سبک زندگی

تزریق رطوبت به پوست با اسپری آب (فواید اسپری آب برای پوست)

آبرسانی و رطوبت پوست یکی از مهم ترین فاکتور هایی ست که می تواند پوست شما را صاف و یکدست کند. با خواندن این مقاله اسپری آب را به بخشی از روتین پوستی خود تبدیل خواهید کرد. اسپری آب یکی از محصولاتی است که در عرصه مراقبت پوست، سروصدای زیادی به پا کرده و بسیار مفید و کمک کننده است. در این مطلب از کارمادیو شما را با اسپری آب، فواید آن و هرچیزی که باید راجع به اسپری آب بدانید، خواهیم گفت.

اسپری آب یا فیس میست چیست؟

اسپری آب یا فیس میست درواقع یک محصول مراقبت پوستی است که معمولا به صورت روزانه مورد استفاده قرار می گیرند. معمولاً فیس میست ها حاوی عناصر مفیدی مانند ویتامین‌ ها، آنتی اکسیدان‌ها، مواد معدنی و مواد مرطوب‌ کننده هستند.

این محصولات به منظور مرطوب کردن، آرامش بخشی و تقویت پوست و حتی تثبیت آرایش صورت استفاده می‌ شوند. این محصول را می توانید برای آماده سازی صورت برای آرایش و یا آماده سازی صورت برای جذب محصولات پوستی بر روی پوست اسپری کنید. اسپری آب انواع زیادی دارد که می توانند یکی از مهم ترین بخش های روتین پوستی برای درمان مشکلات پوست باشند.

اسپری آب معمولی یا اسپری آب معدنی؟

آب معدنی از چشمه‌ ها و منابع طبیعی استخراج می‌ شود و حاوی مواد معدنی هستند که برای بهبود و تقویت پوست و مو به کار می‌رود. این آب اغلب دارای مقادیر قابل توجهی کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. در صورتی که استفاده از آب معمولی نه تنها باعث بهبود و تقویت پوست نمی شود بلکه به دلیل داشتن مواد مضر می تواند آسیب رسان باشد.

فواید اسپری آب برای پوست

رطوبت و آبرسانی پوست

استفاده از اسپری آب یک روش ساده و موثر برای رطوبت و آبرسانی پوست است. اسپری آب  پوست را نرم و شاداب کرده و مواد مرطوب‌ کننده را درون پوست ذخیره می کند. با این روش حتی پوست های خشک نیز آبرسانی شده و نرم و هیدراته می شوند.

رفع التهاب پوست

همان طور که گفتیم اسپری آب پوست را مرطوب و هیدراته می کند. با آبرسانی پوست، خشکی ها و التهاب ها از بین می روند. علاوه بر آن اسپری آب دارای ترکیبات آرامش بخش و ضد التهاب است که به شادابی پوست بسیار کمک می کند.

ترکیبات آنتی اکسیدانی برای محافظت از پوست

ترکیبات آنتی ‌اکسیدانی موجود در اسپری‌ آب  به بهبود سلامت و زیبایی پوست کمک کرده و آسیب‌ های ناشی از عوامل محیطی را کاهش می دهد. اسپری آب با داشتن ویتامین های سی و ای و همچنین ترکیبات آنتی اکسیدانی پوست را در برابر آلودگی ها و اشعه مضر آفتاب محافظت می کند.

رفع جوش و کوچک کردن منافذ

اسپری آب به دلیل تنظیم چربی پوست برای پوست های چرب و مستعد جوش نیز بسیار مفید است. این اسپری با پاکسازی صورت، منافذ پوست را تمیز و آن ها را به مرور زمان کوچیک می کند. همچنین با از بین بردن چربی ها و آلودگی های سطح پوست، باعث از بین رفتن جوش و آکنه نیز می شود.

فیکس و حفظ آرایش

استفاده از اسپری آب باعث مرطوب ‌شدن پوست می شود و با این کار، آرایش بر روی پوست بهتر و طبیعی ‌تر نشان داده می شود. این روش می‌ تواند باعث ماندگار شدن آرایش بر روی پوست شود و آن را مدت طولانی تری حفظ کند. اسپری آب با آبرسانی پوست، آن را برای آرایش آماده می کند و با رفع خشکی، باعث زیبا تر نشان دادن آرایش روی پوست می شود.

روشن شدن و شادابی پوست

استفاده از اسپری آب باعث شادابی و روشن تر شدن پوست خواهد شد. اسپری آب با ایجاد لایه‌ ای نازک از رطوبت بر روی پوست، ظاهر آن را بهبود می بخشد.

اسپری آب راهی مطمئن و سالم برای جوان تر شدن و تازه شدن پوست صورت است.

جذب بهتر سرم های پوستی و مرطوب کننده ها

استفاده از اسپری آب برای پوست کمک کند تا محصولات مرطوب‌کننده بهتر جذب شوند و روی پوست حفظ شوند. اسپری آب سطح پوست را مرطوب می کند و پس از آن، سرم ‌ها، مرطوب ‌کننده‌ ها، ماسک ها و کرم های شب بهتر جذب خواهند شد. پس از استفاده از اسپری آب، پوست آماده جذب خواهد شد و سرم ها و مرطوب کننده ها به عمق بیشتری از پوست نفوذ خواهند کرد در نتیجه اثر بخشی بهتری خواهند داشت.

مناسب برای پس از اصلاح و اپیلاسیون

استفاده از اسپری آب پس از اصلاح یا اپیلاسیون به تسکین و نرم شدن پوست کمک می کند. پس از اصلاح یا اپیلاسیون، پوست ممکن است دچار حساسیت، خشکی یا سوزش شود. اسپری آب با داشتن مواد مرطوب کننده و آرامش‌ بخش می‌ تواند در تسکین این حساسیت‌ ها و مرطوب کردن پوست موثر باشد و به رفع التهاب ناشی از اصلاح نیز کمک کند.

فاقد مواد مضر و شیمیایی

استفاده از اسپری آب برای پوست یکی از راه ‌های سالم برای آبرسانی و مرطوب کنندگی پوست است که ضرری برای آن ندارد و فاقد مواد شیمیایی، الکل و پارابن می‌ باشد. در نتیجه ایجاد حساسیت نمی‌ کند و باعث آسیب به پوست نخواهد شد.

اسپری آب را از چه فاصله ای به پوست اسپری کنیم؟

اسپری آب را از چه فاصله ای به پوست اسپری کنیم

برای استفاده از اسپری آب، آن را از فاصله حدود بیست علی سی سانتی‌ متری از پوست خود اسپری کنید. این فاصله باعث می شود تا آب به صورت یک لایه نازک و متناسب بر روی صورت پخش شود. از اسپری کردن مستقیم به چشمان خود خودداری کنید. مطمئن شوید که اسپری زیاد به چشمانتان نزدیک نباشد.

ابتدا پوست خود را بشناسید

اگر پوست خشکی دارید، از اسپری آبی استفاده کنید که دارای هیالورونیک اسید و ترکیبات آبرسان است. اگر پوست شما چرب است، اسپری آبی مناسب شماست که در رفع التهاب و تنظیم چربی موثر باشد. قبل از خرید اسپری آب به ترکیبات تشکیل دهنده آن دقت کنید. حواستان باشد اسپری آب دارای الکل، پارابن و مواد مضر نباشد.

استفاده مناسب از اسپری آب

زیاده روی از این محصول ممکن است برعکس عمل کند و باعث آسیب به پوستتان شود. به طور عادی دو الی سه بار استفاده از اسپری آب در روز می تواند کافی باشد.

جمع بندی

در مطلب بالا درمورد فواید اسپری آب برای پوست و همچنین نکات تکمیلی را توضیح دادیم. به دقت بخوانید تا به رطوبت و آبرسانی پوست خود بتوانید کمک کنید. در پایان مقاله روتین مناسب برای داشتن پوست شفاف همچون کره ای ها را نیز به شما پیشنهاد می کنیم که مطالبش برای داشتن پوستی صاف و شفاف مفید خواهد بود.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا