گل و گیاهسبک زندگی

(تصاویر) خلاقانه ترین ایده های چیدمان گیاهان آپارتمانی

هیچ چیزی مثل فضای سبز شادی و طراوت را به خانه نمی آورد. تاثیر گیاهان بر تندرستی و سلامت انسان به خوبی ثابت شده است. ممکن است بسیاری از ما انتخاب و نحوه چیدمان گیاهان برایمان چالش برانگیز باشد. دکوراسیون خانه با گیاهان آپارتمانی می تواند در زیبایی منزل شما بسیار تاثیرگذار باشد.

در این مقاله از کارمادیو برای آشنایی با خلاقانه ترین ایده های چیدمان گیاهان آپارتمانی با ما همراه باشید.

خلاقانه ترین ایده های چیدمان گیاهان آپارتمانی

در زیر به معرفی چند مورد از خلاقانه ترین چیدمان های گیاهان آپارتمانی می پردازیم

قرار دادن گیاهان بر روی طاقچه و نزدیک پنجره

قرار دادن گیاهان بر روی طاقچه و نزدیک پنجره

مناسب ترین مکان برای قرار دادن گیاهان آفتاب دوست طاقچه کنار پنجره است. این نوع گیاهان احتمال دارد در اثر نوسانات دما دچار آسیب شوند. بنابراین این گیاهان را از شوفاژ، درب های بیرونی و دریچه های هوا دور نگه داری کنید.

قرار دادن گیاهان در کنار تخت

گیاهان بهترین تصفیه کننده هوا هستند بنابراین با قرار دادن گیاهان در کنار تخت خواب خود می توانید یک محیط سالم را برای خواب خود آماده کنید و فضای اتاق خواب خود را از آلودگی ها و سموم پاکسازی کنید. قرار دادن گیاهان در کنار تخت خواب علاوه بر اینکه کمک می کند خواب راحتی داشته باشید فضای اتاق را هم خوشبو می کند.

ایجاد یک نقطه کانونی با گیاهان غول پیکر

اگر تعداد گیاهان آویزی شما زیاد است و احساس می کنید فضای منزل شما شبیه جنگل شده است در این صورت می توانید با قرار دادن یک الی دو گیاه غول پیکر فضای منزل خودتان را متحول کنید.

استفاده از گلدان مناسب

قرار دادن گیاهان روی یک میز

شما از گلدان های متناسب با دکوراسیون خانه خود استفاده کنید. استفاده از گلدان های حصیری برای اتاق نشیمن به سبک اسکاندیناوی فوق‌العاده جذاب است. گلدان های سفالی مناسب آشپزخانه های مزرعه ای هستند. قبل از انتخاب گلدان دقت کنید که زهکشی خوبی داشته باشد چرا که قرار دادن گیاهان در آب راکد باعث مرگ آنها می شود.

استفاده از گیاهان متنوع

قدم زدن در یک آپارتمان با گیاهان شاداب و سرسبز واقعا لذت بخش است بنابراین در خرید گیاهان حسادت به خرج ندهید!  هر چقدر تعداد گلدان ها و گیاهان آپارتمانی که در دکوراسیون خانه خود استفاده می کنید زیادتر باشند انگیزه زندگی در آن فضا بیشتر می شود. تعدادی از گیاهان را با ایده های خلاقانه آویزان کنید.

قرار دادن گیاهان روی یک میز

قرار دادن گیاهان روی یک میز

یک میز را در جای مناسبی در منزل بگذارید سپس گیاهان را در کنار هم روی این میز قرار دهید تا با ایجاد یک نقطه کانونی زیبایی خاصی به فضای خانه خود ببخشد. می توانید این میز را جلوی پنجره یا ورودی منزل و یا هر گوشه دنجی از منزل خود قرار دهید.

استفاده از گیاهان مقاوم آپارتمانی

اگر شخصی پر مشغله هستید و وقت زیادی برای رسیدگی به گیاهان ندارید از گیاهان مقاومی مثل کاکتوس و … استفاده کنید تا به مراقبت کمتری نیاز داشته باشند و مدت زمان زیادی سرسبز بمانند.

استفاده از فضای پله

استفاده از فضای پله برای چیدمان گیاهان

اگر فضای کافی و همچنین نور مناسب فراهم شود چیدمان گلدان ها بر روی پله ها ایده مناسبی است بابراین از این روش نیز در ایده ای خود سود ببرید..

استفاده از درختچه های آپارتمانی

طراحان دکوراسیون داخلی منزل به گیاهان آپارتمانی بزرگ مثل برگ انجيری علاقه مند هستند و شما نیز می توانید از این ایده به نفع خود و خانواده استفاده کرده و دکوراسیون منزل خود را منحصر به فرد کنید.

تزیین قفسه و پارتیشن

تزیین قفسه و پارتیشن برای چیدمان گیاهان آپارتمانی

قرار دادن گونه های مختلفی از گیاهان آپارتمانی مثل سانسوریا، پیچک شیطان، فیلودندرون و … بر روی قفسه های پارتیشن یک نمای زیبا در اتاق نشیمن با پلان باز ایجاد می کند.

کلام آخر

در متن بالا ایده های خلاقانه چیدمان گیاهان آپارتمانی را برای شما بیان کردیم در پایان می خواهیم شما را با یکی از مقالات مرتبط یعنی معرفی 13 گیاه آپارتمانی معطر برای خوشبو کردن منزل را لینک دهیم تا با استفاده از این مقاله انتخاب درستی در انتخاب گیاهان آپارتمانی داشته باشید.

 

3.9/5 - (33 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا