سفر و گردشگری

تنقلات مناسب سفر: بهترین گزینه‌ها برای مصرف در حین حرکت

انتخاب خوراکی‌ها و تنقلات خوشمزه در سفر نقش بسیار مهمی در لذت‌بخش‌تر شدن تجربه‌ شما در مسیر دارند و می‌تواند سفر شما را به یادماندنی‌تر و لذت‌بخش‌تر کنند. در مسافرت ممکن است دسترسی به منابع غذایی محدود باشد و امکان خرید انواع تنقلات سالم وجود نداشته باشد، در این شرایط فراهم کردن تنقلات مفید از قبل می‌تواند گزینه هوشمندانه‌ای باشد. به علاوه انتخاب خوراکی‌ها و تنقلات مناسب از بروز مشکلات مرتبط با سلامتی و تهوع در مسافرت نیز جلوگیری می‌کنند . در این مقاله می‌توانید با لیستی از بهترین تنقلات برای مصرف در حین مسافرت آشنا شوید.

با خوراکی‌ها و تنقلات سالم برای سفر آشنا شوید

سفر کردن به معنای کشف تجربه‌های جدید و اضافه کردن خاطراتی متفاوت در دفتر زندگی است که می‌تواند تحولی شگفت‌انگیز در روحیه شما ایجاد کند. انتخاب خوراکی‌ها و تنقلات مناسب برای سفر نقش مهمی بر سلامت و لذت بردن شما از مسیر دارد. مصرف تنقلات سالم می‌تواند به افزایش انرژی و تامین مواد مغذی لازم برای سلامتی بدن کمک کند. در سفرهای طولانی و خسته‌کننده مصرف غذاهایی با انرژی بالا، مواد مغذی و آب کافی در حفظ سلامتی، افزایش سطح انرژی و تقویت ایمنی بدن در برابر بیماری‌ها نقش مهمی دارند. اما انتخاب تنقلات و خوراکی‌های مناسب برای خیلی از افراد بسیار چالش‌برانگیز است. در این بخش می‌توانید با 7 مورد از بهترین تنقلات برای مسافرت آشنا شوید.

1- از میوه‌های تازه و خشک استفاده کنید

خوراکی‌ها و تنقلات سالم برای سفر

میوه‌ها سرشار از ویتامین‌، مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌ هستند و به عنوان یک انتخاب سالم و مفید برای سفر در نظر گرفته می‌شوند. میوه‌هایی مانند سیب، پرتقال، انگور، توت‌فرنگی و موز را می‌توانید به عنوان یکی از خوراکی‌های مهم همراه خود بردارید. استفاده از انواع میوه خشک نیز می‌تواند به عنوان یک خوراکی سالم و مقوی در طول سفر مصرف شود. به خاطر داشته باشید که در مصرف میوه‌ها زیاده‌روی نکنید، تا دچار مشکل نشوید.

2- مغزها و خشکبار را فراموش نکنید

مغزها و خشکبار سرشار از چربی سالم، پروتئین و فیبر هستند و انرژی زیادی برای سفر به شما می‌دهند. پسته، گردو، بادام، بادام‌زمینی، توت خشک و کشمش می‌توانند انتخاب‌های خوبی برای سفر باشند. سعی کنید در طول سفر انواع خشکبار و مغزهای متنوع را همراه خود داشته باشید. فیبر بالای این خوراکی‌ها به افزایش احساس سیری و تامین انرژی بدن کمک می‌کنند.

3- پاک کورن بخورید

پاک کورن

پاپ کورن یا همان ذرت بو داده یکی از سالم‌ترین تنقلاتی است که می‌توانید در سفر از آن استفاده کنید. پاک کورن سرشار از فیبر و آهن است و انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. بهتر است پاک کورن را خودتان در خانه یا مقدار نمک و روغن کمتر تهیه کنید و در طول سفر از خوردن آن لذت ببرید. پاپ کورن خانگی یکی از بهترین خوراکی‌ها برای کودکان در سفر است که می‌توانید آن را جایگزین چیپس و پفک کنید. معمولا کودکان از خوردن پاک کورن لذت می‌برند و از همین رو اگر با کودکتان سفر می‌کنید، بهتر است درست کردن پاپ کورن قبل از سفر را فراموش نکنید.

4- تخمه آفتابگردان را از یاد نبرید

برای خیلی از افراد تخمه آفتابگردان یکی از خوراکی‌های ضروری سفر محسوب می‌شود. دانه‌های آفتابگردان سرشار از چربی‌های سالم و مواد مغذی هستند و به افزایش انرژی و شادابی بدن کمک می‌کنند. به خاطر داشته باشید که مصرف تخمه آفتابگردان بیش از حد می‌تواند موجب ایجاد جوش و التهاب پوستی شود، بنابراین توصیه می‌شود به اندازه از آن استفاده کنید.

5- آدامس بجوید

آدامس یکی دیگر از اصلی‌ترین خوراکی‌هایی است که باید در سفر همراهتان داشته باشید. جویدن انواع آدامس‌های میوه‌ای و خوشبو کننده دهان نه تنها از خشک شدن دهان جلوگیری می‌کند، بلکه مانع حالت تهوع در سفر می‌شود. اگر جز آن دسته از افرادی هستید که در سفر دچار حالت تهوع و ناراحتی می‌شوید، بهتر است در طول سفر آدامس بجوید. یکی دیگر از مزیت‌های آدامس جویدن در سفر این است که از پرخوری جلوگیری می‌کند و برای کسانی که مراقب کالری‌های دریافتی روزانه خود هستند، گزینه فوق‌العاده‌ای است.

6- از مصرف خرما غافل نشوید

خرما یکی دیگر از خوراکی‌های مناسب سفر است که مواد مغذی و انرژی زیادی دارد. یک عدد خرما می‌تواند به افزایش قند خون و تامین انرژی بدن کمک کند و به شما احساس سیری ببخشد. سعی کنید در طول سفر همراه با چای و نوشیدنی‌های گرم از خرما استفاده کنید تا دچار کاهش انرژی و سستی نشوید.

7- پفک نمکی یا اسنک و کرانچی را فراموش نکنید

یکی دیگر از بهترین خوراکی‌هایی که می‌توانید در طول سفر میل کنید و برای بچه‌ها جذابیت زیادی دارد، پفک نمکی یا اسنک و کرانچی است. خوردن این خوراکی‌ها می‌تواند لذت سفر را هم برای شما و هم کودکان بیشتر کند.

با خوراکی‌های ممنوعه در سفر آشنا شوید

حقیقت این است که خوردن تنقلات مختلف در طول سفر بیشتر از هر زمان دیگری لذت‌بخش است، اما مصرف برخی خوراکی‌ها می‌تواند برای شما مضر باشد و سلامتی‌تان را به خطر بیندازد. در ادامه می‌توانید با لیستی از خوراکی‌های ممنوعه در سفر آشنا شوید.

  • غذاهای تند و شور
  • شیرینی‌های خامه‌ای و سنگین
  • نوشیدنی‌های گازدار
  • خوراکی‌های حساسیت‌زا

سخن نهایی

انتخاب‌ تنقلات سالم و مقوی می‌تواند سفر شما را به یک تجربه‌ خاص و به‌یادماندنی تبدیل کند و به شما کمک کند که بهترین لحظه‌ها را با عزیزان خود رقم بزنید. توصیه می‌شود برای سفرهای طولانی‌ یا سفر به مناطق دورافتاده، خوراکی‌ها و تنقلات خوشمزه‌ بیشتری همراه خود داشته باشید تا در طول سفر دچار مشکل نشوید. به یاد داشته باشید که مقدار مصرف خوراکی‌ها در مسیر سفر باید متعادل باشد، بنابراین از پرخوری در طول سفر اجتناب کنید.

 

 

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا