سبک زندگی

رسوب زدایی و جرم گیری کتری استیل و سماور با ۶ روش

کتری و سماور به دلیل استفاده مکرر رسوبات نسبتا ضخیمی در آن ها بوجود می آید‌. این رسوبات آب جوش را بد بو و بد رنگ می کنند و ظاهر زشتی به کتری استیل و سماور می دهند. اما چند روش کاربردی و موثر برای از بین بردن این رسوبات وجود دارد که در این مقاله از کارمادیو ما تصمیم داریم شما را با این روش ها آشنا کنیم.

چندین روش کاربردی و موثر در از بین بردن رسوبات کتری استیل و سماور

استفاده از حلال آهک یکی از ساده‌ترین روش ها جهت پاکسازی کتری و سماور از رسوبات است. ولی برای حفظ سلامتی و بهداشت ما در  این بخش راه های طبیعی و سالم را برای از بین بردن رسوبات کتری به شما پیشنهاد میکنیم.

1. جوش شیرین

برای رسوب زدایی کتری و سماور ابتدا مقداری جوش شیرین را درون آب حل کنید، دقت کنید که آب دو برابر جوش شیرین باشد و سپس آن را داخل کتری یا سماور بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید بعد از گذشت ده الی پانزده دقیقه حرارت را خاموش کنید و کتری یا سماور را با استفاده از یک اسکاچ تمیز کنید.

2. حرارت دادن کتری و سماور

حرارت دادن کتری و سماور برای جرم گیری و از بین بردن رسوب

یکی دیگر از روش های موثر در رسوب زدایی کتری حرارت دادن کتری است. کتری خالی را روی حرارت داغ کنید سپس به صورت ناگهانی مقداری آب یخ درون کتری بریزید تا رسوبات با این شوک از جدار کتری کنده شوند و سپس کتری را با مایع ظرفشویی و آب کاملا شستشو دهید.

برای رسوب زدایی سماور با این روش کافی است سماور را بدون آب روشن کنید و بعد از چند دقیقه مقداری آب یخ به آن اضافه کنید تا سماور کاملا رسوب زدایی شود.

3. قرار دادن کتری در فریزر برای جرم گیری

مقداری آب درون کتری بریزید و آن را به مدت ۸ ساعت در فریزر قرار دهید و بعد از گذشت این زمان کتری را بیرون بیاورید و بشویید و سپس آن را پر از آب کنید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد و آهک های آن کاملا از بین برود.

4. رسوب زدایی کتری و سماور با استفاده از آبلیمو یا لیمو ترش

رسوب زدایی کتری و سماور با استفاده از آبلیمو یا لیمو ترش

برای رسوب زدایی ضخیم کتری و سماور از آبلیمو طبیعی یا چند برش لیمو ترش استفاده کنید‌. برای انجام این کار کافی است آبلیمو یا برش های لیمو را درون آب کتری یا سماور ریخته و به مدت یک ربع بجوشانید تا رسوبات کتری یا سماور به خوبی کنده شوند.

5. رسوب زدایی کتری و سماور با استفاده از سیب زمینی

برای رسوب زدایی کتری و سماور می توانید با توجه به اندازه رسوبات کتری یا سماور دو الی سه عدد سیب زمینی درشت رنده کنید و درون آب کتری یا سماور به مدت ۴۰ دقیقه بجوشانید سپس یک قطعه زاج سفید بکوبید و درون آب کتری یا سماور به مدت ۴۰ دقیقه دیگر بجوشانید سپس آب کتری یا سماور را خالی کنید و درون کتری یا سماور آب تازه بریزید و اجازه دهید چند دقیقه بجوشد تا کتری استیل یا سماور شما کاملا تمیز شود.

6. استفاده از سرکه برای جرم گیری کتری استیل و سماور

استفاده از سرکه برای جرم گیری کتری استیل و سماور

یکی دیگر از روش های رسوب زدایی کتری و سماور استفاده از سرکه است. برای انجام این کار کافی است مقداری سرکه درون کتری یا سماور بریزید و اجازه دهید ربع ساعت بجوشد سپس کتری یا سماور را خالی کنید و بشویید و پر از آب کنید تا بجوشد و بوی نامطبوع سرکه کاملا از بین برود.

پیشگیری از رسوب گرفتن کتری نو

  • جهت پیشگیری از رسوب گرفتن کتری نو کافی است روزی یک بار کتری یا سماور را با استفاده از یک حوله مرطوب تمیز کنید و سپس با کمک یک حوله تمیز، خشک کنید.
  • یکی دیگر از روش های پیشگیری از تشكيل رسوبات در کتری و سماور نو استفاده از گوش ماهی است کافی درون آب کتری یا سماور گوش ماهی بریزید و از رسوب گرفتن آنها جلوگیری کنید.

سخن پایانی

استفاده طولانی مدت از کتری و سماور سبب بوجود آمدن جرم و رسوبات درون آنها می شود اما برای از بین بردن این رسوبات نیازی به سابیدن محکم کتری و سماور نیست. همچنین استفاده از چاقو کار بسیار خطرناکی مخصوصا برای تمیز کردن سماور از رسوبات است چرا که ممکن است عایق آن آسیب ببیند.

ما در این مقاله از کارمادیو چند ترفند کارآمد و موثر برای رسوب زدایی کتری و سماور را به شما پیشنهاد کرده ایم امیدواریم حداقل یکی از این روش ها در از بین بردن جرم کتری و سماور به شما کمک کند. اکنون پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین روش نگهداری از ظروف تفلون برای افزایش طول عمر تفلون را نیز از سایت ما مطالعه کنید تا اطلاعات مفیدی کسب کنید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا