خواندنی

معرفی بهترین کشور برای مهاجرت آرایشگران

آرایشگری یکی از شغل‌های پردرآمد در ایران و در بسیاری از کشورهای اروپایی است. کسب فرصت‌های شغلی، افزایش درآمد و بهبود شرایط زندگی، از جمله رایج‌ترین دلایل آرایشگران برای اشتیاق روزافزون به مهاجرت از طریق این حرفه به اقصی نقاط جهان است. اگر قصد اطلاع از بهترین کشور برای مهاجرت آرایشگران را دارید، این مقاله بهترین منبع برای شماست.

آلمان؛ یکی از کشورهای نیازمند آرایشگر در اروپا

برای شروع فعالیت خود به‌عنوان آرایشگر در آلمان، لازم است که در اداره صنایع‌ دستی و تجارت آلمان (Handwerksrolle) ثبت‌نام کنید. برای این منظور، باید صلاحیت حرفه‌ای شما برای شغل آرایشگری در آلمان معادل‌سازی شود. اگر می‌خواهید به‌عنوان آرایشگر در یک شرکت خاص کار کنید، نیاز به تایید صلاحیت توسط سازمان مربوطه را خواهید داشت. اتباع کشورهای غیر‌اروپایی برای دریافت ویزای کار آلمان باید تأیید آژانس استخدام فدرال آلمان را داشته باشند و داشتن پیشنهاد شغلی معتبر یا قرارداد کاری، یکی از شرایط مهاجرت با مدرک آرایشگری و دریافت ویزای کاری آلمان است.

با دریافت ویزای جست‌وجوی کار قادر خواهید بود به مدت 6 ماه در آلمان اقامت داشته باشید و در این مدت به دنبال شغل مناسب بگردید. پس از یافتن شغل و انعقاد قرارداد کاری معتبر، امکان کار و زندگی در آلمان را خواهید داشت. پس از گذشت 5 سال از زندگی در آلمان نیز امکان اخذ درخواست اقامت دائم این کشور برای شما وجود دارد. به‌طورکلی برای فعالیت در آلمان به‌عنوان یک آرایشگر، آشنایی با زبان آلمانی ضروری است. شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ آرایشگری در آلمان یا مهاجرت تحصیلی به آلمان برای تحصیل در رشته آرایشگری از سایر روش‌ها برای مهاجرت آرایشگر به آلمان است.

کانادا؛ ارائه دهنده بیشترین برنامه‌های مهاجرتی برای آرایشگران

کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. آرایشگران از سراسر جهان با داشتن پیشنهاد شغلی از طرف یک کارفرمای معتبر کانادایی امکان مهاجرت کاری به این کشور و اقامت موقت یا دائم کانادا را خواهند داشت. کانادا از نظر تعداد شغل خالی، بهترین کشور برای مهاجرت آرایشگران محسوب می‌شود. همچنین، آرایشگران واجد شرایط می‌توانند از طریق برنامه‌های مهاجرتی مختلف به کانادا مهاجرت کرده و اقامت دائم کانادا را اخذ کنند. برنامه‌های مهاجرتی کانادا برای آرایشگران شامل برنامه کارگر ماهر فدرال، برنامه تجارت ماهر فدرال، کلاس تجربه کانادایی، برنامه کارگر ماهر کبک، برنامه نامزدی استانی کانادا و برنامه مهاجرتی آتلانتیک می‌شوند.

داوطلبان مهاجرت آرایشگر به کانادا براساس یک سیستم امتیازدهی ارزیابی می‌شوند و امتیازهایی با‌توجه‌به سن، تحصیلات، سابقه کار، مهارت‌های زبانی، تمکن مالی و مدارک معتبر بین‌المللی دریافت می‌کنند. آرایشگران با مدارک معتبر بین‌المللی، سابقه کار و مهارت‌های زبانی معتبر، از طریق برنامه‌های ذکر شده امکان مهاجرت کاری برای آرایشگری در کانادا را دارند. کلیدی‌ترین نکته برای مهاجرت آرایشگران به کانادا این است که آن‌ها باید ابتدا اطمینان حاصل کنند در زمان درخواست ویزا، شغل آرایشگری در فهرست طبقه‌بندی ملی مشاغل کانادا (NOC) موجود باشد. در حال حاضر و در سال ۲۰۲۴، شغل آرایشگری در کانادا با کد NOC 6341 در این فهرست وجود دارد و آرایشگران امکان مهاجرت از طریق این شغل به کشور کانادا را دارند.

کانادا؛ ارائه دهنده بیشترین برنامه‌های مهاجرتی برای آرایشگران

نیوزلند؛ کشوری با تقاضای بالا برای آرایشگرها

در نیوزلند، تقاضای بالایی برای استخدام و جذب آرایشگران باتجربه و ماهر وجود دارد و تعداد آرایشگران در این کشور در حال حاضر (سال ۲۰۲۴) کافی نیست تا این نیاز را برطرف کند. این کمبود نیروی آرایشگر باعث ایجاد مشکل برای کارفرمایان شده است، اما شانس یافتن کار به‌عنوان آرایشگر یا کارآموز آرایشگری در نیوزلند متوسط است و تجربه و داشتن سابقه کاری شانس شما برای اخذ ویزای کار نیوزلند را افزایش می‌دهد. آرایشگران با داشتن سرمایه کافی می‌توانند به‌صورت خوداشتغالی نیز در کشور نیوزلند فعالیت کنند. در کل، نیوزلند پس از کانادا و آلمان جزو بهترین کشور برای شغل آرایشگری محسوب می‌شود.

استرالیا؛ بیشترین متقاضی برای شغل آرایشگری

با افزایش جمعیت استرالیا، نیاز به آرایشگران ماهر نیز افزایش یافته است. شغل آرایشگری در لیست مشاغل مورد تقاضا (STSOL) استرالیا وجود دارد و برای مهاجرت به عنوان آرایشگر به استرالیا، نیاز به پیشنهاد کار از کارفرمای معتبر استرالیایی دارید؛ اما در برخی موارد، بدون پیشنهاد کار نیز امکان اخذ اقامت موقت یا دائم استرالیا وجود دارد. آرایشگران با مهارت و تجربه لازم می‌توانند در برنامه مهاجرتی ویزای GSM (General Skilled Migration) شرکت کنند که برای مهاجرت و اقامت دائم در استرالیا طراحی شده است. این برنامه فرصتی عالی برای مهاجرت افراد ماهر زیر 50 سال به استرالیا است، اما این پروسه زمان‌بر است و تا 12 ماه طول خواهد کشید.

در این پروسه، مدارک و مهارت‌های آرایشگران توسط سازمان وت اسس استرالیا(VETASSESS) ارزیابی می‌شود و پس از تأیید، امکان مهاجرت به استرالیا برای این دسته از افراد فراهم می‌شود. اگر حوصله یا تخصص کافی برای مهاجرت کاری به استرالیا را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم پس از مطالعه شرایط مهاجرت تحصیلی به استرالیا، برای گرفتن ویزای تحصیلی این کشور و تحصیل در رشته آرایشگری یا رشته‌های مشابه در استرالیا اقدام کنید.

استرالیا؛ بیشترین متقاضی برای شغل آرایشگری

انگلستان؛ یکی از بهترین کشورها برای آرایشگران واجد شرایط

بر اساس برنامه‌های مهاجرت جدید دولت انگلیس در سال ۲۰۲۴، ورود کارگران “کم مهارت” به انگلیس سخت‌تر از گذشته شده است و هر فرد خارجی برای زندگی و کار در انگلیس باید حداقل ۷۰ امتیاز را طبق جدول امتیاز‌بندی کسب کند. معیارهای اصلی این سیستم امتیازدهی شامل پیشنهاد شغلی از یک شرکت یا کارفرمای انگلیسی معتبر، شغلی با مهارت بالا که نیاز به تخصص داشته باشد، و تسلط به زبان انگلیسی می‌شود.

معیارهای دیگری نیز وجود دارند که به متقاضیان این امکان را می‌دهند تا امتیاز بیشتری را در سیستم امتیازدهی کسب کنند. این معیارها شامل حقوق حداقل برای شغل موردنظر، وجود شغل در لیست کمبود مشاغل دولت انگلیس و مدرک دکتری در رشته مرتبط است. با‌توجه‌به این موارد و میانگین ​​دستمزد آرایشگران در انگلیس، احتمال کسب امتیاز بالا در این سیستم برای آرایشگران دشوار به نظر می‌رسد. به‌طورکلی، انگلیس گزینه آسانی برای مهاجرت آرایشگرها نیست و در لیست بهترین کشور برای مهاجرت آرایشگران قرار نمی‌گیرد. در واقع مهاجرت به انگلستان با مدرک آرایشگری نیز مانند بسیاری مشاغل دیگر، یکی از گزینه‌های اخذ ویزای کار انگلستان محسوب می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم بجای این کار، به مهاجرت به انگلیس از طریق تحصیل فکر کنید؛ زیرا تحصیل یکی از آسان‌ترین روش‌های اخذ اقامت انگلستان محسوب می‌شود. در انتها پیشنهاد می‌شود پروسه مهاجرت‌تان را به یک مشاور مهاجرتی بسپارید تا بهترین نتیجه ممکن را در کوتاه‌ترین زمان به‌دست آورید. آکادمی اپلای یکی از موسساتی معتبر مهاجرتی است که بهترین کشور را برای مهاجرت با‌توجه‌به شرایط به شما پیشنهاد می‌کند.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا