سفر و گردشگری

معرفی جاذبه‌ های گردشگری استانبول ترکیه در سال 2024

استانبول یکی از بزرگترین و توریستی‌ ترین شهرهای جهان است که از آن به عنوان قلب و روح ترکیه یاد می شود این شهر دارای جاذبه‌ های گردشگری و دیدنی بسیار زیبایی است که قصد داریم در این مقاله از سایت کارمادیو شما را و چند مورد از آنها آشنا کنیم پس تا پایان با ما همراه باشید.

معروفترین جاذبه‌ های دیدنی استانبول

در ادامه می‌ توانید با معروف‌ ترین و معرکه‌ ترین مکان‌ های دیدنی استانبول آشنا شوید.

برج گالاتا

برج گالاتا

این برج یکی از جاذبه‌ های بسیار زیبا و دیدنی در شهر استانبول است که حدود ۷۰۰ سال پیش از میلاد با هدف نظارت بر کشتی‌ ها و شناسایی کشتی‌ ها دشمنان بنا شده است ولی بعدها تغییر کاربرد داده و به عنوان زندان استفاده شد  برج چند سال بعد کاربرد دیده‌بانی پیدا کرد و در تمام این زمان‌ها تعمیر و بازسازی شده و یک برج بسیار شیک و زیبا شده است.

برج گالاتا یک نماد برای شهر استانبول محسوب شده و در ارتفاع ۶۵ متری شر را زیر پا دارد و بالا رفتن از آن و تماشای شهر زیبای استانبول و جزیره فوق العاده دیدنی پاریمادا برای گردشگران لذتی بسیاری دارد.

تماشای غروب آفتاب بر بالای این برج ث شده است که به عنوان یکی از رمانتیک‌ ترین مکان‌ ها در استانبول شناخته شود و بر بالای آن رستورانی احداث شده که بهترین غذاهای ترکی در آن سر می‌ شود و لذت بازدید از آن برای علاقمندان را بیشتر می‌ کند.

در فضای داخلی این برج در طبقه همکف پله‌ های مارپیچ و هیجان انگیز ساخته شده است که هیجان بازدید این برج را برای گردشگران چند برابر می‌کند علاوه بر این برای کسانی که توانایی بالا رفتن از پله ندارند دو آسانسور در این برج تعبیه شده است.

شنیدن صدای مرغان دریایی بر فراز برج گالاتا برای گردشگران تجربه‌ای به یاد ماندنی به همراه خواهد داشت و برای رفتن به آن امکانات حمل و نقل آسانی مانند مترو در نظر گرفته شده است.

آدرس برج گالاتا: این برج در محله بیاوغلوی استانبول واقع شده است که این محل خود یک جاذبه توریستی است

کلیسای چورا

کلیسای چورا

این کلیسا یکی از کلیسا های بسیار زیبا و دیدنی در استانبول است و از نظر توریستی نسبت به سایر جاذبه‌ های گردشگری این شهر زیاد بدان توجه نشده است. کلیسای چورا در ابتدا به عنوان کلیسای بیزانسی ابداع شد و بعد به مسجد تبدیل شده و هم اکنون هم به عنوان موزه از آن استفاده می‌ شود. ظاهر کلیسای چورا به دلیل معماری منحصر به فرد و کاشی و موزیک‌ های به کار رفته با نقاشی‌ های زندگی عیسی و مریم مقدس بسیار زیبا است و ارزش دیدن دارد.

آدرس کلیسای چورا: این کلیسا در حدود ۳ مایلی منطقه شمال غربی سلطان احمد واقع شده و در تمام روزهای هفته به جز چهارشنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر پذیرای بازدید کنند.

میدان هیپودروم یا میدان اسبدوانی

میدان هیپودروم یا میدان اسبدوانی

این میدان از دیگر مراکز و جاهای دیدنی در استانبول است که مربوط به زمان امپراطور روم است و در آن زمان بزرگترین میدان اسب  سواری در جهان شناخته شد در آن زمان مسابقات هیجان انگیزی مانند اسب سواری و ارابه رانی در آن برگزار می‌ شد.

میدان هیپودروم در زمان‌ های قدیم میزبان و محل برگزاری مراسم‌ هایی مانند مراسمات رسمی دربار رژه و تاجگذاری بوده است و به همین دلیل یکی از جاذبه‌ های دیدنی استانبول به شمار می‌ رود.

در مرکز این میدان سنگ یادبودی قرار دارد که به سنگ یادبود تئودوسیوس معروف است و از جنس گرانیت صورتی و کنده کاری شده در مصر است که بعدها به دستور تئودوسیوس آورده شده است و روی سکوی زیرین این سنگ کنده کاری‌هایی از تصاویر تیودوسیوس، همسر، پسران و سایر مقامات دولتی و سلسنتی او وجود دارد.

در نزدیکی میدان اسب دوانی آلاچیق زیبایی وجود دارد که به آب نمای قیصر ویلهلم معروف است که می‌ گویند قیصر ویلهلم که امپراتور آلمانی بود به نشانه دوستی به سلطان عبدالحمید دوم و مردمان او تقدیم کرده است.

آدرس میدان هیپودروم: این جاذبه دیدنی استانبول در جوار مسجد ایا صوفیه آب انبار باسیلیکا ار بزرگ و پارک‌ های گلخانه‌ و سلطان احمد قرار دارد بنابراین می‌ توانید هنگام دیدن از این جاذبه موارد ذکر شده را نیز مشاهده کنید.

کاخ دلما باغچه

کاخ دلما باغچه

این کاخ با نمای بسیار با شکوه و خیره کننده‌ای که دارد که جرات می‌ توان در میان تمام جاذبه‌ های دیدنی استانبول منحصر به فرد دانست و کاخی نمایشی ۶۰۰ ساله به جا مانده از دوران حکمرانی سلسله عثمانی است و ۶ پادشاه آخر این سلسله در آن حکمرانی کردند.

کاخ دلما باغچه دارای ۴۴ تالار ۲۸۵ اتاق ۶۸ سرویس سه بهداشتی برای پذیرایی از گردشگران است و برای تزیین سقف آن از ۱۴ تن ورقه طلا استفاده شده است و ۱۳۱ فرش دستباف ابریشمی کف آن را پوشانده است.

بزرگ‌ ترین لوستر جهان که ملکه ویکتوریای انگلیس، به این کاخ اهدا کرده است در آن خودنمایی می‌ کند که از جنس بلور بوده و ۷۵۰ حباب و چهار تن وزن دارد.

از دیگر کادوهای اهدا شده به این کاخ می‌ توان به فرش‌ هایی از جنس پوست خرس که توسط ملکه ویکتوریا به تزار روسیه اهدا شده است، اشاره کرد بنابراین شما می‌ توانید با دیدن از این تا بسیاری از وسایل با ارزش قدیمی را نیز مشاهده کنید. در کاخ دلمای باغچه استانبول اتاق و تختی که آتاتورک موسس دولت جدید و جمهوری ترکیه در آن در گذشته است در این کاخ وجود دارد.

آدرس کاخ دلمای باغچه: استانبول، بشکیتاش، خیابان دلما باغچه

کاخ توپکاپی استانبول

کاخ توپکاپی استانبول

اگر می‌ خواهید سفری در دل تاریخ استانبول داشته باشید و عاشق تاریخ و تمدن آن هستید از کاخ توپکاپی دیدن کنید زیرا این کاخ به عنوان یکی از محبوب‌ ترین و بزرگ‌ترین کاخ‌ های استانبول دارای منشا تاریخی است که توسط سلطان محمد دوم در سال ۱۴۷۸ بنا شده و از قرن ۱۵ تا ۱۹ میلادی امپراطوری عثمانی آن را مرکز سیاسی خود قرار داده است.

کاخ توپکاپی در سال ۱۹۲۴ به دستور آتاتورک به عنوان موزه‌ای برای بازدید همه افراد آزاد شد و بخش‌ های فراوان  و دیدنی دارد که هر یک از آنها  در زمان خود کاربردهای مختلفی

داشته و تاریخ گویای داستان‌ های فراوانی برای این بخش‌ها است.

آدرس کاخ توپکاپی استانبول: این کاخ در محله سلطان محمد در ۵ دقیقه مسجد ایا صوفیه و در نزدیکی آمینو قرار دارد و همه روزه به جز صبح‌ ها تعطیلات مذهبی، برای بازدید همه بازار شد.

کاخ بیلربیی از جاهای دیدنی استانبول

کاخ بیلربیی از جاهای دیدنی استانبول

در داخل این کاخ گل‌ های مگنولیا،گلدان‌ ها و چینی‌ های عتیقه گران قیمت،لوسترها و ساعت‌ های فرانسوی،کنسول‌ ها و میزهای خیره کننده،که بسیار زیبا و حیرت برانگیز هستند وجود دارد و در بیرون از آن می توانید از تماشای کیسوک‌ های دریایی،  پلکان پشت باغ و تونل قدیمی آن، مجسمه‌ ها، اصطبل سلطنتی  و گل های مگنولیا و آلاچیق ها لذت ببرید.

این کاخ را مجموعه‌ای از خانه‌ های ایلاقی با کاخ اصلی تشکیل می‌ دهد و افراد و مهمانان مشهوری در طول تاریخ به این قصر آمدند که می‌ توان به شاهزاده اسکار سوئد، ناصرالدین شاه قاجار و امپراطوری اورژنی فرانسه اشاره کرد.

حمام خرم سلطان

حمام خرم سلطان

تاریخ ساخت این منطقه دیدنی به قرن ۱۶ و دوران سلطان سلیمان عثمانی برمی‌ گردد که یکی از همسران او به نام خرم سلطان دستور داد تا کنار مساجد و در اماکن عمومی برای مردم همان بسازند و این حمام یکی از حمام‌ های باشکوه و بسیار زیبا است که معماری آن مربوط به امپراتوری رم می‌ باشد و طبق دستور خرم سلطان ساخته شده است.

حمام خرم سلطان دارای بخش‌ های مختلفی مانند اتاق‌ های آب گرم و سرد و فواره و آبنما داراست و ساختمان آن در زمینی به مساحت حدود ۳ هکتار و به صورت قرینه بنا شده است و این حمام هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب بر روی همه مردم از جمله گردشگران باز است.

قلعه هفت برج

قلعه هفت برج

تاریخ ساخت این قلعه مربوط به سال ۳۹۰ است یعنی زمانی که یکی از امپراتوری های روم دستور داد یک قوس بدون دیوار ساخته شود و اسم آن را قوس را پیروزی گذاشت  و این قلعه به عنوان یک قلعه ترسناک شناخته شده است زیرا دارای سیاهچال‌ ها و برج‌ هایی برای اعدام است و یکی از اتفاقات تاریخی که در این قلعه رخ داده است اعدام سلطان عثمان دوم است که در سن پایین به سلطنت  رسید  و بعد با دسیسه درباریان زندانی و سپس اعدام شد.

آدرس: استانبول منطقه فاتح، محله یدیکوله، اتوبان ساحلی.

جمع‌بندی

در این مقاله  به معرفی چند مورد از مهمترین جاذبه‌ های گردشگری استانبول ترکیه پرداختیم و ویژگی‌ ها و آدرس آنها را ذکر کردیم. همچنین از دیگر جاذبه‌ های گردشگری این شهر می‌ توان به جزیره بیوک آدا، تنگه بسفر، موزه پرا، موزه باستان شناسی استانبول، مسجد رستم پاشا، آکواریوم فلوریا استانبول، بازار بزرگ استانبول و…اشاره کرد.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا