خودرو

همه چیز درباره خودرو پیکاپ KMC T9 [+ عکس]

ماشین کی ام سی T9 یکی از محصولات کارخانه خودروسازی چین است. KMC T9 توسط کرمان موتور به ایران آمده است. خودرو KMC T9 شباهت هایی به خودرو KMC T8 دارد. خودرو KMC T9  بر پایه خودروی چینی Jac T9 تولید خواهد شد اما در بازار ایران با نام تجاری کرمان موتور یا همان KMC عرضه می‌شود. در ادامه در سایت کارمادیو، به بررسی کامل این خودرو می پردازیم.

طراحی ظاهری و نمای بدنه‌ی KMC T9 کرمان موتور

هرچند که بسیاری از تجهیزات فنی جک T9 با T8 مشترک است اما این خودروها تفاوت چهره‌ اساسی دارند. از سویی دیگر، Jac T9 کاملا تحت تاثیر جی‌ام‌سی کنیون ۲۰۲۳ طراحی شده است.

طراحی ظاهری و نمای بدنه‌ی جک KMC T9 کرمان موتور

جلوپنجره‌ی بسیار بزرگ با نشان تجاری JAC به رنگ کروم، در نمای اصلی T9 جلب نظر می‌کند و تامین‌کننده‌ی روشنایی، LED هستند. باوجود ادوات پلاستیک سیاه‌رنگ در نمای اصلی، حالت مشبک جلوپنجره و فرم شبیه به حرف S، جلوه‌ای جذاب برای جک T9 فراهم می‌کند. حجم‌دهی جلوپنجره و جاسازی محل مه‌شکن‌ها نیز، متناسب با دیگر اجزا به نظر می‌رسد.

 

برای نمای جانبی، خطوط بدنه در محل دستگیره‌ها و نزدیک رکاب دیده می‌شوند. از سویی دیگر، پنجره‌های کوچک و آینه بغل بزرگ، کمی نامتناسب به نظر می‌رسند. رینگ‌ ۱۸، تایرهای عاج‌دار، حفاظ قسمت حمل بار و ریل باربند، دیگر تجهیزات T9 هستند که در تصاویر رسمی این خودرو دیده می‌شوند.

طراحی ظاهری و نمای بدنه‌ی جک KMC T9 کرمان موتور - رنگ مشکی

در نمای پشت، چراغ‌های مستطیل‌شکل مشابه دیگر وانت‌پیکاپ‌ها برای T9 استفاده شده اما سازنده تلاش کرده است با حالت برجسته و LED های عمودی، کم خلاقانه‌تر از رقبا عمل کند. سپر و قاب گلگیرها، تمام پلاستیک هستند و ظاهرا استحکام لازم برای عبور از مسیرهای سخت را فراهم نمی‌کنند.

می‌توان با ارفاق، جک KMC T9 را یک پیکاپ زیبا در گروه وانت‌های چینی مونتاژ ایران، توصیف کرد که البته با نکات منفی، مثل انبوه مواد پلاستیکی داخل سپرها و دیگر اجزای بدنه، ارائه می‌شود. این مدل با طول بدنه‌ی ۵۳۳۰ میلی‌متر، عرض ۱۹۶۵ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱۹۲۰ میلی‌متر تولید شده است و فاصله محوری ۳۱۱۰ میلی‌متر دارد.

طراحی داخلی و نمای کابین جک KMC T9 کرمان موتور

ساده‌سازی و بدسلیقگی در ترکیب داشبورد، یکی از مهم‌ترین نکات منفی برای جک T9 است. نمایشگر لمسی ۱۰/۴ اینچ و پنل دیجیتال پشت فرمان، ادوات مدرن این خودرو محسوب می‌شوند اما خروجی تهویه مطبوع و قاب هشت ضلعی با فریم نقره‌‌ای، هماهنگی چندانی با دیگر اجزا ندارند.

طراحی داخلی و نمای کابین جک KMC T9 کرمان موتور

فرمان و دسته‌دنده، مشابه با نمونه‌های دیده شده در شاسی‌بلندهای جک مثل K7 هستند. بخش کوچکی از داشبورد، از چرم ساخته شده و دیگر قسمت‌ها، پلاستیک سخت دارند. مواد به کار رفته در تودری‌ها و کلیدهای کنترلی نیز، چندان باکیفیت محسوب نمی‌شوند. خریدار جک T9 می‌‌تواند از صندلی‌‌های خوش‌فرم با چرم مصنوعی و خط دوخت چشم‌نواز،  رضایت داشته باشد.

پیشرانه و تجهیزات فنی جک KMC T9 کرمان موتور

موتور ۲ لیتر توربوشارژ برای T9 قدرت ۲۲۱ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. نهایت گشتاور از ۱۹۰۰ دور بردقیقه تولید می‌شود و گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته ساخت ZF با سیستم دو دیفرانسیل وجود دارد. این خودرو با وزن خالص ۲۳۰۰ کیلوگرم، به نهایت سرعت ۱۵۰ کیلومتر برساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۱۰ لیتر در صد کیلومتر ارائه می‌دهد.

جک KMC T9 کرمان موتور

جک T9 از سیستم تزریق مستقیم سوخت (GDi) استفاده می‌کند. این خودرو در حالت رانندگی عادی، محرک عقب است و به خواست راننده، دو دیفرانسیل سبک یا سنگین را فعال خواهد کرد. زمان لازم برای سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت جک T9 هنوز اعلام نشده است اما باتوجه به اطلاعات موجود، احتمالا مشابه KMC T8 در حدود ۱۵ تا ۱۶ ثانیه خواهد بود. دیگر خودروی کرمان موتور به نام جک T8 مجهز به موتور ۲ لیتر توربو با ۱۷۴ اسب بخار و ۲۹۰ نیوتن‌متر، ۱۹۶۵ کیلوگرم وزن دارد.

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی جک KMC T9 کرمان موتور

نسخه‌های دارای امکانات کامل، مجهز به هفت کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری ESP و کنترل کشش TCS ، ترمزهای دیسکی به همراه  ABS و EBD ، ترمز اضطراری  خودکار، کروز کنترل کاهنده و افزاینده سرعت، هشدار برخورد از جلو، رادار هدایت بین خطوط، رادار نقطه کور، سنسور پارک و دوربین عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، شارژر بی‌سیم، تنظیم برقی صندلی‌های جلو همراه گرمکن، آینه‌های برقی تاشو و گرمکن داخلی، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچ، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و سانروف هستند.

رقبای جک KMC T9 کرمان موتور در ایران

فوتون تونلند G7 اتوماتیک و آمیکو آسنا، مهم‌ترین رقبای جک KMC T9 در ایران هستند. نکته‌ی جالب، شباهت تونلند G7 با جک T9 در بحث فنی است؛ به طوری‌که محصول مونتاژ ایران خودرو کمی قدرت بیشتر و گشتاور کمتر، همراه گیربکس مشابه ارائه می‌کند. از سویی دیگر، آمیکو آسنا اتوماتیک از موتور ۲/۴ لیتر توربوشارژ، قدرت ۲۱۸ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر می‌گیرد که روی کاغذ، ضعیف‌تر از جک T9 است.

قیمت جک KMC T9 کرمان موتور در بازار جهانی و ایران

در استرالیا نسخه‌ی دو دیفرانسیل مجهز به موتور توربوشارژ بنزینی و گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته با امکانات کامل، ۲۷ تا ۳۰ هزار دلار امریکا قیمت‌گذاری شده است. از اطلاعات موجود می‌توان نتیجه گرفت جک KMC T9 برای بازار ایران، حدود ۲/۵ میلیارد تومان هزینه خرید داشته باشد. با توجه به آپشن‌های پیشرفته پیکاپ KMC T9، این خودرو می‌تواند نیاز بخشی از بازار پیکاپ‌های لوکس را برآورده کند.

 

منبع: پدال

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا