خواندنی

با 14 خاصیت شگفت انگیز بادام هندی و عوارض آن آشنا شوید

بادام هندی یکی است تنقلات بسیار خوشمزه و مقوی می‌ باشد که برخلاف نام آن متعلق به کشور هند نیست و محصولی از کشور برزیل می‌ باشد و از یک درخت گرمسیری که شباهت زیادی به پرتقال و دارچین دارد به دست می‌ آید بادام هندی دارای خواص بیشماری است که این مقاله از کارمادیو در ادامه به آنها می‌ پردازیم.

بررسی خواص بادام هندی

بادام هندی دارای طبیعتی گرم و خشک است و که از درختی به نام کاشو ه دست می‌آید و مربوط به مناطق گرمسیری مانند برزیل، ویتنام  و آفریقای غربی است است و دارای خواص بسیاری از جمله موارد زیر است.

1. کاهش التهابات معده

بادام هندی دارای خاصیت ضد التهابی است بنابراین مصرف آن برای معده مفید بوده و التهابات آن را برطرف می‌ کند بنابراین اگر معده شما دچار التهاب است بادام هندی را فراموش نکنید.

2. بهبود عملکرد گوارش

از آنجایی که بادام هندی دارای الیاف قابل هم و غیر قابل حل است به بهبود عملکرد گوارش کمک زیادی می‌ کند و مشکلاتی مانند یبوست و اسهال را کاهش و یا از بین می‌ برند این نوع از خوراکی همچنین باعث هضم سریع‌ تر و آسان‌ تر غذا شده و به بهبود فعالیت سیستم گوارشی کمک زیادی می‌ کند.

3. کاهش علائم سندروم روده تحریک پذیر

برخی از تحقیقات نشان داده است که مصرف بادام هندی به کاهش علائم سندروم مانند درد شکم تورم اسهال و یبوست کمک زیادی کرده و یا آن را برطرف می‌ کند.

4. محافظت از پوشش داخلی معده

از آنجایی که بادام هندی منبع غنی و عالی از آنتی اکسیدان‌ ها است موجب خنثی سازی و از بین بردن رادیکال‌ های آزاد شده و در نتیجه از بدن در برابر این رادیکال‌ ها و عوارض ناشی از آنها محافظت می‌ نماید مصرف بادام هندی همچنین می‌ تواند آسیب معده ناشی از الکل را کاهش دهد.

5. بادام هندی و سلامت قلب

بادام هندی غنی از فیتواسترول و ترکیباتی مانند فولیک و اسید اولئیک است که همه این مواد ای تقویت قلب مفید بوده و از ابتلای آن به بیماری‌ ها جلوگیری می‌ کند. بادام هندی همچنین دارای چربی‌ های اشباع نشده سالمی نظیر اسیدهای چرب غیر اشباع شده است که برای بیماران مبتلا به دیابت مناسب می‌ باشد.

6. کاهش فشار خون

بادام هندی قوی از چربی‌ های اشباع نشده سالم است این دانه همچنین دارای منیزیم پتاسیم و آرژنین است که همه این مواد باعث کاهش فشار خون می‌ شود.

7. کاهش ابتلا به کم خونی

از آنجایی که بادام هندی منبعی از کاهن و مس است این مواد عملکرد سیستم گردش خون را بهبود می‌ بخشد و نیز از کم خونی و آنمی در قسمت‌ های مختلف بدن جلوگیری می‌ کند.

8. مناسب برای سلامت پوست و مو

از آنجایی که بادام هندی  دارای مس، آهن، منیزیم، سلنیوم و…که همه این مواد باعث زیبایی پوست و شد موها می‌ گردد و نیز این مواد باعث کلاژن سازی پوست می‌ شود.

9. تنظیم فعالیت غده تیروئید

از آنجایی که بادام هندی دارای سلنیوم است میزان تیروئید در بدن را تنظیم کرده و از بافت آن در برابر استرس دیگر بیماری‌ ها محافظت می‌ کند خوردن دام هندی همچنین سلنیوم مورد نیاز بدن را تأمین می کند.

10. تقویت استخوان‌ها

بادام هندی به دلیل داشتن پروتئین‌ های مفید و منیزیم و مس باعث انعطاف پذیری و استحکام استخوان‌ ها شده و در نتیجه تقویت آنها را به دنبال خواهد داشت.

11. کاهش سطح کلسترول بد خون

مصرف بادام هندی به صورت روزانه و متناسب می‌ تواند سطح کلسترول خوب را افزایش داده و سطح کلسترول باعث سلامت کلی بدن و قلب گردد.

12. پیشگیری از ابتلا به سرطان

مطالعات نشان می‌ دهد که مصرف منظم بادام هندی و مغزها احتمال ابتلا به سرطان را کم می‌ کند زیرا ین خوراکی غنی از آنتی اکسیدان‌ های مختلفی نظیر کاردانول و کاردول است که این مواد در مبارزه با ابتلا به سرطان بسیار مفید هستند تا آنجایی که یک مطالعه نشان داد خانم‌ هایی که به طور منظم از بادام هندی استفاده می کنند کمتر در معرض سرطان سینه قرار می گیرند.

13. بهبود عملکرد مغز و مبارزه با آلزایمر

در بادام هندی آهن، منیزیم، زینک، مس و عناصری از این قبیل موجود است که همه این عناصر و مواد باعث بهبود عملکرد مغز شده و تعادل روحی و افزایش حافظه را به دنبال خواهد داشت که نتیجه آن جلوگیری از ابتلا به آلزایمر در سن بالاتر است.

14. سلامت سیستم عصبی

در بادام هندی اسید های چرب موجود است که به شکل‌ گیری نورون‌ ها کمک می‌ کند این ماده همچنین به عنوان منبعی غنی منیزیم به حفظ عملکرد سیستم عصبی کمک زیادی می‌ کند.

مواد مغذی موجود در هر ۱۰۰ گرم از بادام هندی

در هر ۱۰۰ گرم از این دانه می‌ توان مواد مغذی زیر را دریافت کرد

  • ۵۵۳ کالری انرژی
  • ۲۲ گرم پروتئین
  • ۸۵ گرم چربی
  • ۱۹ گرم کربوهیدرات
  • ۱۹۵ میلی گرم مس
  • ۵۳۱ میلی‌گرم روی
  • ۷ میلی گرم آهن
  • ۴۲ میلی گرم ویتامین ب۶
  • ۳۳ میلی گرم سلنیوم
  • یک میکروگرم ویتامین K

بادام هندی

عوارض جانبی بادام هندی

هر ماده غذایی ممکن است علاوه بر داشتن خواص مختلفی که برای بدن دارد مصرف بیش از حد آن نیز عوارضی در پی داشته باشد و بادام هندی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

احتمال ایجاد سنگ کلیه: کسانی که سابقه سنگ کلیه دارند بهتر است از مصرف بادام هندی جلوگیری کنند حاوی اگزالات است که جذب کلسیم جلوگیری می‌ کند و ممکن است باعث شکل‌ گیری سنگ کلیه و قویتر شدن آن گردد.

حساسیت به بادام هندی: حساسیت به بادام هندی باعث واکنش آلرژیک مانند حالت تهوع در  و التهاب دهان و دشواری در بدنه دست می‌گردد.

ناراحتی‌ های گوارشی: بسیاری از افراد ممکن است در اثر مصرف بادام هندی دچار حساسیت‌ هایی نظیر سرفه استفراغ و اسهال گردد.

دشواری در تنفس: از دیگر علائم بادام هندی آبریزش بینی یا مشکلات تنفسی است که در این صورت باید بلافاصله به پزشک مراجعه کرد.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی چند مورد از خواص بادام زمینی و ارزش غذایی آن و نیز عوارض احتمالی آن برای برخی از افراد پرداختیم این دانه همچنین در دوران بارداری یکی از بهترین مواد خوراکی برای رشد جنین است  و به تنظیم سطح قند خون در بارداری کمک می کند. شما عزیزان همچنین می‌ توانید با مطالعه یکی دیگر از مقالات مرتبط یعنی خواص بادام هندی برای دندان، پوست و مو، لاغری و چربی خون اطلاعات بیشتری در ارتباط با خواص بادام هندی برای دندان پوست و مو دریافت کنید.

 

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا