خواندنی

راهنمای خرید دسته گل خواستگاری (نکات مهمی که باید رعایت کنید)

مراسم خواستگاری یکی از جذاب‌ ترین رویداد های پیش از ازدواج می‌ باشد که باید برای انجام آن باید لوازمی از جمله دسته گل تهیه کرد در واقع داماد آینده دست گل یا سبدی را همراه با خود به نشانه عشق و علاقه به عروس می‌آورد.

نکات مهم در هنگام خرید گل خواستگاری

در زیر نکات مهم جهت انتخاب سبد گل خواستگاری را ذکر می‌ کنیم

انتخاب سبد گل به جای دسته گل

بهتر است که به جای تهیه دسته گل برای مراسم خواستگاری یک سبد گل برای نشان دادن علاقه به عروس خانم و حسن نیتی خود به خانواده او خیرپ کنید و بدین وسیله یک انتخاب شیک و متفاوت داشته باشید.

رنگ گل مناسب خواستگاری

رنگ قرمز که به عنوان نماد عشق شناخته می‌ شود بدون شک بهترین رنگ گل برای مراسم خواستگاری است زیرا جلوه بسیار قوی از احساسات را به ارمغان می‌ آورد همچنین ترکیب رنگ قرمز با رنگ سفید می‌ تواند صفا و صداقت بیشتری را به همراه داشته باشد که هر کدام از این دو رنگ به تنهایی یا ترکیب با یکدیگر به دسته گل خواستگاری جلوه زیبا و ویژه‌ای می‌ بخشد.

رنگ گل مناسب خواستگاری

نوع گل خواستگاری

نوع گل در مراسم خواستگاری نیز بسیار مهم است و شما می‌ توانید گل‌ های زیر را به صورت تک یا ترکیب با یکدیگر در سبد گل خود قرار دهید.

1- گل ارکیده

یکی از گل‌ های محبوب در دسته گل خواستگاری گل ارکیده است که در برخورد اول تاثیر زیادی دارد و یک انتخاب و گزینه عالی برای این مراسم است از آنجایی که این گل مختص خانم‌ ها است دارای  گلبرگ‌ های ظریف و لطیف بوده و احساس منحصر به فرد بودن را به عروس هدیه می‌ دهد.

2- گل لیلیوم اورینتال

این گل یه گل با دوام و زیبا است که بویی  مست کننده دارد و نسبت به گل لیلیوم معمولی بزرگتر، زیباتر و خوشبوتر می‌ باشد و در رنگ‌ های متنوع و جذاب یافت می‌ شود.

3- گل آنتریوم

آنتریوم یکی از گل‌ های لوکس و زیبا برای مراسم خواستگاری است که نماد مراقبت و محافظت از عزیزان می‌ باشد با رنگ‌ های براق و ظاهر خاص خود می‌ تواند گلی بسیار مناسب برای مراسم خواستگاری محسوب شود.

4- گل رز قرمز

رز قرمز  از گل‌ های همیشه محبوب و نماد عشق بی‌ مانند در جهان است که می‌ توان به عنوان یکی از بهترین گل‌ ها برای مراسم خواستگاری از آن یاد کرد زیرا با پیام عشق و احساسات غنی خود حال و احساس همه را خوب می‌ کند.

5- گل داوودی

انتخاب گل ودی به جای گل‌ های معمولی نشان می‌ دهد که شما فردی جسور هستید و این گل نمادی از حقیقت و فروتنی است و نیز می‌ توان از آن به عنوان نمادی از زندگی بر پایه صداقت و از خود گذشتگی یاد کرد که این گل می‌ تواند نشان دهد که شما ابتدا به دنبال یک زندگی مبتنی بر ارزش‌ های اصیل و ایثارگرانه بوده و بعد بر اساس دیگر چیز ها.

توجه به فصل

نکته دیگری که هنگام انتخاب دسته گل خواستگاری باید بدان توجه کرد فصل خواستگاری است به عنوان مثال بهتر است در فصل پاییز از تم گل‌ های زرد و نارنجی و در فصل بهار از گل‌ های شادتر استفاده کنید.

دسته گل خواستگاری

استفاده از گل‌های ریز در کنار گل‌های درشت

اندازه متفاوت گل‌ ها برای سبد گل خواستگاری یک ایده بسیار زیبا و شیک است یعنی بهتر است در کنار گل‌ های درشت از گل‌ های ریز نیز برای تزیین آنها استفاده شود.

انتخاب گل‌های یک دست ممنوع

بهتر است که سبد گل شما از حداقل دو گل مختلف تشکیل شده باشد دارای گل‌ های یک دست و یک جور معمولاً مناسب گل عروسی است و نه مراسم خواستگاری.

انتخاب گل ‌های تازه

برای مراسم خواستگاری بهتر است که گل‌ های تازه و زیبا انتخاب کنید و از انتخاب گل‌ هایی که پژمرده شده است یا چند روز قبل چیده شده است خودداری کنید.

گل‌ ها را خودتان نچینید

دسته گل شما نشان دهنده میزان احترام شما به عروس و خانواده او است بنابراین سعی کنید یک دسته گل زیبا و مرتب از گل فروشی انتخاب کنید و از او بخواهید که خود آنها را به شکل صحیح بچیند.

انتخاب گل خواستگاری با توجه به مقدار شناخت

هر چقدر آشنایی شما با خانواده عروس بیشتر باشد بهتر است که از دسته گل شیک‌ تر و گران قیمت تری استفاده کنید. همچنین از آنجایی که گل‌ های سفارشی نیاز به زمان آماده سازی بیشتری دارند توجه داشته باشید که از چند روز قبل آنها را سفارش دهید.

جمع‌بندی

در این مقاله نکات مهم در هنگام خرید گل خواستگاری را ذکر کردیم. همچنین مهم است شما بدانید انتخاب رنگ سبد گل هماهنگ با گل‌ ها و مدل‌ های مختلف دسته گل نیز در هنگام انتخاب گل خواستگاری مهم است.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا