سفر و گردشگری

۶ شهر زیبا برای گردشگری و سیاحت در فصل پاییز

فصل پاییز با اینکه فصل خزان و برگ ریزان است اما زیبایی‌ ها و حال و هوای لذت بخشی نیز دارد که از جمله این لذت‌ ها می‌ توان به مسافرت‌ های پاییزی اشاره کرد و بسیاری از شهرهای ایران نظیر رشت، شیراز، بروجرد و… در این فصل دیدن دارند و ظاهری فوق العاده چشم نواز به خود می‌ گیرند که در این مطلب از کارمادیو قصد داریم شما را با این شهرها آشنا کنیم.

پاییز حدیث کوچ برگی سرخ است / خندیدن گل زیر تگرگی سرخ است.

بهترین شهرهای گردشگری پاییزی در ایران

کسانی که دلتنگ تابستان و تفریحات آن هستند می توانند در فصل پاییز با مسافرت به  شهرهای زیر از دلتنگی‌ های خود بکاهند و از وجود این شهرهای زیبا لذت ببرند.

متل قو شهری برای خوشگذرانی در فصل پاییز

سفر به متل قو در پاییز

با شنیدن نام متل قو کسانی که از آن دیدن کرده‌اند چشمانشان برق می‌ زند زیرا این شهر دارای جاذبه‌ های بسیار زیبا و چشم نواز بوده و آب و هوایی خنک و مطبوع برای فصل پاییز دارد. این شهر که در شمال کشور و استان مازندران قرار دارد نام آن در لیست شهرهای زیبای کشور برای گردشگری دیده می‌ شود و دارای جاهای دیدنی از جمله جنگل تیلا کنار، ساحل متل قو، روستای اسب چین و…است.

کیش شهری برای کاهش افسردگی‌ های پاییزی

سفر به کیش در پاییز

افسردگی پاییزی یکی از اختلالاتی است که بعضی از افراد در این فصل به آن دچار می‌ شوند و یکی از راه‌ های درمان آن گردش در طبیعت و سفر است و بنابراین شهر کیش به دلیل داشتن جاذبه‌ های دیدنی و گردشگری به عنوان شهری مختص فصل پاییز و زمستان برای لذت بردن از زندگی و تفریح شناخته شده است.

بنابراین اگر می‌ خواهید از هوای بارانی و ابری در فصل پاییز و زمستان در شهرهای خود فاصله گرفته و یادی از تابستان کنید می‌ توانید در برنامه‌ های گردشگری خود شهر کیش را در اولویت قرار دهید.

دورود لرستان شهری که آبشار هایش در فصل پاییز ما را فرا می‌ خواند

آبشار دورود لرستان

درود لرستان از دیگر شهرهای گردشگری برای پاییز است که به عنوان پایتخت طبیعت ایران معروف شده است که در این فصل  یکی از زیباترین لباس‌ های خود را بر تن کرده و از مهمانان خود پذیرایی می‌ کند که سفر در این فصل به آن سفری خاطره انگیز می شود.

زیرا این شهر با آبشارها زیبای خود چشمان شما را می‌ نوازد و حال و هوای جوانی  را برایتان زنده می‌ کند، همچنین تماشای آبشارهای بیشه، تفریحات بابا هور، دریاچه گهر، آبشار وقت ساعت، کوه پریز و جاذبه های بسیار دیگری که در این شهر وجود دارند برای جوانان و نوجوانان نیز لذت بخش است.

 رشت شهری برای لذت بردن از هوای ابری و بارانی

رشت

اگر فقط یک بار پاییز رشت را ببینید هر ساله در برنامه های سفر پاییزی خود این شهر را در نظر خواهید داشت و با دیدن جاذبه‌های گردشگری این شهر نظیر مجموعه میدان شهرداری رشت، بازار رشت، موزه میرزا کوچک خان جنگلی، دریاچه سقالکسار، باغ محتشم یا پارک شهر رشت و دیدن این جاذبه‌ها و هزاران جاذبه دیگر در این شهر،باتری روح مسافران خود را تا مدتی شارژ می‌ کند و حس خوشحالی را در شما ایجاد می‌ کند.

شیراز شهری که وقتی به آن سفر می‌کنید قصد بازگشت به خانه خود را ندارید

مسجد نصیر الملک شیراز

شیراز را از بهارش می‌ شناسند اما پاییز آن نیز زیبایی‌ های خود را دارد و دیدن جاذبه های آن مانند خیابان حافظ ،آرامگاه سعدی و حافظ و نارنجستان قوام و بازار وکیل در این فصل حال و هوای دلتان را آرام می‌ کند.

بروجرد لرستان شهری زیبا و دیدنی برای چهار فصل

بروجرد لرستان

شهر بروجرد از دیگر شهرهای زیبا و دیدنی در فصل پاییز است که دارای درختان بسیاری در  نقاط مختلف شهر می‌ باشد و در فصل خزان با ریختن برگ‌ های این درختان علاوه بر جاذبه‌ های دیدنی آن مانند، آبشار ونایی و  تپه چغا که وقتی در شب بالای آن می‌ روی، تمام شهر را با زیبایی‌ هایش تماشا می‌ کنی، پارک‌ ها و جاده‌ های آن و  ریختن این برگ‌ ها رنگارنگ شده و لذت دیدن  و گشت و گذار دارد.

جمع‌بندی

در متن فوق به معرفی ۶ مورد از شهرهای زیبا و دیدنی که می‌ توانید در فصل پاییز به آنها سفر کرده و حال و هوای خود را خوب  کنید ذکر کردیم و برای هر کدام چند مورد از  جاهای دیدنی آنها را نام بردیم. در پایان توصیه می‌ شود با مطالعه مقاله معرفی ۳۱ مورد از زیباترین جاذبه های گردشگری گیلان + آدرس و عکس زیباترین و چشم نواز ترین جاذبه‌ های گردشگری استان گیلان را بشناسید تا برای سفرهای گردشگری خود در چهار فصل متناسب با آب و هوای آنها چند مورد را انتخاب کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا