سفر و گردشگری

راه‌های سفر به کیش از ساری

اگر در ساری زندگی می‌کنید و قصد سفر به جزیره زیبای کیش را دارید، باید بدانید که بهترین راه خرید بلیط ساری کیش و مسیر هوایی است. انتخاب هواپیما برای سفر به کیش باعث می‌شود یک مسیر کوتاه و ساده یک ساعت و 53 دقیقه‌ای را برای رسیدن به جزیره پیش‌رو داشته باشید. حالا اگر چمدان‌ها را بستید و آماده این سفر بی‌نظیر هستید، با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم درباره این سفر را بررسی کنیم.

بهترین، ارزان‌ترین و خلوت‌ترین زمان سفر به کیش

جزیره کیش یکی از پرطرفدارترین مقاصد سفر ایران در جنوبی‌ترین نقطه کشور است. قبل از اینکه سفر خودتان را از ساری به مقصد کیش آغاز کنید بهتر است وضعیت آب‌وهوای مقصد را درنظر بگیرید. بهترین زمان سفر براساس آب‌و‌هوای مقصد و هدف شما از سفر مشخص می‌شود. تفریحات آبی، شنا و آفتاب‌گرفتن را انتخاب می‌کنید یا فستیوال‌ها و جشنواره‌ها یا خرید و بازارگردی را؟ برای هرکدام از این مقاصد ممکن است یک فصل مناسب‌تر باشد. انتظار هوای سرد را در هیچ فصلی از سال نمی‌توانید از کیش داشته باشید. آب‌و‌هوای کیش در فصل بهار خنک و ملایم با میزان کمی از رطوبت است.

تابستان کیش گرم و شرجی است؛ اما برای بازارگردی و شرکت در فستیوال‌ها مناسب است. البته به ‌شرطی که تحمل گرما و شرجی هوا را داشته باشید. پاییز در کیش نسبتا خنک و همراه با بارندگی‌های موسمی و شرجی است. زمستان کیش معتدل و بارانی و برای کسانی‌که از گرمای جنوب فراری هستند، یک انتخاب بی‌نظیر است. ارزان‌ترین فصل سفر پاییز است که در آن شاهد حراج‌های مختلف در بازارها و فروشگاه‌ها خواهید بود. تابستان خلوت‌ترین فصل کیش و زمان خوبی برای جشنواره‌ها و فستیوال‌هاست. درنهایت برای تفریحات آبی و غواصی بهترین زمان تابستان و بهار است.

پرواز به جزیره کیش و انتخاب مسیر هوایی

همان‌طور که گفتیم راحت‌ترین روش سفر به جزیره کیش از شهر ساری انتخاب مسیر هوایی است. سفر با هواپیما هزینه‌های شما را کمی افزایش می‌دهد؛ اما درعوض سریع‌تر و ساده‌تر است. انتخاب مسیر هوایی این ویژگی را دارد که خستگی سفر را احساس نخواهید کرد و می‌توانید از تمام زمان سفرتان استفاده کنید. شهر زیبای ساری 1114 کیلومتر با جزیره کیش فاصله دارد که هواپیما این مسیر را در کمتر از دوساعت طی می‌کند.

ایرلاین‌های مختلفی مانند وارش و کیش ایر این پرواز را از فرودگاه بین‌المللی ساری انجام می‌دهند. بهترین فصل سفر به کیش فصل بهار و اگر با باران‌های موسمی مشکلی نداشته باشید پاییز و زمستان است. روش‌های دیگری مانند قطار یا مسیر زمینی که بسیار طولانی و خسته‌کننده است هم برای سفر ساری به کیش وجود دارد. اما وقتی تعطیلات شما محدود باشد بهترین و کم ریسک‌ترین مسیر انتخاب هواپیماست.

راه‌های سفر به کیش از ساری

سفر به جزیره کیش و انتخاب قطار

برای سفر به کیش از مبدا ساری یک روش دیگر استفاده از قطار است. اگر توان مسیر طولانی ساری به کیش را دارید، می‌توانید این راه را نیز انتخاب کنید. برای کسانی‌که با مسیرهای طولانی زمینی مشکلی ندارند، قطار یک وسیله بسیار لذت‌بخش است. البته توجه داشته باشید که بچه‌های کوچک و سالمندان ممکن است به اندازه شما در این سفر راحت نباشند. همچنین سفر با قطار باعث می‌شود بخشی از زمان سفرتان را در مسیر سپری کنید. پس اگر تعطیلات کوتاه و محدودی دارید، بهتر است این زمان را در جزیره سپری کنید. برای این مسیر همسفرهای خوب و وسایل سرگرمی می‌تواند بسیار مفید باشد. سفر با قطار ریسک سفر زمینی با خودرو شخصی را ندارد، از هواپیما ارزان‌تر است و برای مسیرهای طولانی امکانات نسبتا خوبی دارد. بنابراین این روش مناسب همه نیست اما درکل می‌تواند انتخاب شما باشد.

سفر به جزیره کیش و انتخاب ماشین شخصی

این سفر طولانی و خسته‌کننده است و ریسک بالایی دارد. در کل انتخاب مسیر زمینی با ماشین شخصی و رانندگی به‌دلیل فاصله زیاد دو شهر به‌جز در موارد محدودی توصیه نمی‌شود. انتخاب این روش به عشاق سفرهای زمینی و گردشگرانی که زمان مناسب برای سفر و تجهیزات لازم را دارند، پیشنهاد می‌شود. در سایر موارد سفر از ساری به کیش با ماشین شخصی احتمالا جزء گزینه‌های آخر است.

فاصله زمینی ساری از جزیره کیش چیزی در حدود 1186 کیلومتر است. این سفر درصورتی‌که سرعت متوسط خودرو شما را 100 کیلومتر بر ساعت درنظر بگیریم و بدون توقف، 18 ساعت 35 دقیقه خواهد بود. برای این سفر نیاز به یک تعطیلات طولانی و بدون محدودیت زمانی دارید. همچنین بهتر است خستگی، ریسک خرابی ماشین توقف‌ها را هم درنظر بگیرید.

اما اگر عاشق سفرهای جاده‌ای هستید، لازم است خودتان را به چارک یا بندر لنگه برسانید. از آن‌جا ماشین را سوار لندینگ کرافت یا کشتی کرده و خودتان را به جزیره کیش برسانید. در این مورد هم بندرچارک عموما بهتر است و حرکت‌های منظم‌تری دارد. نکته بعدی که باید قبل از انتخاب این مسیر درنظر بگیرید این است که همه خودروها اجازه ورود و رانندگی در جزیره را ندارند. در این مورد تنها خودروهای خارجی بالای 2010 اجازه ورود به کیش را دارند.

راه‌های سفر به کیش از ساری

بلیط ساری کیش را با بهترین شرایط از فلای تودی بخرید

برای خرید بلیط کیش از مبدا ساری با بهترین پروازها و خدمات وارد سایت فلای تودی شوید. دیگر نیازی نیست برای خرید حضوری بلیط زمان و هزینه‌های اضافی صرف کنید. در هر ساعتی از شبانه روز برای خرید بلیط هواپیما و خدمات مورد نیازتان به‌صورت آنلاین اقدام کنید. پروازهای مسیر مورد نظرتان را جست‌و‌جو کرده و بهترین گزینه را باتوجه به بودجه و زمان‌بندی سفرتان خریداری کنید. دست نگهدارید؛ همین‌جا می‌توانید هتل مورد نظرتان در کیش را هم رزرو کرده و درصورت نیاز ترانسفر فرودگاهی بخرید. با خرید خدمات سفر از فلای تودی می‌توانید از انواع تخفیف‌ها، قیمت‌های رقابتی و شرایط منحصربه‌فرد فلای تودی استفاده کنید.

فلای تودی بهترین وب سایت فروش آنلاین بلیط و خدمات سفر است. با ثبت نام در این وب سایت به جمع مشتریان فلای تودی بپیوندید. با این‌کار از بلیط‌های لحظه آخری و پروازهای چارتر باخبر شوید. با فلای تودی امکان استرداد سریع بلیط و امکان خرید بهترین خدمات با ارزان‌ترین قیمت‌ها را خواهید داشت. برای شروع یک سفر خاطره‌انگیز از ساری به جزیره کیش همین حالا وارد وب سایت فلای تودی شوید و با خرید بلیط اولین قدم را بردارید. تیم فلای تودی تلاش می‌کند تا سفر برای شما ساده و مقرون‌ به‌صرفه باشد.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا