تکنولوژی

توموچین چطور سرعت تراکنش های ارز دیجیتال را افزایش می دهد؟

شبکه توموچین (TomoChain) در سال 2018 فعالیت خود را آغاز کرد و یکی از آن دسته شبکه‌هایی است که با سودای حل مشکل مقیاس پذیری روی کار آمده است. این شبکه با نوآوری‌های خود شیفتگان دنیای بلاک چین را محسور خود کرده است به نظر می‌رسد واقعا بتواند مشکل مقیاس پذیری را در شبکه اتریوم یکبار برای همیشه حل کند. اما از ادعا تا عمل فرسنگ‌ها راه است.

آیا شبکه توموچین واقعا می‌تواند سرعت انجام تراکنش‌ها را در شبکه اتریوم افزایش دهد؟ این سوالی است که در ادامه به آن پاسخ می‌دهیم اگر اتریوم را در کیف پول خود دارید یا روی ارزهایی سرمایه‌گذاری می‌کنید که بر بستر این پلتفرم راه‌اندازی شده‌اند، این مطلب را ذخیره کنید.

مقیاس پذیری مشکلی دیرینه

اتریوم با زیرساخت‌های قدرتمندی پا به عرصه گذاشت و بزرگ‌ترین نقص خود را به جامعه برنامه‌نویسان تقدیم کرد. نقصی که انگیزه بسیاری از پروژه‌های ارز دیجیتال در دنیا بوده است. پروژه توموچین نیز در پاسخ به همین نقص روی کار آمد.

این پروژه سعی دارد با استفاده از استیکینگ سهام و رای گیری مشکل مقیاس پذیری را حل کند. همین ادعا توجه همه را به ارز دیجتال تومو (TOMO) جلب کرد. این شبکه با انجام 5000 تراکنش در ثانیه پا را از یک ادعای ساده فراتر گذشته است و در عین افزایش سرعت تراکنش‌ها کارمزد انجام تراکنش‌ها را نیز پایین آورده است. همانطور که می‌دانید مشکل دوم شبکه اتریوم، گس یا کارمزدهای گران‌قیمت این شبکه است.

توموچین بال پریدن به هدف اصلی خود را دارد

شاید تصور کنید رسیدن به پردازش 5000 تراکنش در ثانیه برای یک پروژه کافی است اما حقیقت این است که این تازه شروع کار است.

توموچین اعلام کرده است که هدف اصلی این پروژه رسیدن به رکورد 20 تا 30 هزار تراکنش در ثانیه است که به نظر بلندپروازانه می‌رسد. اما این شبکه در این مدت ثابت کرده است که بال پریدن به اندازه ادعای خود را دارد.

توموچین چطور سرعت تراکنش های ارز دیجیتال را افزایش می دهد؟

مزایای توموچین

یکی دیگر مزیت‌های این شبکه امکان استفاده از آن برای ساخت برنامه‌های غیر متمرکز یا دپ (dApp) است. این شبکه از سیستم POSV برای اثبات سهام استفاده می‌کند. این مکانیزم همان عاملی است که منجر به افزایش سرعت تراکنش‌ها و کاهش کارمزد شبکه شده است.

این پروژه با استفاده از قراردادهای هوشمند که با موتور اتریوم (EMV) سازگار هستند انتقال توکن را میان زنجیره‌های متفاوت امکان‌پذیر کرده است.

سرمایه گذاری روی توموچین

با خرید توموچین از تبدیل مالک سهم کوچکی از 100 میلیون توکن این مجموعه خواهید بود. تعداد موجودی توکن‌های تومو ثابت است. این شبکه دارای 15 مسترنود است که قدرت عظیمی را برای این شبکه به همراه دارند. براساس اظهار نظرهای مسترنودها قرار است پس از 8 سال از راه‌اندازی ارز 17 میلیون توکن دیگر برای پرداخت پاداش استخراج بلوک به شبکه افزوده شود.

در دو سال اول راه‌اندازی پاداش ثبت بلوک جدید 250 ارز تومو بوده است که براساس میزان مشارکت میان مسترنودها تقسیم شده است. پس از گذشت دو سال اول پاداش ثبت بلوک جدید بین مالک مسترنود، کسانی که به وی رای داده‌اند و بنیاد توموچین تقسیم می‌شود. سهم تقسیم نیز  به ترتیب 40/50/10 است. این ارز را به سد سرمایه خود اضافه کنید و سهمی از روند صعودی آن داشته باشید و نگران پیگیری تراکنش های ارز دیجیتال خود نباشید.

 توموچین بزرگ فکر می کند

توموچین تنها روی شبکه اتریوم راه‌اندازی نشده است شما می‌توانید این ارز را به شکل رپد توکن (Wrapped Token) روی شبکه بایننس نیز پیدا کنید. در زمان نگارش این مقاله قیمت تومو 0.9502 دلار است. ارزش کل بازار این ارز در تیرماه 1402 برابر 96،452،638 دلار است. از 100 میلیون موجودی اصلی تومو نیز 101،499،776 توکن در گردش است.

چه کسانی مستر نود می شوند؟

اگر کسی بخواهد در شبکه توموچین به مسترنود تبدیل شود باید 50 هزار تومو در شبکه استیک کند. مسترنودها اجازه دارند که در صورت تمایل از مشارکت کناره‌گیری کنند اما توکن‌هایی که در شبکه استیک کرده‌اند برای 1،296،000 بلاک مسدود خواهد ماند. پس از این که مسترنود اعلام کرده که می‌خواهد از شبکه کناره‌گیری کند باید این تعداد بلاک در شبکه ثبت شود تا بتواند دارایی اولیه‌ای که در شبکه استیک کرده است را برداشت کند. مستر نود در یک رای گیری بزرگ انتخاب می‌شود و باید بین 150 رای بالاترین رای را به خود اختصاص دهد. در صورت برنده شدن به مستر نود توکن تومو پاداش داده می‌شود. پاداش در نظر گرفته شده درصدی از کل بلاک‌هایی است که توسط مسترنود ثبت شده است.

 سرمایه گذاری در توموچین برای آینده

این روزها همه به دنبال سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال هستند، همه کسانی که از سال 2009 کم و بیش با مفهوم ارز دیجیتال آشنا هستند و روزهای اوج بیت کوین را به یاد دارند به دنبال فرصتی هستند که میلیونر شدن به سبک بیت کوین را تجربه کنند. شاید سرمایه‌گذاری در بیت کوین یک رویا به نظر برسد اما پیشنهاد می‌کنیم سهم بسیار کوچکی از یک بیت کوین را خریداری کنید. فراموش نکنید که اگر پیش‌بینی‌ها درست از آب در بیایند 0.001 بیت کوین برای ثروتمند شدن شما کافی خواهد بود. اما اگر به دنبال میلیارد شدن با ارز دیجیتال هستید باید یک پروژه ارزان وخوش آتیه را انتخاب کنید.

توموچین افق روشنی را پیش رو دارد و تا به الان توانسته است به خوبی به وعده‌های خود عمل کند. بنابراین انتظار می‌رود در آینده شاهد درخشش‌ بیشتر این شبکه باشیم.

توموچینی هستید؟

پیشنهاد می‌کنیم که این ارز ارزان قیمت اما خوش آتیه را به سبد سرمایه خود اضافه کنید و به یاد داشته باشید که بازار ارز دیجیتال در گرو ثانیه‌هاست و هر لحظه ممکن است توموچین به بیت کوین نسل دو در این بازار بدل شود. در این صورت اگر این ارز را خریداری نکرده باشید اما این مقاله را ذخیره کرده باشید، برای بازگشتن به این روز هر کاری انجام می‌دهید.

کسانی که با بیت کوین ثروتمند شدند نگران از دست دادن دارایی خود نبودند به ادعای این ارز باور داشتند. حال این شما هستید که باید تصمیم بگیرید به توموچین باور دارید یا خیر؟ اگر از عمق مشکل مقیاس پذیری اتریوم آگاه باشید به خوبی می‌دانید که این شبکه دست روی یک زخم عمومی گذاشته است و درمان آن بازار این توکن را سکه می‌کند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا