خودرو

ارزانترین بیمه بدنه خودرو را از کجا بخریم؟ نحوه انتخاب و خرید بیمه بدنه ارزان و مناسب

ارزانترین بیمه بدنه خودرو را از کجا بخریم؟ این سوال از طرف بیمه‌گزاران زیادی پرسیده می‌شود. از طرفی پوشش هزینه‌های خودرو در زمان بروز تصادف و حادثه نیز یکی از دغدغه‌های رانندگان است. همان‌طور که می‌دانید بیمه بدنه یکی از بیمه‌نامه‌هایی است که شباهت‌های زیادی به بیمه اموال دارد. بیمه بدنه خسارات وارد شده به خودرو در تصادفات را جبران می‌کند. به عبارتی جبران خسارات وارد شده به بدنه و قطعات خودرو به عهده بیمه بدنه است. اما کدام شرکت‌ها ارزان‌ترین بیمه بدنه را ارائه می‌دهند و چه فاکتورهایی در میزان هزینه بیمه بدنه تاثیرگذار است؟ در ادامه این مقاله به سوال ارزانترین بیمه بدنه را از کجا بخریم؟ پاسخ می‌دهیم و فاکتورهای موثر در تعیین قیمت بیمه بدنه را نیز با شما در میان می‌گذاریم. پس ادامه این مقاله را از دست ندهید.

 

چرا قیمت بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف با هم تفاوت دارد؟

لازم است بدانید با توجه به سقف پوشش‌های بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف، قیمت بیمه‌نامه‌های بدنه با هم متفاوت است. به عبارتی در صورتی که شرکت بیمه‌گر برای پرداخت خسارت سقف تعهدات بیشتری داشته باشد، قیمت حق بیمه بدنه نیز افزایش می‌یابد. پس یکی از مواردی که در زمان انتخاب ارزانترین بیمه بدنه خودرو باید مورد توجه بیمه‌گزاران قرار گیرد، سقف تعهدات و پوشش‌‌های شرکت بیمه‌گر است.

 

نحوه خرید ارزانترین بیمه بدنه

نحوه خرید ارزانترین بیمه بدنه خودرو

در صورتی که می‌خواهید ارزانترین بیمه بدنه خودرو را خریداری کنید باید هنگام خرید بیمه بدنه خودرو پوشش‌های غیرضروری بیمه‌نامه را حذف نمایید. همان‌طور که می‌دانید استفاده از پوشش‌های اضافی بیمه بدنه در افزایش قیمت حق بیمه پرداختی تاثیر مستقیمی دارد. علاوه بر حذف پوشش‌های اضافی، استفاده از تخفیفاتی که در زمان خرید بیمه بدنه به بیمه‌گزاران ارائه می‌شود نیز موجب کاهش قیمت بیمه بدنه می‌شود. در ادامه مهم‌ترین مواردی که برای خرید ارزان‌ترین بیمه بدنه باید در نظر داشته باشید را برای شما شرح می‌دهیم.

حذف پوشش‌های غیرضروری بیمه بدنه

دقت داشته باشید که برای خرید پوشش‌های اصلی بیمه بدنه نیازی به پرداخت مبلغ اضافی ندارید. در واقع این پوشش‌های اضافی هستند که موجب افزایش قیمت بیمه‌نامه بدنه خودرو می‌شوند. بنابراین براساس آن‌چه گفته شد یکی از روش‌های کاهش قیمت بیمه بدنه حذف پوشش‌های اضافی یا غیرضروری است. اما برای این کار بهتر است تمام پوشش‌هایی که انتخاب کرده‌اید را بررسی کنید و مواردی را که برای شما کاربرد کمتری دارند را حذف نمایید.

 

خرید بیمه بدنه از شرکت‌هایی که توانگری مالی بالایی دارند

توجه داشته باشید انتخاب شرکت‌هایی که توانگری مالی بالایی دارند از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که در صورت داشتن توانگری مالی بالا، شرکت بیمه در پرداخت و جبران خسارات وارد شده نیز قدرت مالی بیشتری دارد. این موضوع زمانی اهمیت دارد که متوجه باشید بیمه بدنه ارائه شده به وسیله شرکت‌هایی با توانگری مالی بالا ارزش بیشتری دارد. البته این موضوع موجب افزایش قیمت بیمه‌نامه این شرکت‌ها نمی‌شود و حق بیمه آن‌ها نیز تقریبا مشابه سایر شرکت‌های بیمه با توانگری مالی کمتر و مشابه است. با انتخاب یک شرکت بیمه با توانگری مالی بالا شما یک بیمه مناسب با هزینه تقریبا یکسان خریداری کرده‌اید که ارزش بیشتری دارد.

 

استفاده از تخفیفات بیمه برای خرید ارزانترین بیمه بدنه

معمولا زمانی که اقدام به خرید بیمه بدنه می‌کنید، تخفیفاتی برای شما در نظر گرفته می‌شود. این تخفیفات به دلایل مختلفی مانند خوش حسابی، پرداخت نقدی یا تخفیف عدم خسارت در گذشته به افراد تعلق می‌گیرد. این تخفیف‌ها موجب می‌شوند بیمه‌گزاران بتوانند بیمه بدنه را ارزان‌تر خریداری نمایند. تخفیفات بیمه بدنه معمولا شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تخفیفات عدم خسارت
  • تخفیفات مربوط به خودروهای صفر کیلومتر
  • تخفیفات مربوط به خرید بیمه شخص ثالث از همان شرکت بیمه
  • تخفیفات مربوط به اقشار خاص مانند اساتید، رانندگان و…
  • تخفیفاتی که برای خرید نقدی در نظر گرفته می‌شود

 

انتقال تخفیفات مربوط به عدم خسارت بیمه بدنه

انتقال تخفیفات بیمه بدنه موجب کاهش قیمت بیمه‌نامه بدنه می‌شود.

