مد و استایل

کانسیلر چیست + کاربردها، روش استفاده و انواع آن

مواد آرایشی صورت در شکل‌ های مختلف ساخته می شوند و یکی از این مواد آرایشی کانسیلر است که برای زیبایی پوست  پوشاندن لک‌ ها و چین و چروک آن کاربرد دارد ولی اگر می‌ خواهید به طور کامل با این کرم آرایشی آشنا شوید این مقاله از کارمادیو را تا پایان مطالعه کنید.

کانسیلر چیست؟

کانسیلر نوعی از کرم برای زیبایی پوست است که شباهت زیادی به کرم پودر دارد اما گدانه‌ های آن قوی‌ تر از کرم پودر هستند و با هدف شاندن لکه‌ های پوستی و چین و چروک و چاله‌ های روی پوست استفاده می‌ گردد و در دو حالت مایع و کرم رضه می‌ گردد. کانسیلر نسبت به کرم پودر پوشش بیشتری ایجاد می‌ کند و حلقه‌ های تیره، چین و چروک‌ ها، قرمزی و… بر روی پوستی پوشاند.

محل استفاده از کانسیلر

کانسیلر را می‌ توان در تمام نقاط صورت استفاده نمود  ولی  بهتر است  به جای استفاده از  لایه خیلی ضخیم این کرم از لایه های نازک استفاده نمود.لازم به ذکر است که  اگر از هایلایت و تکنیک کانتور صورت استفاده خواهید کرد از سایه‌ های استفاده کنید که  یک تا دو درجه از تناژ پوستتان تیره تر یا روشن تر باشد چرا که این کار باعث طبیعی تر نشان دادن صورت شما می گردد.

انواع کانسیلر

کانسیلر به انواع مختلفی تقسیم می‌ شود که در زیر مهم‌ ترین آنها را توضیح خواهیم داد.

کانسیلر ضد لک و تیرگی

کانسیلر لک و تیرگی همان گونه که از نام آن مشخص است لکه‌ ها و تیرگی‌ های روی پوست را می‌ پوشاند و معمولاً دارای غلظت بیشتری است گاهی حاوی مواد ضد آکنه نیز می‌ باشد که باعث بهبود سلامت پوست می‌ گردد.

کانسیلر روشن کننده یا برجسته کننده

با استفاده از این کانسیلر می‌ توان بخش‌ های مختلفی از صورت مانند گونه‌ ها و چانه را آرایش کرده و شکلی زیباتر و برجسته‌تر به آن داد و در واقع این نوع کانسیلر را همه آرایشگاه ها به خصوص برای عروس خانم‌ ها استفاده می‌ کنند.

کانسیلر اصلاح کننده رنگ

این دسته از کانسیلرها عیب‌ها را کاملاً می‌ پوشاند دارای رنگ‌های گوناگونی می‌ باشد که هر کدام جهت از بین بردن تغییر رنگ خاصی که روی پوست شما ایجاد شده است مناسب می‌ باشد.

روش‌ های صحیح استفاده از کانسیلرهای اصلاح کننده رنگ

کانسیلرهای اصلاح کننده رنگ

استفاده از هر یک از کانسیلرهای رنگی برای برطرف کردن موارد زیر است

کانسیلر سبز

از کانسیلر سبز جهت برطرف کردن قرمزی پوست استفاده می‌ شود اما نوع کانسیلر نیز در این مورد بسیار مهم است همچنین زمان استفاده از آن و روش صحیح استفاده از آن شرط به دست آوردن بهترین نتیجه است.

کانسیلر قرمز

این نوع از کانسیلر برای کسانی مناسب است که دارای پوستی تیره و یا خیلی تیره هستند و با کمک آن می‌ توانند تیرگی‌ های عمیق را در روی پوست خود بپوشند.

کانسیلر نارنجی

کانسیلر نارنجی یکی دیگر از کانسیلر هایی است که رای برطرف کردن تیرگی‌ های آبی مناسب می‌ باشد و با کمک آن شما می‌ توانید این نوع تیرگی‌ ها را در پوست خود را خنثی کنید.

کانسیلر زرد

کانسیلر زرد رنگ‌ های خاکستری و بنفش را خنثی می‌ کند و یکی از بهترین نوع کانسیلرها است.

کانسیلر بنفش

اگر دارای زردی‌ های روی پوست خود هستید این نوع کانسیلر بهترین مناسب‌ ترین کانسیلری است که می‌ توانید روی آن حساب کنید بنابراین در صورت داشتن این مشکل این کانسیلر را تهیه کنید.

انواع کانسیلر از لحاظ جنس

کانسیلر نیز مانند رژ در انواع حالت‌های مختلف زیر تهیه می‌شود.

کانسیلر مایع

این نوع کانسیلرها رای بیشتر پوست‌ ها مناسب است بنابراین استفاده و کاربرد بسیاری در جامعه آرایشی دارد افراد با استفاده از این کانسیلر در کنار کرم‌ های پودر می‌ توانند علاوه بر لکه‌ های پوستی صورت خود نواع آکنه‌ ها را نیز بپوشند

کانسیلر پودری

کانسیلر پودری شکلی فشرده و پودر مانند داراست و استفاده از آن همراه با کرم پودر می‌تواند برای پایه‌ سازی آرایش و پوشاندن لکه‌ ها و آکنه‌ های پوستی یک گزینه ایده‌آل باشد.

کانسیلر کرمی

کانسیلر کرمی دارای غلظت بالایی است و بنابراین ضخامت زیادی روی پوست ایجاد می‌کند و در نتیجه قدرت پوشانندگی آن بسیار زیاد است ین نوع کانسیلرها می‌ توانند عیب‌ های صورت را به طور کامل بپوشاند و دوام بالایی دارد.

کانسیلرهای مدادی

این نوع کانسیلرها جهت پوشاندن لکه‌ های کوچک مناسب است و می‌ توان برای فرم دادن به صورت به ویژه ابروها و پلک‌ ها و روشن جلوه دادن چشم‌ ها از آن استفاده کرد.

کاربردهای کانسیلر

به طور کلی کانسیلر جهت پوشاندن لکه‌ ها و روشنی بیشتر پوست استفاده می‌ شود اما اگر می‌ خواهید به طور جزئی کارکردهای این نوع ماده آرایشی را بشناسید ادامه  این مقاله را مطالعه کنید.

پنهان کردن تیرگی زیر چشم

اگر خواب شما کافی نباشد یر چشم‌هایتان تیره خواهد شد و بنابراین روی زیبایی شما و حتی اعتماد به نفستان تاثیر خواهد گذاشت اما نگران نباشید زیرا یکی از کاربردهای بسیار تاثیر گذار کانسیلرها پنهان کردن تیرگی زیر چشم‌ ها می‌ باشد و با استفاده از این ماده آرایشی می‌توانید این تیرگی‌ ها را پوشانده و حتی برطرف کنید

پنهان کردن لکه‌ های روی صورت و گونه‌ ها

لکه‌ های روی صورت هر شخص را بسیار تحت تاثیر قرار می‌ دهند بنابراین لازم است که با روشی مناسب به دور از عوارض این لکه‌ ها پوشانده شود و یکی از بهترین این روش‌ ها استفاده از کانسیلر است.

محو کردن چروک‌ های

موجود چین و چروک یا خط روی صورت یک امر عادی برای بسیاری از افراد است و می‌ توانند از روش‌ هایی مانند استفاده از کانسیلر جهت برطرف کردن و پوشاندن این مشکل بهره‌مند شوند.

روش استفاده درست از کانسیلر برای پوست‌

جهت استفاده صحیح از کانسیلر طبق مراحل زیر پیش بروید.

ابتدا پوست خود را تمیز کنید

هرگاه می‌ خواهید که آرایش کنید لازم است که ابتدا پوست خود را از هرگونه آلودگی پاک کنید و جهت استفاده از کانسیلر نیست لازم است که این کار را انجام دهد  تا عرق و سلول های مرده پوست شما از بین برودذو کانسیلر به طور دقیق روی پوستتان جذب شود.

از کرم پودر و یا فونداسیون استفاده کنید

در مرحله دوم استفاده از کانسیلر شما باید ابتدا برای زیرساخت مناسب از یک ماده و کرم دیگر مانند کرم پودر یا فونداسیون استفاده کنید اما باید در نظر داشته باشید که ابتدا از کرم پودر و سپس از فونداسیون استفاده کنید تا کانسیلر بهتر جذب پوست شما گردد.

 کانسیلر را روی بخش‌ هایی که قصد پنهان کردن آن دارید قرار دهید

پس از آماده شدن فونداسیون اید ببینید کدام بخش‌ های پوست شما نیازمند استفاده از کانسیلر است و جهت پوشاندن لکه‌ های آن کانسیلر را به صورت خطی در آن نقطه پخش کنید‌ و بعد با کمک یک پد آرایشی مرطوب آن را به صورت یک دست روی کرم پودر و فونداسیون پخش کنید.

در مرحله چهارم کانسیلر و آرایش صورت خود را تثبیت نمایید

پس از استفاده از محصولات آرایشی مایع مانند کانسیلر مایع لازم است از یک پودر حالت دهنده و تثبیت کننده برای محکم کردن و دوام آن استفاده شود تا آرایش به راحتی خراب نشود و نیز از ایجاد چین و چروک در روی پوست جلوگیری گردد.

کانسیلر

مراحل استفاده از کانسیلر زیر چشم

اگر از کانسیلر زیر چشم استفاده می‌ کنید طبق مراحل زیر پیش بروید.

مرحله اول

ابتدا مقداری کرم دور چشم را به آرامی روی تیرگی‌ های طراف چشم‌ ها مالیده و ماساژ می دهیم و آن را برای استفاده از کانسیلر ماده می‌ کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مقدار کمی پرایمر روی پلک و زیر چشم اضافه کرده و به آرامی ماساژ می‌ دهیم تا جذب پوست شود.

مرحله سوم

در این مرحله صورت شدید بودن تیرگی زیر چشم‌ ها می‌ توان از اصلاح کننده رنگ نارنجی یا قرمز نیز استفاده کرد.

مرحله چهارم

در این مرحله از کانسیلر معمولی استفاده کنید و با کمک آن نکات کوچک تیره روی چشم را بپوشانید و با استفاده از یک پد آرایشی یا انگشت خود کانسیلر را روی صورت پخش کنید و صبر کنید تا جذب پوست شما شود.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا