سفر و گردشگری

معرفی ۳۱ مورد از زیباترین جاذبه های گردشگری گیلان + آدرس و عکس

استان گیلان یکی از استان‌ های شمالی کشور است که زیباترین جاذبه‌ های گردشگری را در خود جای داده است و سالیانه گردشگران بسیاری را به خود می‌ بیند. بنابراین ما در این مقاله از کارمادیو می خواهیم شما را با زیباترین جاذبه‌ های گردشگری این استان آشنا کنیم.

فهرست مطلب

جاذبه‌ های گردشگری گیلان

در زیر به معرفی تعدادی از ‌ترین جاذبه‌ های معروف و زیبای این استان می‌ پردازیم.

۱) تالش

تالش یکی از دیدنی‌ ترین مناطق استان گیلان

تالش یکی از دیدنی‌ ترین مناطق استان گیلان است که یادآور تاریخی طولانی و فراز و فرودهای زیاد است. این شهرستان میزبان قوم‌ های بسیاری بوده و هست و طبیعت آن جادوی خاصی دارد که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌ کشاند.

آدرس تالش: در ۱۱۵ کیلومتری غرب رشت قرار دارد و مرکز آن شهر هشت پر است.

۲) گیله بوم، اقامتگاه بوم گردی

گیله بوم، اقامتگاه بوم گردی - جاذبه گردشگری استان گیلان - کارمادیو

این اقامتگاه از جمله محبوب‌ ترین اقامتگاه‌ های بوم گردی در استان گیلان است که در روستای قاسم آباد سلفی جای دارد. اقامتگاه گیله بوم فضایی صمیمی داشته و با حال و هوایی سنتی ساخته شده است. شما عزیزان اگر به این اقامتگاه بروید می‌ توانید از غذاهای محلی صرف کرده و از موسیقی قاسم آبادی لذت بسیاری ببرید.

آدرس گیله بوم، اقامتگاه بوم گردی: گیلان حد فاصل کلاچای و چابکسر، روستای قاسم آباد سلفا کوچه ابریشم ۱ پلاک ۶۹

۳) دریاچه کومله ، از جاذبه‌ های گردشگری استان گیلان

دریاچه کومله

آیا شما نیز دوست دارید، دنیای زیبایی را یکجا مشاهده کنید؟ پرندگانی دلبربا کنار آبزی، دریاچه‌ ای طبیعی به رنگ آسمان و ساحلی سبز  و مردمانی مهربان و دوست داشتنی؟!

اگر این گونه می‌ خواهید، پس از لنگرود به سمت روستای کومله بروید چرا که این روستا دیدنی‌ های بسیار زیبایی از جمله دریاچه کومله را در خود جای داده است.

در پیرامون دریاچه کومله می توانید شالیزارهای برنج و باغات میوه را مشاهده کنید و پرندگانی مهاجر و زیبا در کنار این دریاچه گل‌ های زرد روی آب و نیز امکانات رفاهی نظیر رستوران‌ها با غذاهای سنتی.

آدرس دریاچه کومله: جاده لنگرود به رامسر فرعی روستای کومله.

۴) آبشار ویسادار

آبشار ویسادار - جاذبه دیدنی و گردشگری استان گیلان

این آبشار که سومین آبشار بلند در استان گیلان است، آبشاری در دل جنگل‌ های سرسبز شمال آن می‌ باشد. این آبشار با ۱۵ متر ارتفاع از بلندی سنگی به شکل نیم دایره آب را بر روی زمین می ریزد و منظره‌ ای بسیار زیبا خلق می‌ نماید.

جهت رفتن به این آبشار از منطقه‌ ای چشم نواز وزیر سایه درختان درهم تنیده گذر می‌ کنید و می توانید  نسبت  به بالای آن رفته و به تماشای آن بنشینید.

آدرس آبشار ویسادار: رضوانشهر ۱۶ کیلومتری شهر پرسره دهستان ییلاقی ارده

۵) تالاب عینک رشت

تالاب عینک رشت در استان گیلان

این تالاب بزرگترین تالاب شهری خاورمیانه است که در حاشیه پارک دانشجوی شهر رشت قرار دارد عکس‌ های هوایی که از آن گرفته می‌ شود شبیه به یک عینک می‌ باشد.

تالاب عینک که رشت فضایی زیبا در قلب شهر رشت را برای گردشگران فراهم کرده است و روبروی آن باغ سالار رشت قرار دارد که می‌توانید پس از دیدن از این تالاب از باغ سالار نیز دیدن کنید.

آدرس تالاب عینک: منطقه چهار شهرداری رشت در حاشیه پارک دانشجو.

۶) تله کابین لاهیجان با ارتفاعی سبز

تله کابین لاهیجان با ارتفاعی سبز

تله کابین احرار یا تله کابین بام سبز لاهیجان از دیگر جاذبه های دیدنی استان گیلان است که در سال ۱۳۸۴ ساخته شده است.

آدرس تله کابین لاهیجان با ارتفاعی سبز:  لاهیجان، شیطان کوه

۷) جنگل اسالم، مسیری رنگارنگ در دل طبیعت

جنگل اسالم استان گیلان

این جنگل یکی از چشم نوازترین جنگل‌ های ایران است که در جاده رویایی اسالم به خلخال جای دارد و دارای طبیعتی بکر و رویایی است.

آدرس جنگل اسالم: گیلان جاده اسالم به خلخال

۸) میدان شهرداری رشت، میدانی تاریخی

میدان شهرداری رشت در استان گیلان

به گزارش کارمادیو، این میدان یکی از آثار ملی ایران است که در سال ۱۳۵۶ جز میراث فرهنگی ایران قرار داده شد و ساختمان شهرداری و برج ساعت که به نماد این شهر شهرت دارند از بناهایی می‌ باشند که در دوران رضاخان پهلوی در سال‌ های ۱۳۰۴ تا ۱۳۲۰ بنا شده اند.

آدرس میدان شهرداری رشت: میدان شهرداری گیلان رشت میدان شهرداری

۹) مناره گسکر، صومعه سرا

مناره گسکر، صومعه سرا

مناره گسکر دارای قدمتی آجری بلند بوده و به عصر سلجوقیان باز می‌ گردد که در منطقه صوم سرا قرار دارد و به دلیل وقوع زلزله در سال ۱۳۶۹ بخشی از آن فرو ریخت با این حال دارای منظره ‌ای زیبا و هنر معماری خاصیت است.

آدرس مناره گسکر صومعه سرا: گیلان صومعه‌سرا روستای مناره بازار

۱۰) آکواریوم انزلی ، از جاذبه‌ های گردشگری استان گیلان

آکواریوم انزلی

این مورد یکی از خاص‌ ترین جاهای دیدنی استان گیلان می‌ باشد که یک ساختمان بسیار بزرگ بوده و شباهت زیادی به یک اقیانوس و نیز به آکواریوم بزرگ دبی و استانبول دارا است.

آدرس آکواریوم انزلی: منطقه آزاد انزلی، فاز تجارت و گردشگری

۱۱) آبشار دودوزن، ابشار شناخته نشده

آبشار دودوزن در استان گیلان

آبشار دودوزن یکی از صدها آبشار گیلان است که در منطقه کوهستانی و ییلاقی سیاهمزکی جای دارد جز بکرترین آبشارهای گیلان به شمار می‌رود و از چشمه‌ های ارتفاعات سیاهمزگی نشات می‌ گیرد.

آدرس آبشار دودوزن: استان گیلان، ۲۴ کیلومتری شفت، منطقه خرم‌کش

۱۲) اولسبنگاه

اولسبنگاه از جاذبه های دیدنی و گردشگری استان گیلان - کارمادیو

اولسبلنگاه روستای ییلاقی در میان ارتفاعات کو ه‌های تالش است و تحت نظر منابع طبیعی قرار دارد و بنابراین امکان ساخت و ساز در آن جز با مصالح چوب ممنوع شده است.

برق مورد نیاز روستای اولسبلنگاه از طریق پنل‌ های خورشیدی و موتور برق تامین می‌ شود و آب لوله کشی ندارد بنابراین مردم آن از چشمه‌ های جاری منطقه استفاده می‌ کنند.

آدرس اولسبنگاه: حدود ۲۵ کیلومتری شمال غرب ماسال فاصله تا تهران از راه آزادی راه قزوین، رشت حدود ۶ ساعت است.

۱۳) پارک جنگلی گیسوم ، از جاذبه‌ های گردشگری استان گیلان

پارک جنگلی گیسوم در استان گیلان

این پارک جنگلی از جاهای دیدنی سالم است که صرفاً منطقه‌ ای جنگلی نیست و در کنار آن یک فضای بکر ساحلی نیز وجود دارد که وجود دریا و جنگل در کنار هم برای تماشاگران دنیایی لذت بخش را ترسیم می‌ کند.

آدرس جنگل گیسوم: در محور رشت به آستارا و ۱۰ کیلومتر مانده به جاده اسالم به خلخال.

۱۴) باغ پرندگان آستارا

باغ پرندگان آستارا

 این منطقه دیدنی از آستارا حدوداً ۳۰۰ پرنده از ۶ ۶۰ گونه نظیر طوطی مرغ ‌های تزیینی، مرغ عشق، کبک، بلبل، قناری و غیره را در خود جای داده است و سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای تماشای این پرندگان نادر و کمیاب از آن دیدن می‌کنند.

۱۵) آبشار لاتون ، از جاذبه‌ های گردشگری گیلان

آبشار لاتون

آبشار لاتون در مجاورت کوه اسپیناس و در میان جنگلی با گیاهان سرسبز و درختان انبوه و مثمر مانند درخت آلو گلابی گردو فندق و غیره قرار دارد. این آبشار در چهار فصل زیبایی خود را حفظ می‌کند و به عنوان یکی از سی آبشار بلند جهان شناخته شده است.

آدرس آبشار لاتون :۱۵ کیلومتری جنوب آستارا، شهر لوندویل

۱۶) قلعه رودخان

این قلعه در استان سرسبز و خوش آب و هوای گیلان قرار دارد از زیباترین جاهای دیدنی فومن می‌ باشد و برخی معتقدند که بنای این قلعه به عصر ساسانیان برمی‌ گردد که در زمان سلجوقیان بازسازی شده و به عنوان یکی از پایگاه‌ های اسماعیلیان شناخته شده است.

آدرس قلعه رودخان: قلعه رودخان در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی فومن در نزدیکی روستای رود خان بر فراز ارتفاعات جنگلی منطقه حیدر آلات و در میان جنگل انبوه جای دارد و فاصله آن تا تهران حدود ۵ ساعت و نیم است.

۱۷) دریاچه سراوان

این دریاچه از جاذبه‌ های پرطرفدار گیلان است که پوشش سبز روی دریاچه آن را به یکی از جالب ترین دریاچه‌ های ایران تبدیل کرده است.

آدرس پارک دریاچه سراوان: در سمت چپ ورودی فاز دوم پارک جنگلی سراوان،فاصله تا تهران ۳۰۰ کیلومتر

۱۸) آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی

این آرامگاه مربوط به میرزا کوچک خان جنگلی معروف به سردار جنگل است. این مقبره به صورت یک هشت ضلعی مرتب است که از اشکال هندسی رایج در معماری سنتی ایران بوده است و عناصر تشکیل دهنده آن بیشتر آجر، کاشی، سفال و چوب می‌ باشد که همگی از جمله مصالح بومی محسوب می‌ شود.

آدرس آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی: جنوب رشت خیابان شیون فومنی قبرستان سلیمان داراب.

۱۹) بقعه باباجان دره

 این منطقه دره مدفن امامزادگان سید ابراهیم و سید کاظم است که در شهرستان املش روستای باباجان دره جایی دارد این بقعه به شکل مربع بوده و در ساخت آن از مصالحی نظیر چوب و گل استفاده شده است.

آدرس بقعه باباجان دره: استان گیلان ۶۰ کیلومتری املش روستای باباجان دره

۲۰)  روستای داماش

این روستا از بخش‌ های دیدنی رودبار می‌ باشد که در دامنه رشته کوه‌ های البرز قرار داشته و در دهستان جیرنده از توابع بخش عمارلو رودبار به حساب می‌ آید.

آدرس روستای داماش: در دامنه‌های ارتفاعات البرز و در شهرستان رودبار.

۲۱) ماسوله ، از جاذبه‌ های گردشگری استان گیلان

ماسوله در استان گیلان - جاذبه های دیدنی

 ماسوله نمایی بسیار جذاب از خانه‌ های پلکانی، بالکن‌ های به گل‌ آراسته، آبشارهای خروشان و کوه ‌های بلند است و دارای آب و هوای مطبوع، مردمی خونگرم و مهمان نواز بوده و غذاهایی با کیفیت و سنتی دارد‌.

آدرس ماسوله: استان گیلان شهرستان فومن ۳۲ کیلومتری غرب شهر بومن

۲۲) ییلاق سوباتان

این منطقه در شمال غرب شهرستان تالش واقع شده است و پوشیده از چمنزار و گلزار و چشمه‌ های گوارا است. در ییلاق سوباتان دام‌ های مختلف به خصوص اسب‌ های زیبا وجود دارند.

داشتن کلبه‌ های قدیمی با پنجره‌ های چوبی از دیگر مناظر ییلاق سوباتان است و در آن خبری از دکل برق و آنتن‌ های موبایل و آلودگی صوتی دیده نمی‌ شود.

آدرس ییلاق سوباتان: گیلان شهرستان تالش بخش کرگان رود سوباتان

۲۳) مجموعه ورزشی و گردشگری دریایی مارینا کاسپین

این مجموعه ورزشی که با هدف ایجاد بستری امن برای نگهداری قایق‌ ها در منطقه انزلی و جذب گردشگران و ورزشکاران احداث شده است، امروزه به عنوان یکی از جامع‌ ترین و  پربازدیدترین مجموعه‌ های ورزشی شناخته شده است.

آدرس: گیلان منطقه آزاد انزلی مارینا کاسپین

۲۴) کاخ موزه نظامی انزلی

 این کاخ موزه که با نام کاخ موزه میان پشته نیز شناخته می‌ شود از بناهای دوران قاجار است که دارای معماری بسیار جذاب بوده و در یک باغ دلربا قرار دارد. اگر به بازدید این کاخ موزه می‌ روید می‌ توانید انواع سلاح، ناوگان دریایی و ابزارهای دیگر جنگی را مشاهده کنید.

۲۵) جنگل سیاهکل

این جنگل منطقه‌ ای است که در آن کوستان‌ها و جنگل‌های زیبا مزارع زیبای چای و آبشار لنگ قابل مشاهده است و از جمله جاذبه‌ های گردشگری پرطرفدار استان گیلان است.

آدرس جنگل سیاهکل: جنگل در ۲۵ کیلومتری سیاهکل

۲۶) ییلاق جواهردشت ، از جاذبه‌ های دیدنی گیلان

ییلاق جواهردشت که از خطه‌ سرسبز گیلان به شمار می‌ رود و در دل طبیعت جای دارد، یک مقصد رویایی برای گذراندن روزهای گرم تابستانی است که در فضایی سبز و خرم با هوای بهاری آماده پذیرایی از مهمانان خود می‌ باشد.

آدرس ییلاق جواهردشت:  گیلان، بخش چابکسر در مرز شرقی استان گیلان و در فاصله ۲۶ کیلومتری از سیاهکلرود و ۴۶ کیلومتری شهرستان رودسر

۲۷) ساحل چمخاله

سوال چمخاله در فاصله ۱٫۶ کیلومتری چاف و چمخاله از شهرهای استان گیلان قرار دارد و یکی از زیباترین سواحل ماسه‌ای در ایران است که سال ۱۳۹۰ از طرف وزارت کشور به عنوان بهترین ساحل استان شناخته شده است.

این بندر در زمان نادرشاه افشار برای سرکوبی تاتارها و توسعه تجارت دریایی به عنوان پایگاه دریایی و کارخانه کشتی‌ سازی انتخاب شده است.

آدرس ساحل چمخاله: گیلان, شهر لنگرود، بلوار سعدی، خیابان آزادگان، بلوار جمهوری اسلامی، جاده چمخاله

۲۸) شیطان کوه

شیطان کوه در استان گیلان

شیطان کوه قلب شهر لاهیجان است و کوهی سرسبز و انبوه از درختان بلند و تپه‌ هایی پوشیده از بوته ‌های چای می‌ باشد. و امتداد رشته کوه البرز است

علت نامگذاری این کوه به شیطان، به گفته برخی از مردم این منطقه این است که گنجی در آن نهفته است که یک مار بزرگ از آن محافظت می‌ کند و گروهی می‌ گویند در آن غاری وجود دارد که صدای باد به گونه ‌ای وحشتناک منعکس می‌ کند که مردم قدیم این صدا را آوای شیطان نامیدند.

آدرس شیطان کوه: استان گیلان، شهر لاهیجان، میدان کاشف السلطنه، خیابان طلای سبز

۲۹) ساحل صدف

 این ساحل در فصل گرم سال به خصوص تابستان به یکی از مقاصد پر بازدید گردشگران تبدیل می‌ شود و در نزدیکی منطقه حفاظت شده لوندویل جای گرفته است.از امکانات ساحل صدف می‌ توان به آلاچیق، استراحتگاه، بوفه، فروشگاه و سرویس بهداشتی اشاره کرد.

آدرس ساحل صدف: استان گیلان، آستارا، ۷ کیلومتری جنوب مرکز شهر آستارا

۳۰) خانه منجم باشی

خانه منجم باشی از آثار دوران قاجار است که از پرطرفدارترین جاذبه‌ های لنگرود بوده و متعلق به خاندان منجم باشی است. خانه منجم باشی به شکل مجموعه معماری است متشکل از بخش‌ های مختلف بیرونی، خانه، مسجد، حمام.

آدرس خانه منجم باشی: استان گیلان، لنگرود، فشکالی محله مجاور بازار لنگرود، سبز میدان

۳۱) آبشار ماهی مشو

 این آبشار از زیباترین آبشارهای شمال است که  در نزدیکی روستای خرطای قرار دارد و به دلیل نداشتن ماهی، آن را ماهی مشو می‌ نامند.این آبشار دارای ارتفاعی با ۱۰ متر است.

آدرس آبشار ماهی مشو: استان گیلان، شهرستان لنگرود بخش اتاقور، روستای خرطای

 

جمع بندی

اگر این مقاله از کارمادیو برای شما مفید بوده، آن را در شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید و یا آن را برای دوستان خود ارسال کنید. همچنین اگر مکانی در استان گیلان هست که در لیست بالا جا مانده، در قسمت نظرات برای ما بنویسید تا به لیست جاهای دیدنی استان گیلان اضافه شود.

 

 

منبع: کارمادیو

 

4.2/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا