تکنولوژی

مشخصات فنی گلکسی s24 پلاس سامسونگ + تصاویر

نسخه میانی سامسونگ برای سال ۲۰۲۴ گوشی گلکسی s24 پلاس است و یکی از گوشی های سطح بالا محسوب می ‌شود. این گوشی تفاوت جزئی با گوشی های سری گلکسی S23 ندارد ولی برای اینکه مشخصات فنی دقیق این گوشی را بدانید در این مقاله از کارمادیو همراه ما باشید تا مشخصات آن را بررسی کنیم.

مشخصات فنی گلکسی s24 پلاس سامسونگ

در این قسمت قصد داریم تا مشخصات فنی گلکسی s24 پلاس سامسونگ که شباهت بسیار زیادی به گوشی گلکسی S23 دارد و تنها تفاوت آنها باتری، صفحه نمایش و ارتقای بسیار جزئی در نسل های پردازنده است. مشخصات فنی گلکسی s24 پلاس سامسونگ شامل موارد زیر هستند.

  • حافظه: ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی و ۱۲ گیگابایت رم
  • سیستم عامل: وان یو آی ۶.۱ و اندروید ۱۴
  • دوربین اصلی: ۱۲+۱۰+۵۰ مگاپیکسل
  • باتری: ۴۹۰۰ میلی آمپر و با شارژ ۴۵ وات
  • پردازنده: اسنپدراگون ۸ نسل ۳ (نسخه آمریکا و کانادا) و اگزینوس ۲۴۰۰ (نسخه بین المللی)
  • نمایشگر: ۶.۷ اینچی و از نوع دینامیک LTPO آمولد و با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۰۸۸
  • نرخ تازه سازی: ۱۲۰ هرتز
  • بلندگو: استریو دوگانه

مشخصات فنی گلکسی s24 پلاس سامسونگ بسیار گسترده است. در ادامه این مطلب به معرفی هریک از این موارد می ‌پردازیم.

طراحی گلکسی s24 پلاس سامسونگ

از لحاظ طراحی گوشی گلکسی s24 پلاس سامسونگ هیچگونه تفاوتی با سری های قبلی خود ندارد. فقط از لحاظ ابعاد ممکن در حد میلی متر تغییرات بسیار جزئی در آن مشاهده کنید ولی موارد دیگر ثابت مانده اند. این گوشی مستطیلی و دارای سه ماژول دوربین مجزا که در پشت این گوشی و زیر هم قرار گرفته اند. صفحه نمایش گوشی گلکسی S24 پلاس سامسونگ ۹۱ درصد از کل این گوشی را پوشش داده است.

فریم این گوشی از جنس آلومینیوم است و بدنه آن از گلس بک و گلس فرانت ساخته شده است و گوریلا گلس ویکتوس محافظت از آن را به عهده دارد. وزن گوشی گلکسی s24 پلاس سامسونگ ۱۹۶ گرم است و بسیار خوش دست و سبک است. ابعاد آن ۱۵۸.۵ در ۷۵.۹ در ۷.۷ میلی متر می باشد.

رنگ و لعاب این گوشی از سری های قبلی خود بسیار بهتر است و در ۸ رنگ گوناگون و بیشتر رنگ ها ترکیبی نظیر خاکستری مرمری، سبز یشمی، سیاه اونیکس و بنفش کبالتی است.

سخت افزار گوشی گلکسی اس ۲۴ پلاس

سخت افزار گوشی گلکسی اس ۲۴ پلاس

گوشی گلکسی s24 پلاس سامسونگ از لحاظ سخت افزاری دارای دو پردازنده است. نخستین نسخه این پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ نسخه آمریکای شمالی یا کانادا و آمریکا می باشد. نسخه دوم این گوشی با نام بین المللی اگزینوس ۲۴۰۰ منتشر شده است. این پردازنده ها هردو در یک سطح هستند و تفاوت آن چنانی با یکدیگر ندارند و تنها تفاوت آنها، این است اگزینوس مصرف برق کمی بیشتری دارد و از لحاظ گیمینگ اسنپدراگون امتیازات بهتری دارد.

محوریت اصلی این دو پردازنده هوش مصنوعی است و در مورد پردازنده گرافیکی آن ها باید بگوییم که برای گوشی های نسخه چین و نسخه آمریکای شمالی از یک پردازنده آدرنالین ۷۵۰ استفاده کرده اند و نسخه بین المللی اگزینوس نیز از Xclipse 940 استفاده کرده است بنابراین از نظر کارایی هر دو در یک سطح هستند.

پردازنده های این گوشی با کمک رم ۱۲ گیگابایت که در کنار آنها قرار دارد عملکرد بهینه بهتری دارند و بدون مشکل داغ کردن، هنگ کردن و بدون لگ کارایی بسیار روانی را در اختیار کاربران خود می گذارند. فضای ذخیره سازی در گوشی گلکسی s24 پلاس سامسونگ دارای دو نسخه ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت است و در این گوشی مثل تمام گوشی های بروز نمی تونید فضای ذخیره سازی را بیشتر کرد. البته فضای ذخیره سازی که در این گوشی آنقدر هم کم نیست که شخص هنگام کار کردن با آن دچار مشکل شود.

صفحه نمایش Galaxy S24 Plus

صفحه نمایش گوشی گلکسی S24 پلاس سامسونگ نسبت به سری قبلی خود پیشرفت کرده است و از نظر میزان درخشندگی و پنل بهبود پیدا کرده است. صفحه نمایش گوشی گلکسی S24 پلاس سامسونگ از نوع Dynamic LTPO AMOLED است و نرخ نوسازی آن ۱۲۰ هرتز است که می تواند کیفیت بسیار بالایی در اختیار کاربران خود بگذارد‌.

میزان درخشندگی و نور این گوشی در حالت معمولی ۱۲۰۰ نیت است که با گوشی گلکسی S23 برابری می کند ولی می توانید آن را تا حدود ۲۶۰۰ نیت افزایش بدهید و این قابلیت در کمتر گوشی پیدا می شود. گوشی گلکسی s24 پلاس سامسونگ با چگالی ۵۱۳ نقطه در اینچ و رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ قادر است جزئیات را به خوبی نمایش بدهد.

دوربین گوشی گلکسی s24 پلاس سامسونگ

گوشی گلکسی s24 پلاس سامسونگ

زمانی که حرف از گوشی های گلکسی سری اس می زنیم، اولین چیزی که به ذهن کاربران می آید دوربین قدرتمند این نوع گوشی ها است. این گوشی نیز دوربین های قدرتمندی دارد ولی چیز جدیدی هم نیست بلکه روی گوشی s23 پلاس سامسونگ نیز از آن استفاده شده است. دوربین سه ماژول گوشی گلکسی s24 پلاس سامسونگ از دوربین های ذکر شده در زیر ساخته شده است.

  • لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسل واید و با قابلیت OIS و PDAF
  • لنز ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید با قابلیت فیلمبرداری Super Steady و ۱۲۰ درجه
  • لنز ۱۰ مگاپیکسل تله فوتو و ۳ برابر زوم اپتیکال و دارای قابلیت PDAF و OIS

دوربین های این گوشی قادر هستند تصاویر خیره کننده ای ثبت کنند ودر مورد فیلم برداری نیز شرایط بسیار خوبی دارند. کیفیت فیلم برداری گوشی گلکسی s24 پلاس سامسونگ به قرار زیر است.

  • فیلم برداری 4K با ۳۰، ۶۰ و ۱۲ فریم بر ثانیه
  • فیلم برداری 8K با ۲۴ و ۳۰ فریم بر ثانیه
  • فیلم برداری 1080p با ۳۰، ۶۰ و ۲۴۰ فریم برثانیه
  • فیلم برداری ویژه و با کیفیت ۹۶۰ و ۱۰۸۰ فریم بر ثانیه

از لحاظ سنسورها دوربین های این گوشی به صورت پرمیوم هستند و قابلیت های حرفه ای بسیاری مثل ضبط صدا و به صورت استریو و همچنین giro- EIS را می توانند در اختیار کاربران خود قرار بدهند. دوربین سلفی گوشی گلکسی s24 پلاس سامسونگ یک دوربین ۱۲ مگاپیکسل و تک ماژوله دارد که فیلم برداری را با ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه انجام می دهد.

ویژگی‎‌ها و ارتباطات گوشی Galaxy S24 Plus

گوشی گلکسی s24 پلاس سامسونگ به صورت کامل از شبکه های سکولار 5G پشتیبانی می کند و امکانات متداول ارتباطی مثل بلوتوث ورژن ۵.۳ و وای فای را هم ارائه می دهد. از مهمترین ویژگی های این گوشی می توانیم، موارد زیر را به شما معرفی کنیم.

  • ارائه NFC
  • قابلیت OTG با کمک درگاه تایپ سی
  • حسگر تشخیص اثر انگشت
  • مجموعه سنسورهای شتاب سنج، قطب نما، فشارسنج، پروکسیمیتی، ژیروسکوپ
  • اسپیکر های استریو
  • دارای GPS پیشرفته

هوش مصنوعی گلکسی AI؛ قابلیت تازه وارد گلکسی اس ۲۴ پلاس

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی که شرکت سامسونگ مانور زیادی روی آن می دهد و یکی از مزایای مهم این گوشی به حساب می آید فعال نمودن هوش مصنوعی گلکسی AI بر روی آن است و امکانات متنوعی را با استفاده از هوش مصنوعی و با زبان های گوناگون ارائه می دهد. امکانات این دستیار شامل بهینه سازی متن ها، سرچ کردن تصاویر، جستجو از روی نقشه هستند.

باتری گلکسی اس ۲۴ پلاس

باتری گوشی گلکسی s24 پلاس سامسونگ ۴۹۰۰ میلی آمپر یون لیتیومی دارد و با استفاده از شارژر ۴۵ وات ارائه می شود. شارژر اصلی این گوشی قادر است فقط در مدت نیم ساعت باتری خالی این گوشی را شارژ نماید‌. گوشی گلکسی s24 پلاس سامسونگ یک شارژر بی سیم ۱۵ وات دارد و می توانید از آن به عنوان یک پاوربانک برای لوازم جانبی و گجت ها نیز استفاده کنید.

جمع بندی

گوشی گلکسی s24 پلاس سامسونگ ساخت و طراحی فوق‌العاده ای دارد و بسیار خوش دست است و همانطور که ذکر کردیم نمایشگر آن روشنایی بالایی دارد صدای بلندگوهای استریو این گوشی بسیار با کیفیت است. ما در این مقاله از کارمادیو مشخصات فنی گوشی گلکسی s24 پلاس سامسونگ را برای شما بررسی کردیم. اکنون پیشنهاد می کنیم مقاله مشخصات فنی گلکسی S23 FE سامسونگ / دوربین، باتری و قیمت را نیز از سایت ما مطالعه کنید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا