست همچنین کم عمق است و در سایزهای مختلف وجود دارد. این نوع تابه معمولا یک دسته دارد تو به راحتی آن را روی حرارت در دست بگیرید.

هم نوع بدون در و هم نوع درب دار آن در بازار دیده می شود. البته از درب قابلمه هایی که استاندارد هستند و هم سایز با تابه شما هستند هم می توانید برای درب این تابه ها استفاده کنید. تابه های سرخ کردنی برای تفت دادن و سرخ کردن هر نوع خوراکی کاربرد دارند.

تابه دو طرفه

تابه دو طرفه

تابه های دو طرفه چندین سال که در بازار وجود دارند و طرفداران زیادی هم دارند. این تابه بجز سرخ کردن غذا، قابلیت آب پز کردن هم دارد. شما می توانید انواع کوکو را در تابه دو طرفه بپزید و به آسانی تابه را برگردانید تا هردو طرف کوکو پخته شود. برای پخت ته چین هم می توانید تابه های دو طرفه را استفاده کنید.

همچنین برای گریل کردن غذا هم می توانید از تابه دو طرفه استفاده کنید چون یک سمت این نوع تابه ها حالت شیاردار دارد.

تابه وک

تابه وک

تابه های وک را مطمئنا در فیلم های حرفه ای آشپزی دیده اید. این نوع تابه ها عمق زیاد دارند و به کاسه های بزرگ شبیه هستند که معمولا دارای دو دسته کوچک و یا یک دسته بزرگ هستند.

سرآشپزهای حرفه ای محتویات داخل این تابه را به راحتی را به هوا می اندازند و دوباره به تابه بر می گردانند به همین علت این تابه عمیق است که هنگام تکان دادن محتویات داخل آن به بیرون پرتاب نشوند.

تابه وک مخصوص مردم چین است. البته در سراسر جهان هم طرفداران زیادی پیدا کرده است. تابه وک بیشتر برای پخت غذاهایی کاربرد دارد که باید به سرعت پخته شوند.

یک مدل وک هم وجود دارد که می توانید آن را بالای آتش آویزان کنید و شعله زیاد باعث پختن سریع غذا در این نوع تابه وک می شود شما می‌توانید در طبیعت از این نوع وک استفاده کنید‌.

تابه عمیق

تابه عمیق

تابه های عمیق دیواره بلندتری نسبت به بقیه تابه ها دارند و علاوه بر قابلیت تفت دادن و سرخ کردن برای آب پز کردن غذا هم مناسب هستند. برای پخت ماهی، مرغ و … هم می توانید از تابه عمیق استفاده کنید. تابه های عمیق در دو مدل دو دسته و تک دسته در بازار وجود دارند و اغلب این نوع تابه ها دارای در هستند.

این نوع تابه ها در جنس استیل، تفلون و گرانيت دیده می شوند. مناسب ترین جنس برای طبخ غذا داخل این نوع تابه، جنس استیل است البته بخاطر نازک بودن کف آن باید مراقب شعله گاز باشید.

تابه گریل یا کباب پز

تابه گریل یا کباب پز

افرادی که رژیم غذایی دارند و یا اهل ورزش کردن هستند این نوع تابه در خانه شان حتما پیدا می شود. کف این تابه ها دارای شیار است و همین موضوع باعث می شود که روغن کمی جذب غذا شود جنس تابه های کباب پز چدن است و دما در همه جای این نوع تابه یکنواخت است و به طبخ سریع غذاها کمک می‌کند.

این نوع تابه برای سرخ کردن سینه مرغ، فیله و استیک گوشت بسیار مناسب می باشد. همچنین وجود شیارها در این تابه شکل زیبایی به گوشت و مرغ می دهد.

سخن پایانی

انواع مختلفی از تابه در سراسر دنیا وجود دارد که هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارند. در متن بالا انواع تابه و کاربرد هرکدام را برای شما عزیزان ذکر کردیم امید داریم به کمک این مقاله از کارمادیو بهترین تابه ها را برای طبخ غذاها خریداری کنید‌.

همچنین برای آشنایی بیشتر با ظروف مناسب برای پخت غذا می توانید با مطالعه مقاله بهترین و بدترین ظروف برای پخت و پز! اطلاعات زیادی کسب کنید.

 

3.1/5 - (19 امتیاز)

نوشته های مشابه

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرامش
6 ماه قبل

بسیار ممنون ازمطالب آموزنده وکاربردی که در این سایت گذاشتید

دکمه بازگشت به بالا