یکی از چیزهایی که موجب خرید بیمه ارزان قیمت می‌شود، انتقال تخفیفات عدم خسارت بیمه بدنه است. دقت داشته باشید که تخفیفات بیمه بدنه را نمی‌توان بین خریدار و فروشنده انتقال داد. به عبارتی تخفیفات بیمه بدنه را فقط می‌توان از خودروی قبلی به خودروی جدید منتقل کرد. البته گاهی شرکت‌ها برای انتقال تخفیفات بیمه بدنه شرایط متفاوتی دارند که در زمان تمدید یا خرید بیمه‌نامه باید به این موارد توجه کنید.

 

بررسی پوشش‌های موثر در افزایش قیمت بیمه بدنه

همان‌طور که گفتیم پوشش‌های اضافی بیمه بدنه موجب افزایش قیمت حق بیمه در بیمه‌نامه‌های بدنه می‌شوند. مهم‌ترین پوشش‌هایی که در افزایش قیمت بیمه بدنه موثرند به شرح زیر هستند:

  • پوشش نوسان قیمت بیمه بدنه
  • پوشش افت قیمت خودرو
  • پوشش شکست شیشه در بیمه‌نامه بدنه
  • پوشش خسارات ناشی از بلایای طبیعی
  • پوشش ترانزیت در بیمه بدنه
  • پوشش رنگ و مواد شیمیایی
  • پوشش ایاب ذهاب

 

کدام شرکت‌های بیمه، ارزانترین بیمه بدنه را ارائه می‌دهند؟

برای خرید ارزانترین بیمه بدنه روش‌های زیادی وجود دارد. البته لازم است بدانید که بعضی شرکت‌های بیمه تخفیفات بیشتری را به بیمه‌گزاران ارائه می‌دهند و بیمه‌نامه‌های بدنه آن‌ها ارزان‌تر است. فراموش نکنید که ارزان بودن بیمه‌نامه به معنای برخورداری از خدمات کمتر نیست، در بسیاری موارد شرکت‌هایی که بیمه‌نامه‌های ارزان قیمتی دارند خدمات و امکانات مناسبی را نیز ارائه می‌دهند. شرکت‌هایی که در ادامه نام می‌بریم بیمه‌نامه بدنه ارزان‌تری نسبت به سایر شرکت‌ها دارند:

  • بیمه کوثر
  • شرکت بیمه سرمد
  • شرکت بیمه دانا
  • بیمه ایران

 

بهترین نکات برای خرید ارزانترین بیمه بدنه خودرو

ارزان‌ترین بیمه بدنه خودرو را می‌توان با توجه به چند نکته ساده انتخاب و خریداری کرد. همان‌طور که گفتیم برای خرید ارزانترین بیمه بدنه خودرو کافی است پوشش‌های اضافی را حذف کنید و یک شرکت با توانگری مالی بالا انتخاب نمایید. همچنین در زمان خرید بیمه بدنه تخفیفات عدم خسارت و تخفیفات مربوط به شرکت بیمه را نیز اعمال کنید. در این مقاله به طور کامل در مورد خرید ارزانترین بیمه بدنه خودرو با شما صحبت کردیم. همچنین شرکت‌هایی که بیمه بدنه ارزانتری را به بیمه‌گزاران ارائه می‌دهند را نیز به شما معرفی نمودیم. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شود.

 

 

3/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سپهرنیا
5 ماه قبل

سلام. بهترین بیمه بدنه برای ماشین کدومه؟

کمیل
5 ماه قبل

سلام. انتخاب پوشش ها تاثیر زیادی توی قیمت بیمه بدنه داره. از یه سری از پوشش ها هم نمیشه چشم پوشی کرد. من فکر می کنم اگر بیمه بدنه رو با پوشش های به دردبخورش بخریم بقیه ش مهم نیست. حالا یه کم قیمتش بیشتره دیگه.

مهرداد
6 ماه قبل

سلام. چرا قیمت های بیمه بدنه با هم فرق می کنه؟ درسته پوشش ها متفاوته ولی مگر سقف جبران خسارت و تعهدات به وسیله بیمه مرکزی تعیین نمیشه؟ این کار قانونیه؟

مرتضی
6 ماه قبل

سلام. پوشش های اضافی بیمه بدنه واقعا کاربردی ان؟ به جز پوشش نوسان و افت قیمت دیگه چه پوششی خیلی کاربردیه؟ کدوم ها رو پیشنها می دین؟

منوچهر
6 ماه قبل

خرید بیمه ارزان خیلی هم انتخاب خوبی نیست. بنظرم چیزی که این مقاله میخواد بگه اینه که بیمه رو پوشش های به درد بخورش بتونی با قیمت مناسب بخری. من چندباری با پشتیبانی های بیمه صحبت کردم ارزان ترین هم می تونه بیمه خوبی باشه به شرطی که با وجود پوشش های مختلف قیمت بهتری داشته باشه.

ستاره
6 ماه قبل

سلام. من می خوام یه بیمه بدنه بگیرم. ولی خب برام مهمه که پوشش نوسان قیمت خودرو رو هم داشته باشه. با توجه به این موضوع که شرکت های بیمه نرخ های متفاوتی دارند توی انتخاب ارزان ترین بیمه بدنه کمی شک دارم. آیا فقط ی بیمه ارزون بخرم یا یه بیمه پوشش های مدنظرم که قیمت خوبی هم داره انتخاب بهتریه؟

دکمه بازگشت به بالا