تکنولوژی

لپ‌ تاپ جدید ایسوس با تراشه نسل ۱۴ معرفی شد

به گزارش کارمادیو، لپ‌تاپ ۱۴ اینچی ZenBook ایسوس با پردازنده‌ی جدید میتیور لیک اینتل رونمایی شد. ایسوس از طراحی کاملاً تازه‌ای برای ZenBook 14 OLED مدل UX3405 رونمایی کرده که دارای بدنه‌ی فلزی و وزن ۱٫۲۸ کیلوگرمی است که پنج درصد کمتر از نسل قبلی‌ شده است.

در قلب لپ‌ تاپ ایسوس UX3405، پردازنده اینتل Core Ultra 7 155H با حداکثر ۳۲ گیگابایت رم LPDDR5x-7467، گرافیک یکپارچه‌ی Intel Arc و فضای ذخیره‌سازی SSD PCIe 4.0 با ظرفیت یک ترابایت قرار دارد. کانفیگ پایه دارای پردازنده Core Ultra 5-125H، با رم هشت گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت است.

لپ تاپ ZenBook 14 OLED مدل UX3405 ایسوس

موضوع قابل‌توجه در لپ‌تاپ جدید ایسوس، واحد پردازش عصبی (NPU) اختصاصی پردازنده‌های جدید Core Ultra است که برای اجرای کارهای مداوم مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی شده است.

همانطور که از نامش پیدا است، ZenBook 14 OLED دارای نمایشگر ۱۴ اینچی OLED است. مدل‌های پایه دارای وضوح Full HD هستند، در حالی که وضوح ۲۸۸۰ × ۱۸۰۰ (3K) و نسبت‌تصویر ۱۶:۱۰ در کانفیگ‌های بالاتر موجود است.

صفحه‌نمایش لپ‌تاپ ZenBook UX3405 دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، حاشیه‌های باریک NanoEdge، پوشش ۱۰۰ درصدی رنگ DCI-P3 و شدت روشنایی حداکثر ۶۰۰ نیت (سازگار با DisplayHDR 600 True Black) است.

لپ تاپ مدل UX3405 ایسوس

با وجود داشتن فریمی به ضخامت ۱۴٫۹ میلی‌متر، ایسوس دو پورت تاندربولت ۴، یک پورت HDMI 2.1، یک پورت USB 3.2 Gen 1 (نوع-A) و یک جک صدای کومبو را در ZenBook 14 OLED در نظر گرفته است.

لپ‌تاپ ایسوس UX3405 از بلوتوث ۵٫۳ و Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کند، اما به یاد داشته باشید که احتمالاً Wi-Fi 7 در سال ۲۰۲۴ خواهد آمد. همچنین باید به باتری لیتیوم-پلیمری ۷۵ وات‌ساعتی اشاره کرد که ایسوس می‌گوید برای بیش از ۱۵ ساعت شارژدهی مداوم مناسب است. هنگامی که نیاز به شارژ باتری باشد، یکی از پورت‌های تاندربولت ۴ را استفاده خواهید کرد و قابلیت شارژ سریع ۶۵ واتی با آداپتور USB-C پشتیبانی می‌شود.

قیمت لپ تاپ ZenBook 14 OLED مدل UX3405 ایسوس از ۱٬۲۹۹ دلار در کانفیگ پایه شروع می‌شود.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا