تکنولوژی

با بهترین برند های موبایل در دنیا آشنا شوید

وقتی موتورولا اولین گوشی موبایلش رو در سال 1973 تولید می‌کرد، شاید براش قابل باور نبود که چند دهه بعد، تو لیست بهترین برندهای موبایل دنیا ، جاش اون پایین‌ها باشه. حالا در سومین دهه‌ی قرن بیستم که تکنولوژی از زمین و آسمون می‌باره، حتی تصور رقابت با برند‌های برتر مثل سامسونگ و اپل برای خیلی از شرکت‌ها سخته. اما این به معنای انحصار مطلق نیست.

این روز‌ها بعضی برند‌های موبایل مخصوصا برند‌های چینی و چندملیتی، خیلی جدی وارد رقابت شدن. در این مقاله قصد دارم تا بهترین برندهای موبایل در دنیا رو بهتون معرفی کنم.

شناخت این شرکت‌ها بهتون کمک می‌کنه، دست‌تون تو انتخاب کردن خیلی بازتر باشه و با توجه به پولی که دارین بهترین انتخاب‌ رو بکنین.

1. سامسونگ : همیشه تو اوج

قابلیت‌های نرم‌افزاری آسون و مفید، ماندگاری زیاد و تنوع قابل قبول تولید در سری‌های مختلف باعث شده برند گوشی سامسونگ برای سال‌های خیلی زیاد، در قله‌ی تولید، فروش و تصرف بازار کشور‌های مختلف پرچم بکوبه.

محصولات این برند که اولین تولید کننده‌ی موبایل در کره‌ی جنوبیه، این روزها دست خیلی از مردم جهان با اوضاع اقتصادی متنوع دیده می‌شه. شما هم اگه دنبال خرید گوشی موبایل با کیفیت، با رنج‌های قیمتی متنوع می‌گردین، کم ریسک‌ترین انتخاب سامسونگ هستش.

2. اپل : لوکس دوست داشتنی

اپل رقیب شونه به شونه‌ سامسونگ در همه‌ی رتبه بندی‌های فصلی و سالانه هستش. کمتر کسی پیدا می‌شه که وقتی اسم اپل میاد یاد استیو جابز و جملات بزرگان و نبوغ مدیریتی نیفته. اما جدا ازین حرفا، می‌تونیم اپل رو یک برند لوکس و بالارده‌ی موبایل بدونیم که به لحاظ فناوری همیشه پویا بوده. این برند آمریکایی جزو بهترین برندهای موبایل در دنیا به حساب میاد که برای اونایی هستش که دنبال یک ترکیب خیلی قوی از فناوری، زیبایی و باکلاس بودن می‌گردن.

اپل 

3. شیائومی : یک استارت آپ همه چی تموم!

این برند چینی چند ملیتی سال 2010 فعالیتش رو شروع کرد، اما بعد ده سال تبدیل به یک رقیب خطرناک برای بقیه‌ی تولیدکننده‌ها شد. گوشی‌های شیائومی در ایران هم خیلی طرفدار داره و می‌شه گفت شیائومی نمونه‌ی موفق‌ترین استارت آپ حوزه‌ی تکنولوژی در دنیاست، که با هدف گذاری‌های موفق سهم بالایی در بازار برای خودش فراهم کرده.

4. اوپو : دوربین، دوربین، دوربین

این شرکت سال 2001 شروع به کار کرده و به همراه چند تا برند دیگه‌ موبایل چینی ( ویوو، ریلمی، وان‌پلاس) قرار می‌گیره. BBK Electronics زیرمجموعه‌ هلدینگ

اوپو در بازارهای جهانی شهرت بیشتری داره و هنوز در ایران خیلی شناخته شده نیست. در حالی‌که به لحاظ کیفی چین، آمریکا و هند به شدت ازش استقبال کردن.

یکی از خفن‌ترین ویژگی‌های برند اوپو، دوربین‌های فوق‌العاده با کیفیت گوشی‌هاش هستش. اگه قدرت دوربین موبایل براتون حرف اول رو می‌زنه و بودجه نسبتا محدودی هم دارین، اوپو یک انتخاب خوب و قابل اعتماده.

5. ویوو : فناوری حرف اولو می‌زنه

ویوو به شدت روی فناوری‌های جدید و هوشمند متمرکزه. و سعی می‌کنه گوشی‌هاش همیشه به آخرین نسل فناوری مجهز باشن.

شاید اسم این برند زیاد به گوش‌تون نخورده باشه ولی تو چین انقدری محبوب هست که با شیائومی رقابت کنه. ویوو برخلاف شیائومی و هواوی که در ایران معروف‌تر هستن و گوشی پایین‌رده و متوسط تولید می‌کنن، محصول بالارده عرضه می‌کنه و قیمت‌های بالایی هم داره. قطعا در آینده از ویوو خیلی بیشتر می‌شنوین.

ویوو 

6. ریلمی: شروعی خیره کننده

ریلمی سال 2018 شروع به کار کرد و در شش سالی که از استارت کارش گذشته رشد خیلی عجیبی داشته، طوری‌که با همین سن و سال کم مدعیه و تونسته فروش غیرقابل باوری در هند، روسیه، آسیای جنوبی و اروپا رقم بزنه.

ریلمی هم مثل دوتا برند قبلی هنوز در ایران اونجور که باید معروف نشده اما حواس‌تون باشه که این برند یکی از نوآورترین تولیدکننده‌هاست که به سرعت سر زبون افتاده و می‌شه بهش اعتماد کرد.

7. موتورولا (لنوو) : اولین و نه بهترین!

همونطور که اول متن گفتم، موتورولا یک شرکت آمریکایی خیلی پیشرفته در فضای تکنولوژی هستش که اولین تلفن سلولار رو سال 1973 و اولین تلفن قابل حمل رو سال 1983 به دنیا معرفی‌ کرده.

و سال‌ها به عنوان یک شرکت پیشرو در این عرصه، مدل‌های متنوع و جدیدی ارائه می‌داده اما کم کم پا پس کشیده و نتونسته یا نخواسته که پا به پای بقیه برندها خودش رو بالا بکشه. سال 2014 کمپانی لنوو این برند رو خرید و چندتا مدل خوب هم معرفی کرد اما هنوز اونجور که باید کارش قوی نشده.

موتورولا 

8. هواوی: تایتانیک و امید دوباره!

این برند فوق‌العاده موفق چینی و یکی از جدی‌ترین رقیب‌های اپل و سامسونگ، به حدی از محبوبیت رسیده بود که اصلا عجیب نبود اگه یک روز می‌شنیدیم رتبه‌ی اول رو در لیست بهترین برندهای موبایل دنیا گرفته.

کیفیت بالای گوشی‌های هواوی و کنارش طراحی‌های زیبا و قیمت خیلی خیلی مناسب، همه و همه، این امید رو ایجاد کرده بودن که این دو قطبی ایجاد شده در برندهای موبایل شکسته بشه، تا این‌که گوگل تصمیم گرفت هواوی رو تحریم کنه. ضربه‌ای که هواوی رو غرق نکرد اما تاثیر زیادی در روال رو به اوج این برند گذاشت.

با همه این احوالات، هواوی هنوز طرفدارهای خودش رو داره و راه حل هایی هم برای دور زدن تحریم‌ها ارائه داده تا زنده بمونه.

از کجا بهترین برندهای موبایل دنیا را بخریم؟

خیلی برند‌های دیگه هستن مثل سونی، نوکیا، وان پلاس، گوگل پیکسل و … که شاید در ایران خیلی معروف‌تر باشن اما در لیست بهترین برندهای موبایل در دنیا قرار نمی‌گیرن.

ما در ایسل که یک سایت جامع و تخصصی فروش گوشی موبایل، لوازم جانبی و کلا محصولات تکنولوژیه، سعی می‌کنیم که دید درستی از این برندها به شما بدیم و کمک‌تون کنیم که بهترین تصمیم ممکن رو با توجه به بودجه و البته سلیقه‌تون بگیرین.

یک سر به سایت https://www.ecell.ir/ بزنین که هم با جزئیات مدل های مختلف آشناتر بشین، هم یک خرید خیلی خوب و راحت و به صرفه رو تجربه کنین.

4.7/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
zahra
5 ماه قبل

بهترین برند فقط آیفووون

دکمه بازگشت به بالا