تکنولوژی

ویندوز 12 در مقابل ویندوز 11: معرفی ۳ مورد از امکانات جدید شایعه شده

به گزارش کارمادیو، مایکروسافت به طور رسمی ویندوز 12 را معرفی نکرده است. با این حال، این یک احتمال است که غول فناوری مستقر در ردموند در نهایت نسخه بعدی ویندوز 11 را منتشر خواهد کرد. در حالی که هنوز هیچ صحبت قطعی در مورد وضعیت ویندوز 12 وجود ندارد، شایعات پیرامون آپدیت مورد انتظار سیستم عامل در سال گذشته ادامه داشته است.

اگر آنچه ما شنیده ایم درست باشد، ویندوز 12 می تواند به روز رسانی قابل توجهی را برای بهترین لپ تاپ های ویندوز و بهترین رایانه های دارای سیستم عامل ارائه دهد. با توجه به تمام پولی که مایکروسافت در این فناوری سرمایه گذاری کرده است، انتظار می رود بر هوش مصنوعی مولد تاکید شود. اما ما همچنین در مورد به روز رسانی های احتمالی کیفیت زندگی برای ویندوز 12 شنیده ایم که می تواند این نرم افزار را کاربر پسندتر کند.

با توجه به اینکه همه چیزهایی که در این مقاله مورد بحث قرار گرفت بر اساس شایعات و درزهای ادعایی است، در اینجا سه ​​مورد از بزرگترین ارتقاهایی که ممکن است در ویندوز 12 ارائه شود، آورده شده است.

مقایسه ویندوز 12 با ویندوز 11: ویژگی های هوش مصنوعی

ویندوز 12 در مقابل ویندوز 11: ویژگی های هوش مصنوعی

برنامه های مولد مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Copilot (تصویر بالا) می توانند در قلب ویندوز 12 باشند.

بر اساس شایعات، هوش مصنوعی مولد بخشی جدایی ناپذیر از ویندوز 12 خواهد بود. مایکروسافت 10 میلیارد دلار در OpenAI، شرکت پشتیبان GhatGPT سرمایه گذاری کرد. با توجه به اینکه مایکروسافت ChatGPT را با Windows Copilot یکپارچه کرده است (Bing با نام تجاری ChatGPT )، این شرکت احتمالاً پا را فراتر گذاشته و از این فناوری در ویندوز 12 استفاده خواهد کرد.

گزارش اخیر حاکی از آن است که مایکروسافت می تواند برای ارائه بهتر اطلاعات حساس به زمینه و کمک در هنگام انجام وظایف محاسباتی روزمره در ویندوز 12، بسیار بیشتر بر یادگیری ماشین تکیه کند.

هر کاری که مایکروسافت با فناوری هوش مصنوعی انجام دهد، باید از دستیار مجازی خود کورتانا مفیدتر باشد . کورتانا که در اصل بخش اصلی ویندوز 10 بود، کاربران را جذب نکرد و در نهایت به جای یک ویژگی اصلی در منوی استارت، تا حدودی به یک برنامه واگذار شد. اما ادغام Copilot می تواند بسیار مفیدتر باشد، به خصوص با توانایی آن در درک بهتر سوالات مطرح شده در زبان مکالمه طبیعی.

در یک یادداشت مرتبط، اینتل قرار است تراشه‌های جدید Intel Core Ultra خود را معرفی کند ، که دارای یک NPU یا واحد پردازش عصبی برای مدیریت بارهای کاری متمرکز بر هوش مصنوعی است. گزارش اخیر ادعا می کند که ویندوز 12 می تواند در ژوئن 2024 راه اندازی شود. به دلیل زمان‌بندی، یک ویندوز 12 سازگار با هوش مصنوعی بدون شک از NPU تراشه‌های Intel Core Ultra یا Qualcomm Snapdragon X Elite استفاده می‌کند.

ویندوز 12 در مقابل ویندوز 11: سیستم عامل ماژولار

ویندوز 12 در مقابل ویندوز 11: سیستم عامل ماژولار

یک ویندوز 12 ماژولار می‌تواند برای تبلت‌های تاشو مانند HP Spectre Fold (تصویر بالا) با غیرفعال کردن برنامه‌هایی که نیازی ندارند، بهتر اجرا شوند.

یکی دیگر از شایعات جذاب ویندوز 12 توسط Zac Bowden به ما می رسد. به گفته منابع Bowden، مایکروسافت می‌خواهد سیستم‌عامل را ماژولارتر کند تا برنامه‌ها و برنامه‌های خاصی در دستگاه‌های خاص فعال یا غیرفعال شوند.

این چیز جدیدی نخواهد بود، زیرا مایکروسافت این را با سیستم عامل Windows Core OS امتحان کرد ، که هدف آن یک سیستم عامل ماژولار و جهانی پلتفرم ویندوز (UWP) است که ویژگی های قدیمی ویندوز و سازگاری برنامه ها را حذف می کند تا بتواند سبک تر، نصب به روز رسانی ها و سریع تر باشد. بیشتر. ویندوز 10 ایکس این سطح از ماژولار را امتحان کرد، اما مایکروسافت آن را در سال 2021 کنار گذاشت. با این حال، ممکن است شاهد بازگشت این مفهوم در ویندوز 12 باشیم.

کاربران چگونه از سیستم عامل ماژولار سود می برند؟ ویندوز بر روی طیف وسیعی از دستگاه ها اجرا می شود – از جمله بهترین تبلت ها و حتی برخی از بهترین کنسول های بازی دستی . با این حال، هر دستگاه ویندوزی به پشتیبانی کامل از برنامه Win32 قدیمی نیاز ندارد. یک ویندوز 12 ماژولار به مایکروسافت اجازه می‌دهد نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل را برای پلتفرم‌های مختلف پیکربندی کند – ظاهراً به این ترتیب این دستگاه‌ها می‌توانند با سنگین نشدن توسط برنامه‌ها و برنامه‌هایی که به آن‌ها نیاز ندارند، عملکرد بهتری داشته باشند.

ویندوز 12 در مقابل ویندوز 11: رابط کاربری به روز شده

ویندوز 12 در مقابل ویندوز 11: رابط کاربری به روز شده

این رابط کاربری غیرعادی ویندوز (که در Ignite 2022 نشان داده شده است) می تواند نگاهی اجمالی به رابط کاربری ویندوز 12 باشد.

در طول کنفرانس Ignite 2022 متمرکز بر فناوری اطلاعات، مایکروسافت به سرعت یک رابط ویندوز را نشان داد که می‌توانست گوشه‌ای از ویندوز 12 باشد.

همانطور که ExtremeTech (از طریق PCMag) گزارش کرد، افرادی که در این رویداد شرکت کردند، یک دسکتاپ با نوار وظیفه شناور و نمادهای سیستم را در گوشه بالا سمت راست دیدند. همچنین اسکرین شات هایی وجود داشت که یک نوار جستجوی شناور را در مرکز بالای مرکز به همراه آب و هوا در بالا سمت چپ نشان می داد.

توجه به این نکته مهم است که آنچه مایکروسافت ظاهراً نشان داده است نشان دهنده ظاهر رابط ویندوز 12 در هنگام راه اندازی نیست. در واقع، با توجه به ظریف بودن تغییرات طراحی، حتی می‌توانیم شکلی از آن را در به‌روزرسانی ویندوز 11 ببینیم. با این اوصاف، غیرمنطقی نیست که فرض کنیم ویندوز 12 رابط کاربری متفاوتی با ویندوز 11 خواهد داشت. این رابط کاربری در نهایت چه شکلی خواهد بود، همه حدس می زنند، اما با توجه به اینکه چگونه این شرکت به ساده سازی ویندوز 11 (هم از نظر بصری و هم از نظر عملکردی) ادامه می دهد، نسخه جدید UI باید کاربرپسندتر باشد.

آینده ویندوز 12

همانطور که در بالا گفتم، مایکروسافت به طور رسمی ویندوز 12 را معرفی نکرده است.

با این حال، این یک احتمال است که هوش مصنوعی مولد جزء مهمی از سیستم عامل بعدی مایکروسافت باشد – هم روی دستگاه و هم از طریق ابر. این جنبه نه تنها می تواند ویندوز 12 را بسیار متفاوت از ویندوز 11 کند، بلکه شاید بازار رو به افول رایانه های شخصی و لپ تاپ ها را تقویت کند.

 

منبع: tomsguide

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا