خواندنی

خواص شیره انگور برای مردان و زنان + بهترین زمان مصرف

انگور یکی از میوه‌ های خوشمزه و محبوب برای بسیاری از افراد است و از آن شیره بسیار خوشمزه‌ای تهیه می‌ شود که به دلیل داشتن انواعی از ویتامین ها و مواد معدنی برای پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ ها مفید است بنابراین این مقاله از کارمادیو را تا پایان مطالعه کنید تا با خواص آن آشنا شوید.

10 خاصیت شیره انگور برای مردان و زنان

از جمله فواید شیره انگور Grape syrup می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- تقویت سیستم ایمنی بدن

از آنجایی که شیره انگور دارای ریز مغذی‌ هایی مانند ویتامین C است به تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری‌ های عفونی مانند سرماخوردگی کمک بسیاری می‌ کند. شیره انگور دارای آنتی اکسیدان است که این ماده باعث کاهش التهاب بدن و تقویت سلول‌ های ایمنی بدن می‌ گردد.

2- کاهش ابتلا به زوال عقل

گفتیم که شیره انگور دارای آنتی اکسیدان و ضد التهاب هستند بنابراین به کاهش ابتلا به آلزایمر کمک بسیاری می‌ کند بدین وسیله که بر سیگنال‌ های عصبی مغز تاثیر گذاشته و آن را بهبود می‌ بخشد.

3- پیشگیری از دیابت

خوردن شیره انگور مقاومت به انسولین را کاهش می‌ دهد رادیکال‌ های آزاد را که باعث التهاب سلول‌ های پانکراس می شود از بین می‌ برد. همچنین باعث تغییرات مثبت در غلظت گلوکز ناشتا شده و سطح  قند خون را کنترل می‌ کند.

4- کمک به درمان پروستات / خواص شیره انگور برای مردان

مکمل‌ های غذایی انگور نظیر شیره آن باعث کاهش آسیب dna می‌ شود و نیز مطالعات نشان می‌ دهد آب انگور نیز دارای خاصیت ضد سرطانی پروستات است.

5- کاهش فشار خون با کمک شیره انگور

در شیره انگور پتاسیم وجود دارد که برای بهبود بیماران مبتلا به فشار خون بالا مناسب می باشد و در واقع پتاسیم با شل کردن دیواره رگ‌ ها فشار خون را کاهش می‌ دهد.

6- رفع کم خونی

مصرف شیره انگور به پیشگیری از ابتلا به کم خونی و برطرف کردن آن کمک بسیاری می‌ کند زیرا دارای ویتامین به ۱۲ و آهن است که این دو در خونسازی و افزایش سطح گلبول های قرمز خون تاثیر بسیاری دارند.

7- مفید برای سرماخوردگی و سرفه

شیره انگور دارای خاصیت نرم کنندگی و ضد التهابی حلق است و قرقره کردن مخلوط آن و آب به خصوص در فصل زمستان یک گزینه بسیار عالی برای برطرف کردن سرماخوردگی و سرفه و التهاب گلو می‌ باشد.

8- مفید برای لاغری

شیره انگور اگر از انگورهای کاملاً رسیده باشد دارای قند سالمی است و مصرف آن قبل از غذا به کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن کمک می‌ کند. همچنین شیره انگور را می‌ توانید به عنوان یک صبحانه خوشمزه و مقوی که دارای مقدار زیادی پتاسیم منیزیم و فسفر است مصرف کنید.

9- تقویت دستگاه گوارش

بعضی از تحقیقات حاکی از آن است که شیره انگور به تقویت دستگاه‌ ها گوارش می‌ شود و نیز تنوع میکروبیوم مفید روده جهت ارتقای سلامت گوارش را بیشتر می‌ کند. شیره انگور همچنین به دلیل داشتن مقدار زیادی فیبر به عنوان یک ماده مغذی برای سلامت دستگاه گوارش شناخته می‌ شود.

10- بهبود سلامت قلب

شیره انگور خواص زیادی برای قلب و عروق دارد تحقیقات نشان می‌ دهد که باعث محافظت از عروق خونی کاهش خطر لخته شدن خون و حفظ فشار خون، سالم و متعادل کردن سطح کلسترول در بدن می‌ شود.

شیره انگور را کی بخوریم؟

شیره انگور را کی بخوریم؟

در تمام فصول سال می‌ توان شیره انگور را مصرف کرد اما در فصل زمستان بر استفاده از این خوراکی تر تاکید می‌ شود و بهترین وعده مصرف آن در صبحانه می باشد.

شیره انگور با چی بخوریم؟

شیره انگور را می‌ توان همراه با مواد خوراکی زیر مصرف کرد:

  • برخی شیره انگور را در وعده صبحانه همراه با نان و کره میل می‌ کنند
  • گروهی نیز شیره انگور را با ارده به صورت مساوی ترکیب کرده و به عنوان میان وعده یا صبحانه لذیذ از آن مصرف می‌ کنند.
  • از شیره انگور می‌ توان به عنوان جایگزین شکر در حلوا یا شیر برنج نیز بهره برد.
  • بعضی افراد نیز از شربت شیره انگور به عنوان یک شربت خوشمزه میل می‌ کنند.

مضرات شیره انگور

شیره انگور با وجود تمام خواص و مواد مغذی که دارد برخی از افراد از جمله موارد زیر بهتر است که از مصرف آن خودداری کنند.

  • افرادی که به دیابت مبتلا هستند باید به اندازه کافی از شیره انگور استفاده کنند زیرا قند زیادی در آن وجود دارد.
  • کسانی نیز که دارای طبع گرم و خشک اند نیز بهتر است که از مصرف شیره انگور به خصوص در فصل گرما خودداری کنند.
  • شیره انگور دارای خواص انرژی زایی است و کالری بسیاری دارد بنابراین کسانی که تحرک کمی دارند بهتر است جهت جلوگیری از ابتلا شدن به چاقی از خوردن این ماده خودداری کرده و یا مصرف آن را به حداقل برساند.

جمع‌بندی

گفتیم که شیره انگور دارای خواص بسیاری از جمله خاصیت  ضد سرطانی است. همچنین بهترین زمان مصرف آن و مواد خوراکی که می‌ توان همراه با آن مصرف کرد را نام بردیم در پایان نیز بیان کردیم چه کسانی باید از مصرف زیاد آن خودداری کنند حال شما می‌ توانید در مقاله طرز تهیه سرکه انگور سفید درجه یک به روش خانگی و سنتی روش تهیه سرکه انگور سفید را آموزش ببینید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا