تکنولوژی

مشخصات فنی شیائومی ردمی 12c / دوربین، باتری + قیمت

شیائومی ردمی 12c یکی از گوشی‌های خوش قیمت برند شیائومی است و مناسب برای افرادی محسوب می‌شود که به دنبال گوشی هوشمند با قیمتی اقتصادی و ارزان هستند. تراشه به کار برده شده برای این محصول مدیا تک Helio G85 است و می‌توانید این گوشی را با حافظه 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت خریداری کنید. در صورتی که قصد دارید درباره ویژگی‌های این محصول اطلاعات بیشتری داشته باشید در ادامه با کارمادیو همراه باشید.

شیائومی Redmi 12C یکی از گوشی‌های میان‌رده و مقرون به‌صرفه این شرکت است که با توجه به قیمت در نظر گرفته شده از مشخصات فنی مناسب و قابل قبولی بهره برده است. در درجه اول باید بگوییم که طراحی در نظر گرفته شده سبب شده تا شیائومی Redmi 12C ظاهری جذاب و کاربر‌پسندی را با خود به‌همراه داشته باشد. در نمای رو‌به‌رویی شیائومی از طراحی ناچ واتردراپ یا همان قطره‌ای برای صفحه‌نمایش در نظر گرفته است. حاشیه‌های به نسبت کم (بهتر بود حاشیه کمتری برای قسمت پایینی صفحه‌نمایش در نظر گرفته می‌شد) هم سبب شده تا ۸۲.۶ درصد از نمای رو‌به‌رویی را صفحه‌نمایش به خودش اختصاص دهد.

مشخصات فنی شیائومی ردمی 12c / دوربین، باتری + قیمت

در قسمت پشتی زبان طراحی آشنا و البته جذاب شیائومی را شاهد هستیم که معماری مستطیلی دو سنسور دوربین و قابلیت امنیتی و بسیار پرکاربرد حسگر اثر انگشت را در خود. جای داده است. مکان مناسبی برای قرار‌گیری سنسور حسگر اثر انگشت در نظر گرفته شده که دسترسی به نسبت آسانی دارد و با توجه به تست‌های انجام شده، توانایی  ارائه عملکرد سریعی را در قفل‌گشایی صفحه‌نمایش دارد. وزن ۱۹۲ گرمی این گوشی هم در استفاده طولانی مدت چندان خستگی برای دست به‌همراه ندارد.

طراحی و صفحه نمایش

  • صفحه نمایشی از نوع IPS LCD
  • میزان روشنایی 500 نیت

مشخصات فنی شیائومی ردمی 12c / دوربین، باتری + قیمت

ردمی 12c ابعادی برابر با 168.8 در 76.4 در 8.8 میلی‌متر دارد و وزن آن نیز به 192 گرم می‌رسد. وزن گوشی نسبتا سبک است و اذیتی از بابت استفاده از آن نخواهید داشت. صفحه نمایش گوشی اقتصادی شیائومی 6.71 اینچی از نوع IPS LCD است که میزان روشنایی 500 نیت برای آن در نظر گرفته شده است. با این میزان روشنایی زیر نور مستقیم خورشید نیز می‌توانید به راحتی جزئیات و محتوای داخل صفحه‌نمایش را تماشا کنید. این صفحه‌نمایش رزولوشن 720 در 1650 پیکسل را ارائه می‌دهد و تراکم پیکسلی 268 پیکسل در هر اینچ دارد.

مشخصات سخت افزاری گوشی ردمی 12c شیائومی

  • تراشه مدیا تک Heli G85
  • پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
  • حسگر اثر انگشت قرار گرفته در پشت گوشی

در ادامه توضیح درباره مشخصات ردمی 12c نوبت به سخت افزار این محصول رسیده است. در دل گوشی اقتصادی شیائومی تراشه مدیاتک Helio G85 قرار گرفته است که آن را مناسب برای کارهای روزانه و معمولی می‌کند؛ بنابراین از این تراشه نباید انتظار زیادی داشته باشید. پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 نیز وظیفه همراهی تراشه اصلی را بر عهده دارد. هنگامی که گوشی به دستتان می‌رسد به صورت پیش فرض روی آن اندروید 12 با رابط کاربری MIUI 13 قرار گرفته است. ردمی ۱۲ سی را می‌توانید با حافظه‌های 32، 64 و 128 گیگابایت به همراه رم‌های 3، 4 و 6 گیگابایت تهیه کنید؛ همچنین در صورتی که نیاز به حافظه بیشتری داشتید می‌توانید از کارت حافظه جانبی کمک بگیرید.

مشخصات فنی شیائومی ردمی 12c / دوربین، باتری + قیمت

دوربین گوشی شیائومی redmi 12c

  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با قابلیت عکاسی در شب
  • دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی

پنل پشتی این گوشی میزبان دوربین دوگانه با لنز 50 مگاپیکسل واید و 0.08 مگاپیکسل سنجش عمق است. برای عدم تاثیر لرزش هنگام عکاسی دوربین اصلی آن فوکوس خودکار تشخیص فاز دارد؛ همچنین لنز 50 مگاپیکسلی گوشی شیائومی می‌تواند با کیفیت 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. از دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی این گوشی عکاسی در شب، حالت پرتره و حالت HDR را می‌توان نام برد. در بالای صفحه‌نمایش نیز حفره دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی قرار گرفته که این دوربین نیز می‌تواند با کیفیت 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم‌های مورد نظرتان را به ثبت برساند.

باتری و دیگر امکانات شیائومی redmi 12c

  • باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • 34 ساعت شارژدهی باتری در مکالمه

به گزارش کارمادیو، وظیفه تامین انرژی مورد نیاز دستگاه بر عهده باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی آن است. این باتری می‌تواند هنگام مکالمه 34 ساعت شارژدهی داشته باشد و هنگام دیدن ویدئو نیز 20 ساعت می‌تواند انرژی دستگاه را تامین کند. برای شارژ کردن مجدد آن نیز از شارژر 10 واتی می‌توانید استفاده کنید. اتصال وای فای، بلوتوث نسخه 5.1، فناوری مکان یابی GPS، حسگر اثر انگشت، رادیو و داشتن درگاه جک 3.5 میلی‌متری از دیگر قابلیت‌های این محصول به شمار می‌رود.

4.5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

7 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سحر
6 ماه قبل

چرا تلگرام روی این گوشی نصب نمیشه ؟

کیانوش
6 ماه قبل

من از کار باهاش لذت میبرم واقعا..

حسین
6 ماه قبل

گوشی خوبیه ولی دیر شارژ میشه فست شارژ نیست انگاری

یاسی
6 ماه قبل

خوبه اماااا حسگرش خوب کار نمیکنه

معین فیضی
6 ماه قبل

خیلی گوشی خوبیه و می تونه آدمو راه بندازه و موقع بازی هم روانه اما اگر زیاد استفاده بشه شاید هنگ کنه

ناشناش
6 ماه قبل

من ازین گوشی دارم واقعا خیلی عالی و قیمت مناسبه

موسوی
6 ماه قبل

تو این رنج قیمت واقعا گوشی خوبی هست. پیشنهاد میکنم بخرید.

دکمه بازگشت به بالا